Facebook: 21.000 ontwikkelaars bouwen bots
In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.
In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.
Marketinginzet op waarde schatten? Bijna iedereen heeft er moeite mee. Er is ontzettend veel data voorhanden. Maar geen enkele tool kan momenteel alle gewenste data 100 procent meten. Verschillende tools rapporteren op verschillende manieren. Waar focus je op? En hoe interpreteer je de uitkomst?
De grote internetbedrijven als Facebook, Google en Microsoft zijn goed voor tweederde van al het internetverkeer, aldus telecomonderzoeksbureau Telegeography.
Facebook gaat videoreclame voor adverteerders plaatsen op sites en apps van andere uitgevers en deelt met hen de inkomsten.
Facebook en DigitasLBi gaan samen een soort tv-show maken die in compacte blokjes wordt ‘uitgezonden’ op de timelines van belangstellenden.
Mede door de sterke opkomst van ‘nieuwe’ social media als Instagram, Whatsapp, Snapchat en Pinterest vragen steeds meer marketeers zich af of Facebook er nog wel toe doet. De kracht van dit sociale netwerk is echter nog steeds ongeëvenaard – zeker als je effectief gebruik maakt van alle nieuwe videomogelijkheden.
Gebruikers van Facebook maken en delen drie keer meer video dan een jaar geleden, vertelde operationeel directeur Sheryl Sandberg gisteren bij de presentatie van de kwartaalcijfers.
Facebook gaat een onderzoek doen met Tescodochter Dunnhumby om aan FMCG-merken te laten zien welk effect reclame heeft op winkelverkopen.
De hoogste marketingbaas van Rocket Internet, Arthur Gerigk, verlaat het bedrijf en gaat aan de slag bij Facebook op het hoofdkantoor in Californië.
Zakelijke telecomaanbieder Voys integreert Whatsapp in zijn dienstverlening. De grootzakelijke markt kan hierdoor de chatdienst gaan inzetten vanuit helpdesks voor klantcontact.
De meer dan 2,5 miljoen adverteerders op Facebook kunnen nu ook hun native en gefilmde reclameberichen op het mobiele web gaan uitserveren.
Snapchat lijkt frontaal de aanval te gaan openen op Facebook en dan met name op haar Messenger chat. De populaire jongerenapp test op dit moment een compleet nieuwe chatinterface waarin mogelijkheden voor videobellen, bellen en stickers zijn geïntegreerd. Zoveel valt op te maken uit screenshots die een aantal techblogs, waaronder xda-developers.com, publiceerden.
Facebook stopt met het adserverproduct van LiveRail om meer aandacht te richten op zijn Audience Network, native advertising en video.
Facebook lanceert vandaag Instant Articles in Nederland, en Zuid-Amerika, een techniek waarmee uitgevers hun nieuws veel sneller zien inladen op de profielensite.
Facebook is een van de partijen die meesoet aan het nieuwe Nederlandse bereikonderzoek, NOBO, dat in september zijn eerste, prille meetresultaten aan de markt gaat leveren. Dat omvat online en offline mediabereik.