More stories

Premium

De mogelijkheden van AI voor de toekomst (5/5)

Kunstmatige intelligentie (AI) wordt beschouwd als een van de meest disruptieve technologieën die invloed heeft op het dagelijks leven en het bedrijfsleven. Onderzoekers en deskundigen uit de praktijk vergelijken de opkomst van AI met de industriële revolutie uit de vorige eeuw. AI bestaat uit een aantal technologieën die de huidige manier van zakendoen drastisch zal veranderen. Steeds meer taken zullen geautomatiseerd worden, maar de grootste impact komt van vernieuwde en nieuwe bedrijfsmodellen en de opkomst van intelligente diensten die voorheen nog niet bestonden.

Artificial Intelligence

Samenwerken met robots; blijven SEO-consultants relevant?

Naast de vele gemakken die AI ons brengt, rijzen er vragen over de invloed die het zal hebben op de arbeidsmarkt. Binnen het vakgebied van SEO begint AI een steeds belangrijkere rol te spelen en beïnvloedt daarmee de rol die de huidige SEO’er vervult. Verdwijnt de “echte” SEO’er met steeds slimmer wordende AI? Will Critchlow – founder en CEO van online marketing agency Distilled – sprak hierover tijdens SearchLove 2017 en kwam tot opvallende inzichten over AI en hoe je als SEO’er relevant blijft.

Search

Hoe AI helpt bij het personaliseren op grote schaal

AI en machine learning stellen je als bedrijf in staat om te personaliserenop grote schaal en bovendien ben je beter in staat om de voldoen aan de continu veranderende klantvraag. Hierbij is een omnichannel klantbeeld een belangrijk vereiste, maar hoe verzamel je deze gegevens? In deze whitepaper krijg je een beeld van hoe je door gebruik te maken van artificial intelligence (AI) op grote schaal kan personaliseren. Het document beschrijft: welke onderdelen AI omvat, welke voordelen AI je kan bieden en hoe je dit kan toepassen binnen je organisatie.

Artificial Intelligence
Premium

Google maakt kunstmatige intelligentie (AI) toegankelijk via cloud

Google Cloud kondigt de komst van Cloud AutoML aan, waarmee kunstmatige intelligentie (AI) toegankelijk wordt voor elk bedrijf.

Artificial Intelligence
Premium

Blik op 2018: experts over wat AI bedrijven en marketeers brengt

De marketing van Artificiële Intelligentie (AI) lijkt nog harder te gaan dan de techniek zelf, zo werd er al op Emerce geconcludeerd. Wat betekent dit concreet voor de komende tijd? Naser Bakhshi, Senior Manager Advanced Analytics bij Deloitte, en Gijs Martens, CEO van Gen25 delen hun kijk.

Artificial Intelligence

Een gepersonaliseerde klantbeleving door artificial intelligence

De behoefte aan real-time customer experience neemt toe binnen de Retail. Door het inzetten van Artificial Intelligence (AI) technologie krijgt je website een krachtig, intuïtief brein. Op deze manier ben je als retailer in staat om websitebezoekers te ondersteunen in hun aankoopreis. In deze whitepaper vind je vier redenen met voorbeelden waarom (en hoe) AI de online verkoop stimuleert.

Artificial Intelligence
Premium

Vijf technologieen die grote stappen zetten in AI (4/5)

In dit artikel zullen we verder ingaan op een aantal bredere technologie-ontwikkelingen die grote stappen zetten in het toepassen van AI, waaronder trends of groeifactoren die AI dichter bij mensen en organisaties brengt.

Artificial Intelligence
Premium

Nieske Vergunst (Hallo Robot): ‘Robots nemen de wereld echt niet over’

Mensen hebben altijd een ambivalente houding gehad ten opzichte van robots. Aan de ene kant worden ze gezien als handig op het moment dat ze rotklusjes kunnen overnemen, maar tegelijkertijd zijn robots volgens veel mensen ook een beetje eng. Dat is de reden waarom Nieske Vergunst en Bennie Mols een boek schreven over de robot. Het boek, Hallo Robot; De machine als medemens, vertelt verhalen over de wetenschap en techniek achter robots, hun mogelijkheden en onmogelijkheden in zowel het verleden als de toekomst. Nieske Vergunst te gast bij Top Names.

Artificial Intelligence
Premium

KLM laat kunstmatige intelligentie direct vragen beantwoorden op social

KLM beantwoordt een deel van de veel gestelde vragen op social media voortaan via kunstmatige intelligentie. De gebruikte technologie is afkomstig van het bedrijf DigitalGenius en wordt ingezet op Twitter, Messenger en WhatsApp. 

Artificial Intelligence

Purna Virji: “Chatbots zijn niet nieuw, alleen bij ons in het westen’

Purna Virji heeft meer dan 15 jaar ervaring in ‘search’ en is momenteel Senior Manager of Global Engagement bij Microsoft. Ze specialiseert zich in alles rondom Bing Ads, Voice Search en SEO. Purna is een van ’s werelds grootste denkers op het gebied van de toekomst van search. 

Search

Hoe retailers groei realiseren met Dynamic Pricing

Prijzen zijn zo veranderlijk als het weer. Retailers gebruiken Dynamic Pricing om door middel van machine learning software hun prijzen aan te passen, bijvoorbeeld als de voorraad bij concurrenten slinkt of als het weer omslaat. Het succes van toonaangevende online spelers maakt duidelijk dat Dynamic Pricing  van kritisch belang is om te concurreren binnen de e-commerce, omnichannel en zelfs fysieke retail om omzet- en margegroei te stimuleren. Het geheim zit in geautomatiseerd maatwerk: Dynamic Pricing oplossingen moeten worden toegespitst op de commerciële strategie, doelstellingen en werkwijzen van de retailer.

Retail
Premium

Vijf toepassingen van AI nader bekeken (3/5)

In dit artikel zullen we vijf toepassingen van AI nader toelichten, namelijk beeldherkenning, spraakherkenning, automatische vertaling, Q&A (vraag & antwoord) en games.

Artificial Intelligence
Premium

KLM aan de slag met voice via Google Home

KLM heeft een slimme assistent gelanceerd die via Google Home passagiers helpt met het inpakken van hun koffer. Reden is dat KLM wil weten of klanten zitten te wachten op spraakgestuurde diensten die niet direct met een airline worden geassocieerd, vertelt Karlijn Vogel, director Social van KLM.

Artificial Intelligence
Premium

De nieuwe manier van marketing: machine learning vs. deep learning

De kans dat je in het dagelijks leven gebruik maakt van artificial intelligence (AI) is behoorlijk groot. Gebruik je af en toe Siri? Zie je weleens suggesties voorbijkomen op Netflix? Of chat je soms met een chatbot? Het zijn allemaal toepassingen van AI. Steeds meer bedrijven zijn zich er van bewust dat zij iets met AI moeten om de concurrentie een stap voor te blijven. Dat geldt ook voor marketing. In mijn optiek zijn er twee AI-subcategorieën die daar op dit moment de toon zetten: machine learning en deep learning.

Artificial Intelligence
Premium

Booking.com maakt Engelstalige chatbot wereldwijd beschikbaar

Booking.com maakt de pilotversie van haar AI-chatbot wereldwijd beschikbaar voor Engelstalige boekingen. De zogeheten Booking Assistant is te vinden in de eigen kanalen van Booking.com en op Facebook Messenger.

Artificial Intelligence