Meer Artikelen

Trek de juiste conclusie uit data

Marketinginzet op waarde schatten? Bijna iedereen heeft er moeite mee. Er is ontzettend veel data voorhanden. Maar geen enkele tool kan momenteel alle gewenste data 100 procent meten. Verschillende tools rapporteren op verschillende manieren. Waar focus je op? En hoe interpreteer je de uitkomst?

Conversie

Internetgiganten goed voor tweederde alle dataverkeer

De grote internetbedrijven als Facebook, Google en Microsoft zijn goed voor tweederde van al het internetverkeer, aldus telecomonderzoeksbureau Telegeography.

Breedband

Facebook verkoopt videoreclame op sites/apps van derden

Facebook gaat videoreclame voor adverteerders plaatsen op sites en apps van andere uitgevers en deelt met hen de inkomsten.

Online advertising

Facebook en DigitasLBi starten online tv-show

Facebook en DigitasLBi gaan samen een soort tv-show maken die in compacte blokjes wordt ‘uitgezonden’ op de timelines van belangstellenden.

Facebook

Het onbenutte potentieel van Facebook

Mede door de sterke opkomst van ‘nieuwe’ social media als Instagram, Whatsapp, Snapchat en Pinterest vragen steeds meer marketeers zich af of Facebook er nog wel toe doet. De kracht van dit sociale netwerk is echter nog steeds ongeëvenaard – zeker als je effectief gebruik maakt van alle nieuwe videomogelijkheden.

Facebook

Facebook: Drie keer meer video dan jaar geleden

Gebruikers van Facebook maken en delen drie keer meer video dan een jaar geleden, vertelde operationeel directeur Sheryl Sandberg gisteren bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Social

Facebook in retailonderzoek met Dunnhumby

Facebook gaat een onderzoek doen met Tescodochter Dunnhumby om aan FMCG-merken te laten zien welk effect reclame heeft op winkelverkopen.

Online advertising

CMO van Rocket Internet stapt over naar Facebook

De hoogste marketingbaas van Rocket Internet, Arthur Gerigk, verlaat het bedrijf en gaat aan de slag bij Facebook op het hoofdkantoor in Californië.

Venture

Voys integreert WhatsApp in telecomdiensten

Zakelijke telecomaanbieder Voys integreert Whatsapp in zijn dienstverlening. De grootzakelijke markt kan hierdoor de chatdienst gaan inzetten vanuit helpdesks voor klantcontact.

Dialogue Marketing

Facebook Audience Network ondersteunt mobiel web

De meer dan 2,5 miljoen adverteerders op Facebook kunnen nu ook hun native en gefilmde reclameberichen op het mobiele web gaan uitserveren.

Snapchat opent aanval op Facebook

Snapchat lijkt frontaal de aanval te gaan openen op Facebook en dan met name op haar Messenger chat. De populaire jongerenapp test op dit moment een compleet nieuwe chatinterface waarin mogelijkheden voor videobellen, bellen en stickers zijn geïntegreerd. Zoveel valt op te maken uit screenshots die een aantal techblogs, waaronder xda-developers.com, publiceerden.

Social

Facebook stopt met adserver LiveRail

Facebook stopt met het adserverproduct van LiveRail om meer aandacht te richten op zijn Audience Network, native advertising en video.

Online advertising

Facebook lanceert Instant Articles in Nederland

Facebook lanceert vandaag Instant Articles in Nederland, en Zuid-Amerika, een techniek waarmee uitgevers hun nieuws veel sneller zien inladen op de profielensite.

Publishing

Facebook in nieuw Nederlands bereikonderzoek

Facebook is een van de partijen die meesoet aan het nieuwe Nederlandse bereikonderzoek, NOBO, dat in september zijn eerste, prille meetresultaten aan de markt gaat leveren. Dat omvat online en offline mediabereik.

Analytics

Duitse webwinkels aangeklaagd vanwege Facebook-duimpje

Het Like-duimpje van Facebook is illegaal als dat zonder toestemming van de internetter wordt geplaatst. Dat stelt een Duitse consumentenorganisatie in een rechtzaak tegen Peek & Cloppenburg en Payback. In andere gevallen zwichtten bedrijven al voor de claim.