Meer Artikelen

Premium

DPG Media lanceert self-service advertentieplatform

DPG Media Nederland lanceert een eigen inkooploket voor al zijn eigen media en die van partners als RTL en Talpa. Omdat het de hele keten beheert, zijn de reclamekosten zeker dertig procent lager.

Media

Goede online marketing voor iedere ondernemer binnen handbereik

Je wilt online zichtbaar zijn en bij voorkeur alleen jouw doelgroep bereiken: op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste boodschap.

Online advertising
Premium

FD Mediagroep verdubbelt aantal luisteraars podcasts

FD Mediagroep zag het aantal downloads en luisteraars van zijn podcasts in 2022 verdubbelen. De andere grote netwerken groeiden slechts gestaag.

Media

Slimme manieren om winkelende vrouwen online te bewegen tot een aankoop

Misschien wel de grootste doelgroep waar je online extra aandacht aan zou moeten besteden zijn vrouwen: ze shoppen meer dan mannen en besteden meer.

Customer Engagement

Een digitale folder is meer dan ‘online papier’

De digitale reclamefolder wordt steeds meer écht digitaal: interactief, ‘mobile-first’ en vormgegeven en aangepast op basis van data-inzichten.

Digital Transformation

DPG Media sluit Blendle-kloon Topics.nl

DPG Media zet zijn eigen Blendle-kloon Topics aan de kant. Het nieuwsplatform biedt geen toegevoegde waarde meer.

Publishing
Premium

Regionale podcast dringt door tot top 10

De podcast ‘In de ban van Rian’ van de Twentse krant Tubantia is geland in de top 10 van het Nederlands luisteronderzoek.

Publishing
Premium

Blendle berust in vertrek titels DPG Media

Blendle staakt zijn pogingen om de titels van DPG Media via rechter in zijn kiosk beschikbaar te houden.

Media

Trusted Web-strategie: alternatief voor advertentienetwerken van Google en Facebook

Alternatieven voor de techgiganten bieden de mogelijkheid om aan privacywensen van gebruikers te voldoen en ‘brand-suitable’ te adverteren.

Online advertising
Premium

DPG Media splitst reclamebedrijf af

DPG Media splitst de interne start-up Aimwell af met Lauri Koop en Dennis van Allemeersch aan het roer. Het reclamebedrijf helpt verticals, zoals vacaturesites, omnichannel campagnes draaien.

Recruitment

Online adverteren: ‘aandacht’ is een samenspel van uiting, context en persoon

Uit onderzoek leren we wat er in ons hoofd gebeurt als we advertenties online zien. Het is steeds duidelijker waarom sommige advertentie effectiever zijn.

Online advertising
Premium

Alle third party trackers verwijderd van Tweakers

Bezoekers van Tweakers.net worden niet meer gevolgd door trackers van derde partijen. De techuitgave heeft al dat soort ongevraagde privacy-indringende technieken van de site verwijderd. Het meest in het oog springend is dat de cookiewall daardoor ook niet meer bestaat.

Publishing
Premium

DPG naar ACM om fusie Talpa-RTL

DPG Media verzet zich bij toezichthouder ACM tegen de overname van Talpa door RTL. De nieuwe partij zou in de radiowereld te dominant worden.

Media

Het GARM-framework en hoe je als adverteerder ‘brand suitability’ waarborgt

Dankzij het GARM-framework kunnen merken de stap van brand safety naar brand suitability beter maken, waardoor gericht geadverteerd kan blijven worden.

Publishing
Premium

611.000 luisteraars NPO-podcasts, DPG en FD groeien

De 390 podcasts van de Nederlandse publieke omroepen hadden in de maand februari wekelijks 611.000 luisteraars.

Media