Meer Artikelen

Nieuwe reclameoptie Facebook: video met geluid

Adverteerders op Facebook krijgen een nieuwe reclameoptie: videoreclame die ze enkel betalen wanneer de kijker het geluid erbij aanzet.

Facebook

Tinder integreert reclamedienst Facebook

Dating-app Tinder gaat de onverkochte reclameruimte exploiteren met Facebook door op diens reclamenetwerk aan te sluiten.

Online advertising

Facebook implementeert U2F-beveiliging voor gebruikers

De bijna twee miljard gebruikers van Facebook kunnen hun account extra gaan beveiligen nu het bedrijf universal 2nd factor-authenticatie invoert (U2F).

Facebook

Facebook test reclame in Messenger

Facebook houdt een kleinschalige test met reclame in zijn mobiele chat-app Messenger. De reclameberichten zijn groot, onmisbaar en – eenmaal geïmplementeerd – niet meer te verwijderen.

Facebook

Hugo Barra naar Facebook voor VR

Hoofd Internationaal van telecomfabrikant Xiaomi Hugo Barra verlaat het Chinese bedrijf om hoofd Virtual Reality te worden bij Facebook. Hij wordt de baas van onder meer Oculus Rift.

Virtual reality

Facebook en Google remmen investeringen in adtech

Facebook en Google zijn zo dominant op de online reclamemarkt dat investeerders minder geld in adtech-startups steken.

Online advertising

EU: Facebook misleidde bij overname WhatsApp

De Europese Commissie beschuldigt Facebook ervan misleidende informatie te hebben verstrekt omtrent de overname van WhatsApp. Een eventuele boete kan oplopen tot een procent van Facebooks jaaromzet.

Facebook

Europa tegen WhatsApp: ‘Deel geen persoonsdata met Facebook’

De privacywaakhonden van de Europese lidstaten waarschuwen WhatsApp dat het geen gebruikersinformatie meer met Facebook zou moeten delen. Facebook schendt daarmee eerder gemaakte afspraken en beloftes en mogelijk juridische regels.

Legal

Miljoenen videokijkers Facebook voor Real Madrid

Real Madrid heeft gemiddeld drie miljoen live kijkers als zijn wedstrijden op Facebook Live worden uitgezonden. Dat deed de club reeds 128 keer.

Facebook

Amerikaanse adverteerders eisen transparantie Facebook

De adverteerders in de Association of National Advertisers, samen goed voor 250 miljard reclamebudget, eisen dat Facebook zijn statistiekmetingen verbetert.

Nieuwe call-to-actions bij Instagram

Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.

Online advertising

Facebook met internationaal lookalike targeting

Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.

Facebook

Facebook test headerbidding

Facebook zou zijn Audience Network willen uitbreiden met een relatief nieuwe reclametechniek: header bidding.

Facebook

Toch reclame in WhatsApp

WhatsApp vernieuwt zijn privacybeleid waardoor het voor bedrijven bijvoorbeeld mogelijk wordt om gebruikers berichtjes te sturen.

Customer Service

Facebook: 21.000 ontwikkelaars bouwen bots

In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.

Customer Engagement