More artikelen

Kieskeurig stopt met mobiele app

Productvergelijker Kieskeurig.nl stopt met het ontwikkelen van zijn mobiele app en stapt volgend jaar over op een voor mobiel geoptimaliseerde site.

Search

Sanoma doet programmatic voor Adfactor

Online reclame-exploitant Adfactor heeft zijn titels voor programmatic advertising aangesloten op het netwerk van Sanoma.

Sanoma/SBS tekent GroupM als datapartner

Sanoma/SBS en de bureaus van GroupM gaan samenwerken op het gebied van surfgegevens. De uitgever deelt data en doet dat los van media-inkoop.

Programmatic

Sanoma lanceert online tv-zender Libelle TV

Libelle presenteert vandaag op de Libelle Zomerweek de lancering van zijn online tv-zender Libelle TV.

Video

65 ontslagen Sanoma in België

Sanoma Media in België schrapt 65 banen bij de bladentak. Het wil zich strategisch focussen op de domeinen ‘Vrouwen’ en ‘Home & Deco’.

Publishing

Sanoma|SBS in strategische samenwerking met Adfactor

Sanoma|SBS en Adfactor gaan een samenwerking aan waarbij ze hun expertise op het gebied van digital advertising en programmatic trading bij elkaar leggen.

Online advertising

Kieskeurig.nl is geen webwinkel meer

Bezoekers van Kieskeurig.nl kunnen vanaf volgende maand niet meer winkelen via de productvergelijker, enkel vergelijken. Sanoma haalt de Checkout van de site.

E-commerce platforms

Sanoma Ventures staakt activiteiten

Sanoma Nederland staakt de activiteiten van zijn investeringstak Ventures. Er worden geen nieuwe investeringen meer gedaan. Beheerder Antoine Hendrikx hoeft niet direct alle portfoliobedrijven af te stoten.

Start-ups

Sanoma tekent Improve Digital

Sanoma Media in Nederland gaat zijn online reclameruimte exploiteren met de technologie van Improve Digital.

Programmatic

Sanoma heft Innovation Lab op

Uitgeefconcern Sanoma heeft, als onderdeel van een kleine reorganisatie, ook het zogeheten Innovation Lab opgeheven.

Start-ups

Sanoma geeft winstwaarschuwing

Uitgeverij Sanoma stelt de winstverwachting voor de middellange termijn naar beneden bij. De prestaties op de thuismarkt vallen tegen en er is geen zicht op verbetering.

Online advertising

V&D sluit samenwerking met Sanoma

V&D en Sanoma gaan samenwerken om live events te organiseren voor de doelgroepen van de uitgever op de vijftien locaties van het warenhuis.

Media

Erik-Jan Gelink weg bij Sanoma

Nog geen jaar na zijn aanstelling verlaat CCO Erik-Jan Gelink uitgeverij Sanoma. Als reden wordt een verschil van inzicht over het te voeren commercieel beleid gegeven.

Marketing

Sanoma’s digitale groei in Nederland: 4 procent

Sanoma Nederland noteert op zijn online en mobiele kanalen een omzetgroei van 3,5 procent in 2014.

Media

Sanoma/SBS neemt belang in Social1nfluencers

Sanoma-dochter SBS neemt een belang in het Amsterdamse multichannel network Social1nfluencers en gaat een nauwe samenwerking aan. SBS krijgt er in een klap veel extra online bereik erbij via de aangesloten Nederlandse populaire YouTube-kanalen.

Start-ups