More stories

Hoe MKB kan profiteren van data analytics

Wij marketeers zijn soms net eksters. We willen graag mooie glimmers verzamelen. In tegenstelling tot eksters zijn onze glimmers geen […]

Analytics

DDMA: Datagedreven cultuur raakt steeds meer in zwang, maar blijft uitdaging

Steeds meer bedrijven nemen beslissingen op basis van data. Het realiseren van een datagedreven cultuur blijft echter nog steeds een grote uitdaging. De nieuwe privacywet AVG vormt daarbij geen belemmering, zo blijkt uit het Data Driven Marketing Onderzoek 2019 van branchevereniging DDMA, waarvoor 170 Nederlandse organisaties zijn ondervraagd.

Analytics

Haal meer uit je data met Google Analytics User Conference

Haal meer uit je data! De Google Analytics User Conference, februari 2020 in Amsterdam, brengt je de slimste inzichten om relevante data uit Google Analytics te halen. Internationale keynote sprekers, professionals van grote merken, bureaus uit de business delen gevorderde kennis in lezingen, cases en workshops over Google Analytics.

Marketing

‘Ierse toezichthouder moet vaart maken in Google-zaak’

Er moet snel een besluit komen in de Google-zaak. Dat schrijven de Consumentenbond en zeven andere Europese consumentenorganisaties in een brief aan de Ierse toezichthouder.

Privacy

Netprofiler splitst data- en analyticstak af

Online marketingbureau Netprofiler splits de data- en analyticstak af in een apart bedrijfsonderdeel. Dat gaat met vijftien man verder als Cloud Nine Digital.

Analytics
Premium

Dreamforce: Salesforce Einstein analyseert ‘shelfies’ bij Kellogg’s

Kellogg’s, de grootste producent van ontbijtgranen in de Verenigde Staten, kijkt tegenwoordig via de smartphone naar de winkels van zijn afnemers en adviseert ze over het aanbod en de visuele impact. Dat allemaal dankzij een eenvoudige foto die winkels van hun interieur moeten maken.

E-commerce

Het Emerce Martech-onderzoek 2019/2020: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

Inschrijving DDMA Customer Data Award 2020 geopend

Vanaf nu is het mogelijk om een case in te zenden voor de DDMA Customer Data Award 2020. Organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weten toe te passen en van data iets moois weten te maken, maken kans op de onderscheiding, die voor de 14e keer wordt uitgereikt.

Analytics

MeMo2 lanceert crossmediaal bereiksplatform

“Hebben TV campagnes nog wel voldoende bereik, aantrekkelijke audiences of effect voor een merk? Dat weten de zenders niet altijd zelf, maar de gebruikers van ons nieuwe platform wel”, vertelt Marcel Vogels van MeMo2 over het nieuwe crossmediale meetplatform voor marketeers.

Marketing

Dashboarding: Van ruwe data naar actiegerichte inzichten

Numbers have an important story to tell. They rely on you to give them a clear and convincing voice. ’’ aldus Stephen Few. De hoeveelheid data die organisaties verzamelen neemt in een rap tempo toe. Het analyseren van deze data biedt veel kansen voor digital marketeers. Maar hoe vertaal ruwe data in actiegerichte inzichten? En wat is de toegevoegde waarde van een (online) dashboard? Lees het antwoord in deze whitepaper.

Analytics

Government Trends 2020: Een proactieve overheid

Hoe gaan overheden om met alle technologische ontwikkelingen? Aflevering 5: hoe kan de overheid anticiperen met behulp van ‘predictive analytics’ en AI?

Analytics

De tracking wapenwedloop tussen Apple en marketeers

Inzicht van welke campagne of welk kanaal een transactie afkomstig is vormt de basis voor het optimaliseren van verschillende campagnes.

Analytics

De toenemende impact van ad-blockers voor Google Analytics

Het gebruik van ad-blockers is in de afgelopen drie jaar in ​rap tempo​ toegenomen. In dit artikel leggen we uit wat de gevolgen hiervan zijn voor je Google Analytics data, en wat je eraan kunt doen om – op een privacyvriendelijke manier – je analytics data te borgen.

Analytics

KIJK.nl verdubbelt bereikt, groter dan Videoland

De videosite van tv-netwerk Talpa had in augustus 2019 een bereik van vijftien procent. Meer dan Videoland en RTL XL, die elk op respectievelijk elf procent uitkwamen.

Media

Welke rol speelt ABN AMRO bij het opsporen van mensenhandel?

Sinds 2014 zijn al meer dan 40 miljoen mensen het slachtoffer geworden van mensenhandel. Hoewel mensenhandel vaak wordt geassocieerd met (illegale) prostitutie werken ongeveer 25 miljoen van deze 40 miljoen slachtoffers in nagelstudio’s, kinderdagverblijven en restaurantkeukens. ABN AMRO ontwikkelde een datamodel dat bankgegevens analyseert op signalen van mensenhandel. In deze podcast wordt uitgelegd hoe dat model precies werkt, waarom mensenhandel zo moeilijk te bestrijden is, en hoe technologie en finance kunnen bijdragen aan een oplossing.  

Analytics