Tracking Prevention bij Apple: de impact op adverteerders en publishers
Apple gaat tracking cookies in apps vanaf iOS 14.5 beperken. Wat zijn de gevolgen en hoe kun je gebruikers overtuigen met cookies in te stemmen?
Apple gaat tracking cookies in apps vanaf iOS 14.5 beperken. Wat zijn de gevolgen en hoe kun je gebruikers overtuigen met cookies in te stemmen?
Online uitgave De Ondernemer beschikt sinds vandaag over een ‘pratende nieuwsbrief’. De uitgever ervan heeft een text-to-speech-functie toegevoegd.
Bijna vijftig miljoen euro meer winst netto onder de streep voor DPG Media over het jaar 2020. Geholpen door een sterke digitale ontwikkeling steeg de omzet met acht procent tot 1,8 miljard euro.
DPG Media wilde z’n marketing automation verder uitrollen. Een nieuw platform creëert nu voor elke bezoeker automatisch content op basis van real-time data.
Contextual targeting staat in de belangstelling als cookie alternatief. Het plaatsen van advertenties in een relevante context maakt echter nog meer mogelijk.
De vergelijkingssite voor verzekeringen Independer is sinds vandaag ook actief op de Belgische markt. Om te beginnen met autoverzekeringen, maar het ligt voor de hand dat het portfolio uitbreidt over de lijn van het Nederlandse.
DPG Media verkoopt de klassieke organische verkeersrekkers Startpagina, GoeieVraag en SchoolBANK. De nieuwe eigenaar is Kompas Publishing van Aart Wallet en Steven Flipse.
De voice-app van Donald Duck heeft maandelijks tussen de zeventig- en honderdduizend gebruikers. Het blijkt dat jeugd makkelijk en vaker tegen hun telefoon praat dan ouderen.
DPG Media legt de fundamenten voor een reclamesysteem dat moet kunnen concurreren met Facebook en Google. Begin 2021 gaat dat live. De uitgever kan daardoor twee keer meer adverteerders bedienen dan nu.
NU.nl gaat met minder freelancers werken, stopt met twee doelgroeptitels, gaat weer ANP-nieuws afnemen en stelt tien nieuwe vaste krachten aan op de redactie.
Met Xtra Social kunnen merken hun social posts direct doorplaatsen in het DPG Media-netwerk. Hessel Visser, Head of Addressable van Matterkind (IPG Mediabrands), verklaart de groeiende populariteit.
De computerschermen, videokaarten, webcams en koptelefoons zijn niet aan te slepen. Cijfers van Tweakers laten zien dat de interesse hiervoor alles slaat.
Black Friday 2019 was het strijdtoneel om marktaandeel bij webwinkels en elektronicafabrikanten. Amazon is ook dit jaar een top drie-speler, waarbij bol.com met het nodige marketinggeweld tijdelijk de nummer één-positie overnam in Tweakers’ Pricewatch.
Sinds een klein half jaar verzorgt AD.nl iedere ochtend live online ‘tv-nieuwsuitzendingen’ en die worden dagelijks honderdduizenden keren bekeken.
De Persgroep en Telegraaf Media Groep (TMG) overwegen een joint venture in het automotive domein. De online platformen Gaspedaal.nl (TMG) en AutoTrack.nl (de Persgroep) gaan verder in Automotive Mediaventions, waarvan de Persgroep 51 procent van de aandelen heeft en TMG 49 procent.