Nieuwe tarieven Google Cloud, veel wordt duurder
De prijzen van de meeste onderdelen van Google Cloud Platform gaan omhoog. Komend najaar gaan de nieuwe tarieven in.
De prijzen van de meeste onderdelen van Google Cloud Platform gaan omhoog. Komend najaar gaan de nieuwe tarieven in.
Google is er niet in geslaagd een dominante partij te worden in de hotelbranche. De optie ‘Book in Google’ voor hotels verdwijnt op 25 mei.
Third-party cookies gaan verdwijnen maar een oplossing is er nog niet. Google gaat nu FLoC vervangen door Topics. Ook dat zal concreet weinig verbeteren.
De media- en reclamewereld gaat wereldwijd een nieuwe fase in. Third party trackers op het web zijn op sterven na dood. Op iOS zijn ze verleden tijd en nu is ook Android aan de beurt. AdID verdwijnt in 2024.
Europese uitgevers vrezen dat ze tot zeventig procent van hun reclame-omzet kwijtraken wanneer Google 3rd party cookies verwijdert uit Chrome.
Europese uitgevers vragen de Europese Commissie onderzoek te doen naar misbruik van marktmacht door Google. Druk op de techgigant groeit, maar het kan nog jaren duren voordat er een uitspraak ligt.
De Europees werkende prijsvergelijker PriceRunner eist een schadevergoeding van minstens 2,1 miljard euro van Google. Daartoe dagen de Zweden de Amerikaanse techgigant in Stockholm voor de rechter.
Alphabet, Googles moederbedrijf, sluit 2021 af met een nettowinst van 76 miljard dollar (+90%). De omzet steeg met 41 procent tot 258 miljard dollar.
Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste rond ‘tracking’ en ‘reporting’ van semester 2.
Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste punten rond ‘search’ en ‘shopping’ van semester 2.
Google gaat een nieuwe reclamesysteem uitproberen in Chrome met het oog op het uitfaseren van third party cookies. Het eerder bedachte alternatief FLoC struikelt op gebrek aan steun in de media- en reclamebranche.
Een collectief van grote Duitse uitgevers, onder wie Axel Springer, wil dat de Europese Commissie ingrijpt bij Google Chrome. De honderden mediabedrijven verliezen zicht op consumentgedrag als Google de 3rd party cookies uitfaseert.
Het ziet ernaar uit dat Google zich actiever gaat bezighouden met materie op en rondom de blockchain.
We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.
De Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt dat het gebruik van Google Analytics binnenkort mogelijk niet meer is toegestaan. De collega’s in Oostenrijk […]