DML!: Datalab Pon mag vrij experimenteren
In de toekomst zal vooral worden gekeken naar de duurzaamheid van mobiliteit. Denk deelauto’s en deelscooters. “Om die markt goed te kunnen analyseren hebben we veel data nodig.”
In de toekomst zal vooral worden gekeken naar de duurzaamheid van mobiliteit. Denk deelauto’s en deelscooters. “Om die markt goed te kunnen analyseren hebben we veel data nodig.”
Bij de Universiteit van Amsterdam staat een nieuw Data Science Centre (DSC) in de startblokken om bij te dragen aan de innovatie, verspreiding en kruisbestuiving van datawetenschap in en tussen alle faculteiten.
De direct response van een radiospot is voortaan goed meetbaar en optimaliseerbaar dankzij een nieuwe methodiek. Talpa Network claimt een uplift tot wel 92 procent van het aantal webbezoekers direct na het uitzenden van een radiospot.
Tableau Software gaat Einstein Analytics van Salesforce integreren in zijn software. De teams die aan de software werken worden zelfs samengevoegd. Einstein Analytics zal dan ook verdergaan onder de naam Tableau CRM.
Bij een redesign van een website krijgen we vaak de vraag of het handig is om in een nieuwe Google Analytics property te beginnen.
Google Analytics is dé tool om je (online) marketing inspanningen beter te begrijpen, beoordelen en te optimaliseren.
Google is vol aan het inzetten op App + Web. We zagen een aantal ontwikkelingen elkaar in een rap tempo opvolgen.
Prescriptive analytics is het datagedreven antwoord op de vraag ‘wat nu?’. Hoewel de term al jaren rondgaat, blijft brede implementatie uit. Daardoor worden kansen gemist.
Het Nederlandse bedrijfsleven weet data beter om te zetten in bruikbare inzichten, zo blijkt uit het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA, waarvoor 162 Nederlandse organisaties werden ondervraagd.
The Data Agency, bestaande uit de merken EDM, GeoMarktprofiel, Human Inference en LynqID, neemt Invicta over. Daarmee versterkt het bedrijf zijn expertise op het gebied van database management.
Dgenious, verwerker van big data voor winkel- en restaurantketens, haalt 1 miljoen euro op bij The Faktory Fund en finance&invest.brussels. Daarmee wil het Brusselse bedrijf Europa intrekken.
‘Vertalers’ noemt Heineken ze, de mensen die het gat tussen business en technologie vullen waar het om kunstmatige intelligentie gaat. Projecten werken met support van de CFO en CEO.
Klantdata in Google Analytics bevat regelmatig persoonlijke en privacygevoelige informatie. Hoe beheer je dat en hoe houd je je aan de regels?
Zoekopdrachten bij Google over de afgelopen weken zijn duidelijk: Nederland viert vakantie in eigen land en eigen tuin. Populaire zoekrubrieken nu: zwembadhoes, -verwarming, ventilator en mobiele douches.
De vaak uitverkochte schappen laten zien dat de huidige uitbraak van COVID-19 heeft geleid tot grote voedseltekorten in de detailhandel.