Meer Artikelen

Google gaat minder gebruikersdata delen met adverteerders

Google gaat zijn reclamepraktijk in Europa veranderen om de privacy van internetgebruikers beter te beschermen tegen datagrazende adverteerders. De zoekmachine scherpt zijn privacbeleid aan als reactie op kritieken van Europese toezichthouders.

Marketing

Google zet reclameborden op Maps

Bedrijven, winkels en andere instanties die draaien op passerend publiek kunnen binnenkort reclameruimte gaan kopen op Google Maps. Met een druk op de knop voegen gebruikers een extra stop toe aan hun routekaart.

Marketing

Google gaat toegang tot bankrekeningen verstrekken

Google gaat in Amerika met Citigroup en een leenbank uit Stanford betaalrekeningen aan de man brengen. De bank wil daar jonger publiek mee kunnen trekken en rekeninghouders krijgen gedetailleerder en analytischer inzicht in hun financiële huishouden. Google kan letterlijk in de portemonnees van zijn klanten gaan kijken.

Financials

Google: kleine ondernemers slecht vindbaar

Tweederde van de kleine MKB’ers is online slecht vindbaar en een derde heeft niet eens een website. Google brengt daarom een hulpmiddel uit waarmee retailers hun webshop kunnen optimaliseren.

Retail

Productvergelijkers nul profijt van EU-straf Google Shopping

Product- en prijsvergelijkers profiteren niet van de ‘taakstraf’ die de Europese Commissie aan Google oplegde vanwege marktverstorend gedrag met Google Shopping.

Legal

Fitbit naar Google voor 2,1 miljard dollar

Google bevestigt de overname van Fitbit voor 2,1 miljard dollar. De maker van fitnesstrackers stond al te koop.

Tech

Eén van de grootste sprongen in de geschiedenis van Search: BERT

Googles nieuwste zoekalgoritme update om de natuurlijke taal beter te begrijpen, BERT, is volgens het bedrijf de grootste stap voorwaarts in jaren.

Search

Hoog ranken in Google? Zo voldoet je content aan de richtlijnen

Hoe meet Google nou kwaliteit? En hoe zorg jij ervoor dat Google jouw content waardevol vindt, zodat het hoog rankt?

Search

Googles ‘Andere activiteiten’ weer ietsje groter

Google verdient zijn geld niet alleen meer met reclame-inkomsten uit de zoekmachine. Van kwartaal op kwartaal steeds iets minders. In de drie maanden tot eind september kwam 83,7 procent van de omzet uit reclamehandel.

Venture

Expert round-up Google Core-update september

Wat zijn de gevolgen van de allerlaatste september Google core update en welke kansen biedt het je organisatie of websites?

Tech

De toenemende impact van ad-blockers voor Google Analytics

Het gebruik van ad-blockers is in de afgelopen drie jaar in ​rap tempo​ toegenomen. In dit artikel leggen we uit wat de gevolgen hiervan zijn voor je Google Analytics data, en wat je eraan kunt doen om – op een privacyvriendelijke manier – je analytics data te borgen.

Analytics

‘Google wil Firework, concurrent van TikTok’

Google is geïnteresseerd in een investering in of de overname van Firework, een app die makkelijk wordt vergeleken met TikTok.

Venture

Google for Jobs: hoe onderscheid jij je nog?

Het duurt niet lang meer en de Nederlandse uitrol van Google for Jobs is een feit. De gevolgen zijn inmiddels al zichtbaar in andere landen. Wat kunnen we verwachten? En hoe kun jij je straks nog onderscheiden?

Recruitment

Rechter: vergeetrecht bij Google geen globaal recht

De hoogste Europese rechtbank, Het Europese Hof van Justitie, bepaalt dat het zogeheten vergeetrecht enkel geldt binnen de Europese Unie. Niet overal daar buiten. Een opluchting voor Google, maar een ongewenst achterdeurtje voor wie de verwijzingen naar zichzelf uit de zoekmachine wil wegpoetsen.

Legal

Google legt nieuw afrekenmodel voor reclame op

Google gaat een nieuw afrekenmodel opleggen aan reclame- en marketingbureaus die met Ad Manager werken. Bij displayreclame, commercials met beeld, gaat Google over op first price auctions.

Online advertising