Google EMEA product kick-off (2/2): tracking en reporting
Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste rond ‘tracking’ en ‘reporting’ van semester 2.
Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste rond ‘tracking’ en ‘reporting’ van semester 2.
Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste punten rond ‘search’ en ‘shopping’ van semester 2.
Google gaat een nieuwe reclamesysteem uitproberen in Chrome met het oog op het uitfaseren van third party cookies. Het eerder bedachte alternatief FLoC struikelt op gebrek aan steun in de media- en reclamebranche.
Een collectief van grote Duitse uitgevers, onder wie Axel Springer, wil dat de Europese Commissie ingrijpt bij Google Chrome. De honderden mediabedrijven verliezen zicht op consumentgedrag als Google de 3rd party cookies uitfaseert.
Het ziet ernaar uit dat Google zich actiever gaat bezighouden met materie op en rondom de blockchain.
We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.
De Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt dat het gebruik van Google Analytics binnenkort mogelijk niet meer is toegestaan. De collega’s in Oostenrijk […]
Google zou de spin-off van de experimentele divisie Sandbox voorbereiden. Daarmee zouden de activiteiten met kwantumcomputers in een apart, commercieel bedrijf komen.
Facebook en Google zijn te slordig met toepassing van de Franse privacyregels en krijgen daarom boetes van respectievelijk 60 en 150 miljoen euro.
In 2021 werd duidelijk waarin een platform zich onderscheidt van een webwinkel. Voor partijen als Amazon, bol.com en Google wordt dat komend jaar alleen maar uitgesprokener.
Veel organisaties maken (gratis) gebruik van Google Analytics. Maar wat zijn de voordelen en extra features van de betaalde versie: Google Analytics 360?
Updaten of niet? Ook bij Google Analytics 4 zie je dat niet iedereen meteen overstapt. Toch is het verstandig dat voor het einde van het jaar wel te doen.
Google accepteert een derde partij die toezicht houdt op nieuwe ontwikkelingen in Chrome. Meer specifiek: het uitfaseren van 3rd party cookies en het invoeren van Googles eigen opvolger daarvan.
Google’s pagina met zoekresultaten verandert. Een blik op de VS laat zien wat er nog aankomt. Vijf veranderingen en de consequenties voor je SEO-strategie.
Niemand kan nog om Google Analytics 4 heen. Een introductie met de belangrijkste kenmerken en hoe je daar het meest effectief mee aan de slag gaat.