Meer Artikelen

Facebook trekt internetsatellietspecialist van Google aan

Facebook heeft een internetsatelliet-specialist van Google aangetrokken die het Connectivity Lab van het sociale netwerk komt versterken. Michael Tseytlin heeft in zijn nieuwe functie onder meer Systems Loral en Interlsat benaderd.

Tech

Facebook maakt conversiegeschiedenis inzichtelijk

In navolging van Google, gaat nu ook Facebook adverteerders beter ondersteunen bij het volgen van bezoekers via mobiele apps en het web. Adverteerders kunnen dan zien hoe gebruikers tussen diverse apparaten schakelen voordat ze tot een aankoop besluiten.

Analytics

Facebook: Likes zijn niet meer te koop

Een video tonen in ruil voor Facebook Likes zal na 5 november niet meer worden toegestaan. Het netwerk gaat zijn voorwaarden aanpassen, waardoor bedrijven geen beloning meer mogen uitdelen voor Likes. Loyaliteitsprogramma’s met Likes worden gestraft.

Customer Loyalty

Privacyzaak tegen Facebook sluit met 25.000 meldingen

Niet minder dan 25.000 personen, onder wie 2500 Nederlanders, hebben zich aangesloten bij de rechtszaak van student Max Schrems tegen Facebook. De Oostenrijker heeft de inschrijving tijdelijk stopgezet.

Facebook

Ook Nederlanders bij privacyzaak tegen Facebook

Ruim 12.000 Facebook gebruikers, onder wie inmiddels ook enkele honderden Nederlanders, hebben zich aangesloten bij de roemruchte rechtszaak van de Oostenrijkse privacyvoorvechter Max Schrems tegen het sociale netwerk.

Legal

Onboarding in mobiele apps: vijf designmethodes die werken

Uit onderzoek blijkt dat 22 procent van de gedownloade apps slechts één keer wordt gebruikt. Om een website of app succesvol te laten zijn, is het belangrijk om die eerste (en dus enige) keer een goede indruk te maken. Zo’n goede eerste kennismaking wordt ook belangrijker naarmate de apps complexer en veelzijdiger worden.

Facebook stopt met Facebook Gifts

Facebook zet een punt achter Facebook Gifts, waarmee vrienden elkaar cadeaus konden sturen. De dienst was nog geen twee jaar oud en zeker honderd retailpartners deden mee.

Conversie

Mobiele advertenties stuwen omzet Facebook

De omzet van Facebook is het afgelopen kwartaal met 61 procent gestegen naar 2,91 miljard dollar, beter nog dan analisten hadden voorspeld. Ruim de helft daarvan kwam van mobiele advertenties.

Marketing

Leids bedrijf start campagne tegen Facebook

Het Leidse bedrijf Just B.V. is een campagne tegen Facebook gestart onder de noemer 99 Days of Freedom. Het idee is dat gebruikers zich 99 dagen niet op Facebook vertonen en zich dan ongetwijfeld gelukkiger voelen.

Marketing

Forrester: ‘Facebook heeft geen tienerprobleem’

Tieners verlaten Facebook niet in drommen, zoals eerder is gesuggereerd. Forrester Research komt tot die conclusie na nieuw onderzoek. Achtentwintig procent van jonge tieners gebruiken het sociale netwerk ‘voortdurend’.

Social

Facebook probeert weer Snapchat-kloon

De vorige poging mislukte, maar met de gisteren aangekondigde app Slingshot hoopt Facebook zijn grote rivaal Snapchat eindelijk te kunnen passeren. Eigenlijk toch vooral om de wegtrekkende jongeren te bereiken.

Social

Pagina’s Facebook krijgen nieuw uiterlijk

Alle (bedrijfs)pagina’s van Facebook worden deze week gelijkgeschakeld. Ze krijgen allemaal hetzelfde uiterlijk: dat wil zeggen een enkele kolom voor nieuwsberichten, zoals de gebruikerspagina’s al langer hadden.

Social

Protest tegen luistertechniek Facebook

Al meer dan een half miljoen Facebook-gebruikers hebben een petitie ondertekend tegen de audioherkenning die het sociale netwerk binnen enkele weken in zijn apps gaat aanbieden. De gebruikers vinden dat Facebook de privacywetgeving schendt.

Social

Mobiele advertenties bepalen omzet Facebook

De omzet uit mobiele advertenties stijgt nog steeds voor Facebook. Vorig jaar ging het nog om 30 procent van de totale advertentieomzet, nu zelfs om 59 procent.

Facebook start eigen mobiel advertentienetwerk

Facebook lanceert eind deze maand op zijn ontwikkelaarsconferentie een eigen netwerk voor advertenties op mobiele apparaten. Dat meldt Re/code op basis van diverse betrokkenen.

Online advertising