DPG Media weg uit Blendle, toekomst nog zeker? (update)
Nederlands grootste nieuwsuitgever wil geen krantenverhalen meer leveren aan de digitale kiosk Blendle. Per 1 april trekt DPG Media zich terug.
Nederlands grootste nieuwsuitgever wil geen krantenverhalen meer leveren aan de digitale kiosk Blendle. Per 1 april trekt DPG Media zich terug.
RTL Nederland blijft voorlopig trackingcookies gebruiken voor reclamedoeleinden. De uitgever wacht op een officieel statement van de Autoriteit Persoonsgegevens alvorens zijn beleid te wijzigen. DPG is al om en het sentiment bij adverteerders kantelt ook.
DPG Media investeert komende jaren een kwart miljard euro in het versneld digitaliseren van het uitgeefbedrijf. Om dat te financieren, krijgt het concern honderd miljoen euro van de Europese Investeringsbank.
De Nederlandse consument ging afgelopen inkoopperiode vaker naar bol.com dan naar Amazon. De gemiddelde korting op Black Friday-deals, zo blijkt nu, lag rond de dertig procent. De drukte koopjesweek ooit verliep zonder grote kleerscheuren.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een digitale campagne. Dit keer kijken ze hoe DPG Media de nieuwe app voor Donald Duck wereldkundig maakt.
Tweakers lanceert BestGetest, een site met koopgidsen voor een brede waaier gadgets en noodzakelijke elektronica. Met de nieuwe titel wil het techuitgave een algemener, breder publiek bedienen.
De NPO sluit niet uit ooit te willen overwegen om zijn podcastapp Luister open te stellen voor aanbod van derde partijen.
Nederland slaat dit jaar iets minder hard aan op elektronicakoopjes dan vorig jaar. Het lijkt er ook op dat webwinkels minder voorraad apart legden voor acties in de Black Friday-periode.
Pim van Boehold verlaat GroupM-dochter Greenhouse en stapt over naar DPG Media. Hij gaat daar aan de slag als business development manager Data & Demand voor Nederland en België.
DPG Media houdt de komende drie weken een crossmediale campagne om de nieuwe app voor Donald Duck onder de aandacht te brengen.
Thirdpartytrackers komen er op het forum van Tweakers niet meer in. De techsite heeft daar de cookiewall helemaal verwijderd en streeft ernaar overal de reclametrackers van derden van zijn platform te verwijderen.
Online nieuwsuitgave en techplatform Tweakers.net introduceert een Plus-abonnement. Betrokken lezers kunnen een abonnement nemen voor meer achtergrondverhalen, exclusieve interviews en how-to’s.
Nederlands grootste mediabedrijven willen gezamenlijk kunnen investeren in technologische vernieuwing om een vuist te maken richting Amerikaanse en Chinese techgiganten. Die bedreigen hun innovatiekracht en deels zelfs de samenleving.
Uitgeefbedrijf DPG Media heeft dagelijks meer dan één miljoen ingelogde gebruikers bij al zijn digitale media. Een jaar geleden was dat vrijwel nul.
In de Privacy Sandbox experimenteert Google met de vervanging van 3rd-party cookies. Wat zijn de ontwikkelingen er wat moeten we ervan denken?