Meer Artikelen

Premium

DPG Media weg uit Blendle, toekomst nog zeker? (update)

Nederlands grootste nieuwsuitgever wil geen krantenverhalen meer leveren aan de digitale kiosk Blendle. Per 1 april trekt DPG Media zich terug.

Publishing
Premium

RTL: Nog geen besluit over trackingcookies

RTL Nederland blijft voorlopig trackingcookies gebruiken voor reclamedoeleinden. De uitgever wacht op een officieel statement van de Autoriteit Persoonsgegevens alvorens zijn beleid te wijzigen. DPG is al om en het sentiment bij adverteerders kantelt ook.

Online advertising
Premium

DPG Media vangt 100 miljoen euro van Europese Investeringsbank

DPG Media investeert komende jaren een kwart miljard euro in het versneld digitaliseren van het uitgeefbedrijf. Om dat te financieren, krijgt het concern honderd miljoen euro van de Europese Investeringsbank.

Publishing
Premium

Bol.com troeft Amazon af op piek feestdagen

De Nederlandse consument ging afgelopen inkoopperiode vaker naar bol.com dan naar Amazon. De gemiddelde korting op Black Friday-deals, zo blijkt nu, lag rond de dertig procent. De drukte koopjesweek ooit verliep zonder grote kleerscheuren.

E-commerce
Premium

Campagnepanel #186: ‘Op en top DD’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een digitale campagne. Dit keer kijken ze hoe DPG Media de nieuwe app voor Donald Duck wereldkundig maakt.

Campagnes
Premium

Tweakers lanceert BestGetest, platform met koopgidsen

Tweakers lanceert BestGetest, een site met koopgidsen voor een brede waaier gadgets en noodzakelijke elektronica. Met de nieuwe titel wil het techuitgave een algemener, breder publiek bedienen.

Media
Premium

Podcastapp NPO Luister mogelijk open voor derden

De NPO sluit niet uit ooit te willen overwegen om zijn podcastapp Luister open te stellen voor aanbod van derde partijen.

Media
Premium

Tweakers: minder Black Friday-aanbod dit jaar

Nederland slaat dit jaar iets minder hard aan op elektronicakoopjes dan vorig jaar. Het lijkt er ook op dat webwinkels minder voorraad apart legden voor acties in de Black Friday-periode.

E-commerce
Premium

Pim van Boekhold naar DPG Media

Pim van Boehold verlaat GroupM-dochter Greenhouse en stapt over naar DPG Media. Hij gaat daar aan de slag als business development manager Data & Demand voor Nederland en België.

Marketing
Premium

Campagne voor nieuwe Donald Duck-app

DPG Media houdt de komende drie weken een crossmediale campagne om de nieuwe app voor Donald Duck onder de aandacht te brengen.

Marketing
Premium

Tweakers schuift trackers verder naar de achtergrond

Thirdpartytrackers komen er op het forum van Tweakers niet meer in. De techsite heeft daar de cookiewall helemaal verwijderd en streeft ernaar overal de reclametrackers van derden van zijn platform te verwijderen.

Online advertising
Premium

Tweakers komt met Plus-abonnement

Online nieuwsuitgave en techplatform Tweakers.net introduceert een Plus-abonnement. Betrokken lezers kunnen een abonnement nemen voor meer achtergrondverhalen, exclusieve interviews en how-to’s.

Publishing
Premium

Nederlandse media willen meer armslag richting techgiganten

Nederlands grootste mediabedrijven willen gezamenlijk kunnen investeren in technologische vernieuwing om een vuist te maken richting Amerikaanse en Chinese techgiganten. Die bedreigen hun innovatiekracht en deels zelfs de samenleving.

Media
Premium

DPG: 1 miljoen ingelogde gebruikers per dag

Uitgeefbedrijf DPG Media heeft dagelijks meer dan één miljoen ingelogde gebruikers bij al zijn digitale media. Een jaar geleden was dat vrijwel nul.

Media

Wat te denken van de Privacy Sandbox, Google’s alternatief voor 3rd-party cookies?

In de Privacy Sandbox experimenteert Google met de vervanging van 3rd-party cookies. Wat zijn de ontwikkelingen er wat moeten we ervan denken?

Marketing