Nieuwe reclameoptie Facebook: video met geluid
Adverteerders op Facebook krijgen een nieuwe reclameoptie: videoreclame die ze enkel betalen wanneer de kijker het geluid erbij aanzet.
Adverteerders op Facebook krijgen een nieuwe reclameoptie: videoreclame die ze enkel betalen wanneer de kijker het geluid erbij aanzet.
Dating-app Tinder gaat de onverkochte reclameruimte exploiteren met Facebook door op diens reclamenetwerk aan te sluiten.
De bijna twee miljard gebruikers van Facebook kunnen hun account extra gaan beveiligen nu het bedrijf universal 2nd factor-authenticatie invoert (U2F).
Facebook houdt een kleinschalige test met reclame in zijn mobiele chat-app Messenger. De reclameberichten zijn groot, onmisbaar en – eenmaal geïmplementeerd – niet meer te verwijderen.
Hoofd Internationaal van telecomfabrikant Xiaomi Hugo Barra verlaat het Chinese bedrijf om hoofd Virtual Reality te worden bij Facebook. Hij wordt de baas van onder meer Oculus Rift.
Facebook en Google zijn zo dominant op de online reclamemarkt dat investeerders minder geld in adtech-startups steken.
De Europese Commissie beschuldigt Facebook ervan misleidende informatie te hebben verstrekt omtrent de overname van WhatsApp. Een eventuele boete kan oplopen tot een procent van Facebooks jaaromzet.
De privacywaakhonden van de Europese lidstaten waarschuwen WhatsApp dat het geen gebruikersinformatie meer met Facebook zou moeten delen. Facebook schendt daarmee eerder gemaakte afspraken en beloftes en mogelijk juridische regels.
Real Madrid heeft gemiddeld drie miljoen live kijkers als zijn wedstrijden op Facebook Live worden uitgezonden. Dat deed de club reeds 128 keer.
De adverteerders in de Association of National Advertisers, samen goed voor 250 miljard reclamebudget, eisen dat Facebook zijn statistiekmetingen verbetert.
Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.
Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.
Facebook zou zijn Audience Network willen uitbreiden met een relatief nieuwe reclametechniek: header bidding.
WhatsApp vernieuwt zijn privacybeleid waardoor het voor bedrijven bijvoorbeeld mogelijk wordt om gebruikers berichtjes te sturen.
In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.