Publicis Group wil ‘toveren’ met kunstmatige intelligentie
Publicis Groupe heeft een AI aangedreven innovatieplatform onthuld genaamd Marcel. Die moet helpen om het interne creatieve proces te versnellen.
Publicis Groupe heeft een AI aangedreven innovatieplatform onthuld genaamd Marcel. Die moet helpen om het interne creatieve proces te versnellen.
De wereld van chatbots, digitale assistants en slimme speakers zoals Google Home en Amazon Alexa wordt in rap tempo volwassen. […]
Google heeft in het eerste kwartaal van 2018 meer slimme online speakers verkocht dan Amazon en zal de afstand tot Amazon Alexa alleen maar vergroten.
De opkomst van 5G, AI en machine learning, de Internet of Things en VR/AR/MR stellen merken in staat hun doelgroep op nieuwe manieren te bereiken, maar elke innovatie brengt ook zijn eigen uitdagingen mee. Technologie beïnvloedt organisaties disruptief, en dit heeft invloed op alle aspecten van een merk. Wat is een kans, en wat is een bedreiging?
De Nederlandse AI startup Media Distillery heeft een subsidie van 1,4 miljoen euro van de Europese Unie ontvangen in het kader van het zogeheten SME Instrument programma, onderdeel van Horizon 2020.
De Engelse tv-zender zet kunstmatige intelligentie in bij de uitzending van het huwelijk van Prins Harry morgen. De computer herkennen de honderden gasten automatisch, omcirkelen hen in beeld en detailleren de relatie tot het prinselijk paar.
Op Facebook Messenger zijn 300,000 bots actief. Messaging apps zijn immens populair onder consumenten en slimme speakers zijn tegenwoordig goed voor twee miljard dollar in jaarlijkse sales. Maar hoe creëer je met een bot waarde voor je klanten ?
Wat is de invloed van Artificial Intelligence op de mens? En hoe ziet mensgerichte AI eruit? Deze whitepaper beschrijft de visie van Microsoft op de toekomstige rol van kunstmatige intelligentie en de invloed hiervan op de arbeidsmarkt. Er wordt ingegaan op het potentieel wat artificial intelligence (AI) je bedrijf kan bieden en welke uitdagingen AI met zich meebrengt.
Het Chinese taxibedrijf Didi is het laatste in een lange rij technologiemakers die een vergunning heeft bemachtigd om met zelfrijdende wagens de weg op te mogen in de staat Californië.
Googles digitale hulp Google Assistant is als beste getest. Dit blijkt uit een onderzoek van marketingbureau Stone Temple. De assistent, inmiddels ook onderweg naar Nederland, begrijpt volgens het bedrijf de meeste vragen. Amazon heeft daarentegen met Alexa de meeste progressie geboekt.
Voor de reisbranche biedt kunstmatige intelligentie een aantal interessante use cases. Juist een sector die zo gericht is op mensen moet zich terdege bewust zijn van de kansen die automatisering biedt.
Een groep vooraanstaande Europese wetenschappers heeft plannen om een multinationaal instituut voor kunstmatige intelligentie (AI) onderzoek van wereldklasse op te richten. Het European Lab for Learning and Intelligent Systems (Ellis) zal top-onderzoekstalent in het veld opleiden, met als doel AI-specialisten voor Europa te behouden.
Grote mediabedrijven als RTL, Endemol Shine en FremantleMedia zijn volop aan het experimenteren met kunstmatige intelligentie en machine learning om content beter te serveren, maar ook om programma’s te verbeteren, zo bleek gisteren tijdens Cross Media Café in Hilversum. De middagvullende bijeenkomst stond in het teken van data en content.
De ontwikkeling van artificial intelligence betekent dat de manier waarop we informatie zoeken drastisch verandert. Dit heeft veel praktische gevolgen voor marketeers. Je verkoopt feitelijk producten aan algoritmen en er is veel minder ruimte voor commerciële boodschappen.
Universal Music wil in de toekomst kunstmatige intelligentie inzetten om automatisch, aan de hand van een paar parameters, automatisch filmmuziek te componeren.