More stories

Premium

DML!: Datalab Pon mag vrij experimenteren

In de toekomst zal vooral worden gekeken naar de duurzaamheid van mobiliteit. Denk deelauto’s en deelscooters. “Om die markt goed te kunnen analyseren hebben we veel data nodig.”

Analytics
Premium

UvA opent nieuw Data Science Centre

Bij de Universiteit van Amsterdam staat een nieuw Data Science Centre (DSC) in de startblokken om bij te dragen aan de innovatie, verspreiding en kruisbestuiving van datawetenschap in en tussen alle faculteiten.

Data
Premium

Talpa Network maakt direct response effect van radiocommercials meetbaar

De direct response van een radiospot is voortaan goed meetbaar en optimaliseerbaar dankzij een nieuwe methodiek. Talpa Network claimt een uplift tot wel 92 procent van het aantal webbezoekers direct na het uitzenden van een radiospot.

Analytics
Premium

Tableau en Einstein Analytics fuseren

Tableau Software gaat Einstein Analytics van Salesforce integreren in zijn software. De teams die aan de software werken worden zelfs samengevoegd. Einstein Analytics zal dan ook verdergaan onder de naam Tableau CRM.

Marketing

Google analytics set-up bij een redesign

Bij een redesign van een website krijgen we vaak de vraag of het handig is om in een nieuwe Google Analytics property te beginnen.

Analytics

Vijf veelvoorkomende fouten in Google Analytics

Google Analytics is dé tool om je (online) marketing inspanningen beter te begrijpen, beoordelen en te optimaliseren.

Analytics

Is Google Analytics App + Web al compleet? Ecommerce reporting is nu beschikbaar

Google is vol aan het inzetten op App + Web. We zagen een aantal ontwikkelingen elkaar in een rap tempo opvolgen.

Analytics

Prescriptive analytics: wat houdt brede adoptie tegen?

Prescriptive analytics is het datagedreven antwoord op de vraag ‘wat nu?’. Hoewel de term al jaren rondgaat, blijft brede implementatie uit. Daardoor worden kansen gemist.

Marketing
Premium

Datavisualisatie en retargeting populair bij kleine bedrijven

Het Nederlandse bedrijfsleven weet data beter om te zetten in bruikbare inzichten, zo blijkt uit het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA, waarvoor 162 Nederlandse organisaties werden ondervraagd.

Analytics
Premium

The Data Agency neemt Invicta over

The Data Agency, bestaande uit de merken EDM, GeoMarktprofiel, Human Inference en LynqID, neemt Invicta over. Daarmee versterkt het bedrijf zijn expertise op het gebied van database management.

Marketing
Premium

1 miljoen euro voor dataverwerker Dgenious

Dgenious, verwerker van big data voor winkel- en restaurantketens, haalt 1 miljoen euro op bij The Faktory Fund en finance&invest.brussels. Daarmee wil het Brusselse bedrijf Europa intrekken.

Analytics
Premium

Heineken over AI: ‘Dicht gat tussen tech en business’

‘Vertalers’ noemt Heineken ze, de mensen die het gat tussen business en technologie vullen waar het om kunstmatige intelligentie gaat. Projecten werken met support van de CFO en CEO.

Artificial Intelligence

Ontdek privacygevoelige informatie in je Google Analytics data

Klantdata in Google Analytics bevat regelmatig persoonlijke en privacygevoelige informatie. Hoe beheer je dat en hoe houd je je aan de regels?

Analytics
Premium

Google laat zien: Nederland viert zomervakantie thuis

Zoekopdrachten bij Google over de afgelopen weken zijn duidelijk: Nederland viert vakantie in eigen land en eigen tuin. Populaire zoekrubrieken nu: zwembadhoes, -verwarming, ventilator en mobiele douches.

E-commerce

Voedselveiligheid garanderen met voorspellende analyses

De vaak uitverkochte schappen laten zien dat de huidige uitbraak van COVID-19 heeft geleid tot grote voedseltekorten in de detailhandel.

Analytics