More stories

Productaanbevelingen in de cloud: de onvermijdelijke stap voor webshops met ambitie

De inzet van personalisatie door webshops is inmiddels gemeengoed geworden. Dat is logisch; wanneer je tegenwoordig nog dezelfde website aan al je bezoekers toont, mis je binnen afzienbare tijd de boot. 

Customer Experience

Dit betekent ITP 2.1 en 2.2 voor je data in Google Analytics 

De afgelopen tijd is er veel geschreven over de impact van ITP 2.1 en 2.2 op data in Google Analytics. Maar wat is de invloed van ITP 2.1 en 2.2 vanuit een praktische kant? Wat gebeurt er echt in jouw Google Analytics data na de uitrol van ITP 2.1 en 2.2? 

Analytics

Unilever test nieuwe crossmedia meetmodel

Unilever wil niet meer werken met bereik- en effectcijfers van afzonderlijke bureaus en online platformen. De fabrikant neemt de touwtjes in eigen handen en brengt een eigen crossmedia meetmodel uit.

Marketing

Facebook zegt 400 ontwikkelaars de wacht aan na Cambridge Analytica schandaal

Facebook heeft apps van zeker 400 ontwikkelaars geschorst omdat ze toegang hadden tot gebruikersdata. De maatregel volgt op het Cambridge Analytica schandaal uit 2018.

Marketing

5 eenvoudige Google Store Visits analyses met grote impact op je omnichannelstrategie

De metrics Google Store visits geeft tegenwoordig inzicht in de kracht van je online marketing uitingen op winkelbezoeken en offline omzet. Dit is een essentiële stap binnen je omnichannel strategie. Meet je winkelbezoeken middels de conversie Store Visits? Dit zijn vijf analyses die je dan kunt maken.

Online advertising

Dag en Nacht Media met nieuwe rapportage podcastcijfers

Het Nederlandse podcastnetwerk Dag en Nacht Media zet zijn oude meetsysteem overboord en omarmt een nieuwe, gebaseerd op IAB-standaarden. Dat leidt cijfermatig tot een bereiksdaling van een kwart, maar is op lange termijn het duurzaamst.

Media

Google lanceert nieuw datamodel voor Analytics voor web- en app metingen

Op 31 juli publiceerde Google een blog over de nieuwe “App + Web” versie van Google Analytics. De bèta versie is uitgebracht en biedt de mogelijkheid om App & Web data te combineren in één Google Analytics property en maakt daarmee cross platform metingen eenvoudiger. 

Analytics

Scopes hanteren met Google Analytics: analyses maken die kloppen

Je klikt door rapporten in Google Analytics, maar je mist bepaalde inzichten. Waarom staan er geen sessies in je All pages rapport? Waarom kun je in sommige rapporten niet filteren op een specifieke dimensie? En waarom kun je binnen de productrapporten niet zien om hoeveel sessies of pagina’s het gaat? Dit zijn de definities van de verschillende scopes. En welke impact hebben ze op je analyses?

Analytics

Onderzoekers Erasmus: Emotionele storytelling werkt

Het blijkt dat hersenen van verschillende mensen identiek reageren als ze boeiende video’s te zien krijgen, zo blijkt uit nieuw onderzoek door Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM). De onderzoekers claimen op basis van hun bevindingen als emotionele storytelling werkt.

Analytics

Infographic: Wie is de online kampioen van de Eredivisie?

De bal rolt weer in de Eredivisie. Behalve op het veld proberen voetbalclubs online steeds beter te scoren. Tussenstanden, transfers en de meest recente uitslagen worden veelvuldig gedeeld en besproken op het internet. Online marketingbureau Team Nijhuis onderzocht in 2012 alle eens de score van de Eredivisie clubs online.

Social

Google overweegt privacy sandbox in Chrome browser

Google overweegt een zogeheten privacy sandbox voor de Chrome browser. Die zou gepersonaliseerde advertenties moeten toelaten en toch de privacy van gebruikers kunnen beschermen.

Privacy

Wat is het belang van reads (quality views) in influencer content?

Jarenlang waren views (impressies) en bereik de belangrijkste metrics voor het meten van de impact van content. Sinds 2016 heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Adverteerders zoeken naar betere metrics om het succes van branded content te herkennen en vergelijken. 

Influencer marketing

Zeg maar dag tegen de cookiewall en haal het maximale uit de cookiebanner

De invoering van de AVG-wet is over het algemeen goed verlopen. Adverteerders lijken goed op de hoogte te zijn van wat wel en niet mag. Toch werden ook de eerste boetes uitgedeeld, want ook al doen we nog zo ons best, de wetgeving blijft complex en soms moeilijk te interpreteren.

AVG

Valerie Vieira in managementteam MWM2

Het managementteam van marktonderzoeksbureau MWM2 wordt versterkt met Valerie Vieira (36). Zij wordt verantwoordelijk voor de kwantitatieve onderzoeksafdelingen van MWM2 en sales.

Marketing

Wat is het effect van ITP op Google Analytics data?

“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half”. Met de komst van digitale media waren we hard op weg om de leus van John Wanamaker voorgoed in de vergetelheid te laten raken. De meetbaarheid die alle media in het online landschap met zich meebrengen zorgt ervoor dat we steeds efficiënter kunnen gaan handelen. Met name in het interesseren van onze doelgroepen voor onze producten en/of diensten.

Analytics