Coolblue verlengt retourtermijn naar dertig dagen
Coolblue verlengt de retourtermijn voor klanten van veertien naar dertig dagen. Ze kunnen nog langer nadenken en uitproberen of ze […]
Coolblue verlengt de retourtermijn voor klanten van veertien naar dertig dagen. Ze kunnen nog langer nadenken en uitproberen of ze […]
Online winkelketen Coolblue opent zijn derde fysieke locatie in Vlaanderen, langs de snelweg tussen Brussel en Zaventem.
Na omnichannel marketing staat nu de volgende revolutie voor de deur. Welke trend gaat doorbreken, is echter nog onduidelijk. VR, holografische projectie of 3D printen? Het is allemaal dichterbij dan je denkt. Maar op welk paard moet je wedden? En wanneer? Wie in de toekomst succesvol wil zijn, investeert niet in een kanaal maar in een strategie: de holistische strategie. Oftewel unified commerce.
Coolblue is op zoek naar nieuwe locaties in Amsterdam en Delft, van waaruit het witgoedbezorgingen in de regio kan gaan verzorgen.
Coolblue opent volgens directeur Pieter Zwart dit jaar nog twee à drie nieuwe fysieke winkels in grote steden.
Coolblue gaat omgeruilde of gerepareerde producten, zogeheten tweedekansjes, niet enkel via Marktplaats maar ook vanuit de eigen winkelschappen verkopen.
Vier puur digitale bedrijven zijn opgenomen in Deloittes lijst Best Managed Companies 2015: Mirabeau en Oxyma en, uit de e-commercesector, Coolblue en Central Point.
Coolblue is de Nederlandse genomineerde voor een Europese E-commerce Award, meer specifiek in de categorie die het ondernemerschap van de directie beloont.
Coolblue halveert de prijs voor bestellingen die vandaag nog moet worden afgeleverd.
Wouter Blok verlaat Google in Nederland om de marketingdirecteur bij Coolblue te worden.
Allesverkoper Coolblue ziet de omzet met veertig procent stijgen ten opzichte van vorig jaar. Naast de PS4 is ook Googles Chromecast een uitgesproken hit onder de kerstboom.
Coolblue bouwt in Tilburg een nieuw magazijn van 22.000 vierkante meter, dat 1 juli 2015 in gebruik wordt genomen. De stap komt slechts 17 maanden na de opening van de vorige ‘schuur’.
Coolblue verzorgt samen met PostNL vanaf 30 augustus zondaglevering in Nederland en België. Het is de eerste grote webwinkel in Nederland die 7 dagen per week pakketjes gaat bezorgen.
The Economist, niet de minste, schat de waarde van Coolblue op 800 miljoen dollar. Daarmee is speciaalzaakspecialist Nederlands grootste internetbedrijf.
Coolblue boekte over heel 2013 248 miljoen euro omzet, bijna vijftig procent hoger dan de resultaten van 2012. De stijging komt volgens de online retailer met name door mond-tot-mondreclame. Winstcijfers geeft het bedrijf niet.