KIJK.nl verdubbelt bereikt, groter dan Videoland
De videosite van tv-netwerk Talpa had in augustus 2019 een bereik van vijftien procent. Meer dan Videoland en RTL XL, die elk op respectievelijk elf procent uitkwamen.
De videosite van tv-netwerk Talpa had in augustus 2019 een bereik van vijftien procent. Meer dan Videoland en RTL XL, die elk op respectievelijk elf procent uitkwamen.
Sinds 2014 zijn al meer dan 40 miljoen mensen het slachtoffer geworden van mensenhandel. Hoewel mensenhandel vaak wordt geassocieerd met (illegale) prostitutie werken ongeveer 25 miljoen van deze 40 miljoen slachtoffers in nagelstudio’s, kinderdagverblijven en restaurantkeukens. ABN AMRO ontwikkelde een datamodel dat bankgegevens analyseert op signalen van mensenhandel. In deze podcast wordt uitgelegd hoe dat model precies werkt, waarom mensenhandel zo moeilijk te bestrijden is, en hoe technologie en finance kunnen bijdragen aan een oplossing.
De inzet van personalisatie door webshops is inmiddels gemeengoed geworden. Dat is logisch; wanneer je tegenwoordig nog dezelfde website aan al je bezoekers toont, mis je binnen afzienbare tijd de boot.
De afgelopen tijd is er veel geschreven over de impact van ITP 2.1 en 2.2 op data in Google Analytics. Maar wat is de invloed van ITP 2.1 en 2.2 vanuit een praktische kant? Wat gebeurt er echt in jouw Google Analytics data na de uitrol van ITP 2.1 en 2.2?
Unilever wil niet meer werken met bereik- en effectcijfers van afzonderlijke bureaus en online platformen. De fabrikant neemt de touwtjes in eigen handen en brengt een eigen crossmedia meetmodel uit.
Facebook heeft apps van zeker 400 ontwikkelaars geschorst omdat ze toegang hadden tot gebruikersdata. De maatregel volgt op het Cambridge Analytica schandaal uit 2018.
De metrics Google Store visits geeft tegenwoordig inzicht in de kracht van je online marketing uitingen op winkelbezoeken en offline omzet. Dit is een essentiële stap binnen je omnichannel strategie. Meet je winkelbezoeken middels de conversie Store Visits? Dit zijn vijf analyses die je dan kunt maken.
Het Nederlandse podcastnetwerk Dag en Nacht Media zet zijn oude meetsysteem overboord en omarmt een nieuwe, gebaseerd op IAB-standaarden. Dat leidt cijfermatig tot een bereiksdaling van een kwart, maar is op lange termijn het duurzaamst.
Op 31 juli publiceerde Google een blog over de nieuwe “App + Web” versie van Google Analytics. De bèta versie is uitgebracht en biedt de mogelijkheid om App & Web data te combineren in één Google Analytics property en maakt daarmee cross platform metingen eenvoudiger.
Je klikt door rapporten in Google Analytics, maar je mist bepaalde inzichten. Waarom staan er geen sessies in je All pages rapport? Waarom kun je in sommige rapporten niet filteren op een specifieke dimensie? En waarom kun je binnen de productrapporten niet zien om hoeveel sessies of pagina’s het gaat? Dit zijn de definities van de verschillende scopes. En welke impact hebben ze op je analyses?
Het blijkt dat hersenen van verschillende mensen identiek reageren als ze boeiende video’s te zien krijgen, zo blijkt uit nieuw onderzoek door Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM). De onderzoekers claimen op basis van hun bevindingen als emotionele storytelling werkt.
De bal rolt weer in de Eredivisie. Behalve op het veld proberen voetbalclubs online steeds beter te scoren. Tussenstanden, transfers en de meest recente uitslagen worden veelvuldig gedeeld en besproken op het internet. Online marketingbureau Team Nijhuis onderzocht in 2012 alle eens de score van de Eredivisie clubs online.
Google overweegt een zogeheten privacy sandbox voor de Chrome browser. Die zou gepersonaliseerde advertenties moeten toelaten en toch de privacy van gebruikers kunnen beschermen.
Jarenlang waren views (impressies) en bereik de belangrijkste metrics voor het meten van de impact van content. Sinds 2016 heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Adverteerders zoeken naar betere metrics om het succes van branded content te herkennen en vergelijken.
De invoering van de AVG-wet is over het algemeen goed verlopen. Adverteerders lijken goed op de hoogte te zijn van wat wel en niet mag. Toch werden ook de eerste boetes uitgedeeld, want ook al doen we nog zo ons best, de wetgeving blijft complex en soms moeilijk te interpreteren.