DPG Media lanceert self-service advertentieplatform
DPG Media Nederland lanceert een eigen inkooploket voor al zijn eigen media en die van partners als RTL en Talpa. Omdat het de hele keten beheert, zijn de reclamekosten zeker dertig procent lager.
DPG Media Nederland lanceert een eigen inkooploket voor al zijn eigen media en die van partners als RTL en Talpa. Omdat het de hele keten beheert, zijn de reclamekosten zeker dertig procent lager.
Je wilt online zichtbaar zijn en bij voorkeur alleen jouw doelgroep bereiken: op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste boodschap.
FD Mediagroep zag het aantal downloads en luisteraars van zijn podcasts in 2022 verdubbelen. De andere grote netwerken groeiden slechts gestaag.
Misschien wel de grootste doelgroep waar je online extra aandacht aan zou moeten besteden zijn vrouwen: ze shoppen meer dan mannen en besteden meer.
De digitale reclamefolder wordt steeds meer écht digitaal: interactief, ‘mobile-first’ en vormgegeven en aangepast op basis van data-inzichten.
DPG Media zet zijn eigen Blendle-kloon Topics aan de kant. Het nieuwsplatform biedt geen toegevoegde waarde meer.
De podcast ‘In de ban van Rian’ van de Twentse krant Tubantia is geland in de top 10 van het Nederlands luisteronderzoek.
Blendle staakt zijn pogingen om de titels van DPG Media via rechter in zijn kiosk beschikbaar te houden.
Alternatieven voor de techgiganten bieden de mogelijkheid om aan privacywensen van gebruikers te voldoen en ‘brand-suitable’ te adverteren.
DPG Media splitst de interne start-up Aimwell af met Lauri Koop en Dennis van Allemeersch aan het roer. Het reclamebedrijf helpt verticals, zoals vacaturesites, omnichannel campagnes draaien.
Uit onderzoek leren we wat er in ons hoofd gebeurt als we advertenties online zien. Het is steeds duidelijker waarom sommige advertentie effectiever zijn.
Bezoekers van Tweakers.net worden niet meer gevolgd door trackers van derde partijen. De techuitgave heeft al dat soort ongevraagde privacy-indringende technieken van de site verwijderd. Het meest in het oog springend is dat de cookiewall daardoor ook niet meer bestaat.
DPG Media verzet zich bij toezichthouder ACM tegen de overname van Talpa door RTL. De nieuwe partij zou in de radiowereld te dominant worden.
Dankzij het GARM-framework kunnen merken de stap van brand safety naar brand suitability beter maken, waardoor gericht geadverteerd kan blijven worden.
De 390 podcasts van de Nederlandse publieke omroepen hadden in de maand februari wekelijks 611.000 luisteraars.