Meer Artikelen

Tracking Prevention bij Apple: de impact op adverteerders en publishers

Apple gaat tracking cookies in apps vanaf iOS 14.5 beperken. Wat zijn de gevolgen en hoe kun je gebruikers overtuigen met cookies in te stemmen?

Tech
Premium

De Ondernemer laat zijn e-mailnieuwsbrief voorlezen

Online uitgave De Ondernemer beschikt sinds vandaag over een ‘pratende nieuwsbrief’. De uitgever ervan heeft een text-to-speech-functie toegevoegd.

Voice
Premium

Winst DPG Media groeit tot 178 miljoen euro

Bijna vijftig miljoen euro meer winst netto onder de streep voor DPG Media over het jaar 2020. Geholpen door een sterke digitale ontwikkeling steeg de omzet met acht procent tot 1,8 miljard euro.

Media

Case: Content op maat voor elke bezoeker 

DPG Media wilde z’n marketing automation verder uitrollen. Een nieuw platform creëert nu voor elke bezoeker automatisch content op basis van real-time data. 

Media

Contextual targeting als cookie-alternatief

Contextual targeting staat in de belangstelling als cookie alternatief. Het plaatsen van advertenties in een relevante context maakt echter nog meer mogelijk.

Online advertising
Premium

Independer met autoverzekeringen naar België

De vergelijkingssite voor verzekeringen Independer is sinds vandaag ook actief op de Belgische markt. Om te beginnen met autoverzekeringen, maar het ligt voor de hand dat het portfolio uitbreidt over de lijn van het Nederlandse.

Financials
Premium

DPG Media verkoopt Startpagina, GoeieVraag, SchoolBANK

DPG Media verkoopt de klassieke organische verkeersrekkers Startpagina, GoeieVraag en SchoolBANK. De nieuwe eigenaar is Kompas Publishing van Aart Wallet en Steven Flipse.

Publishing
Premium

Voice-app Donald Duck: maandelijks 100.000 gebruikers

De voice-app van Donald Duck heeft maandelijks tussen de zeventig- en honderdduizend gebruikers. Het blijkt dat jeugd makkelijk en vaker tegen hun telefoon praat dan ouderen.

Voice
Premium

‘We zijn lokaal alternatief voor Facebook en Google’

DPG Media legt de fundamenten voor een reclamesysteem dat moet kunnen concurreren met Facebook en Google. Begin 2021 gaat dat live. De uitgever kan daardoor twee keer meer adverteerders bedienen dan nu.

Online advertising
Premium

Ontslagen en budgetverlaging bij NU.nl

NU.nl gaat met minder freelancers werken, stopt met twee doelgroeptitels, gaat weer ANP-nieuws afnemen en stelt tien nieuwe vaste krachten aan op de redactie.

Media

Hessel Visser (IPG Mediabrands): ‘Adverteerders zoeken naar effectieve nieuwe mogelijkheden om hun social budget te besteden.’

Met Xtra Social kunnen merken hun social posts direct doorplaatsen in het DPG Media-netwerk. Hessel Visser, Head of Addressable van Matterkind (IPG Mediabrands), verklaart de groeiende populariteit.

Online advertising
Premium

E-commerce: Monitoren en videokaarten als warme broodjes

De computerschermen, videokaarten, webcams en koptelefoons zijn niet aan te slepen. Cijfers van Tweakers laten zien dat de interesse hiervoor alles slaat.

Online advertising
Premium

‘Black Friday duurde een week, bol.com de grootste’

Black Friday 2019 was het strijdtoneel om marktaandeel bij webwinkels en elektronicafabrikanten. Amazon is ook dit jaar een top drie-speler, waarbij bol.com met het nodige marketinggeweld tijdelijk de nummer één-positie overnam in Tweakers’ Pricewatch.

E-commerce

AD.nl: ‘400.000 streamstarts per uitzending’

Sinds een klein half jaar verzorgt AD.nl iedere ochtend live online ‘tv-nieuwsuitzendingen’ en die worden dagelijks honderdduizenden keren bekeken.

Media

Gaspedaal.nl (TMG) en AutoTrack.nl bundelen de krachten

De Persgroep en Telegraaf Media Groep (TMG) overwegen een joint venture in het automotive domein. De online platformen Gaspedaal.nl (TMG) en AutoTrack.nl (de Persgroep) gaan verder in Automotive Mediaventions, waarvan de Persgroep 51 procent van de aandelen heeft en TMG 49 procent.

Venture