More stories

Is Digital Out Of Home marketing het laatste effectieve massamedium?

We zitten in een tijdperk waarbij de effectiviteit van traditionele media afneemt, gebruik van adblockers toeneemt en content de nieuwe heilige graal van online marketing blijkt te zijn. Marketeers worden uitgedaagd om de doelgroep nog beter en specifieker te bereiken. Out Of Home marketing wint aan effectiviteit. Zal Digital Out Of Home marketing door innovatieve hoogstandjes dit jaar definitief doorbreken?

Communicatie

HEMA in zee met Miss Lipgloss

HEMA gaat videocontent maken met de Nederlandse vlogger Miss Lipgloss over kleur, innovaties en nieuwe beautyproducten.

Video

Campagnepanel: kijken met Shazam

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een activatiecampagne van Clinique met Shazam.

Campagnes

Heineken gaat mediabelangen reorganiseren

Heineken overweegt om zijn mediabelangen te consolideren. Naast Mediavest/Spark en Starcom komt er vermoedelijk een derde partij bij voor de wereldwijde media-inkoop.

Campagnes

Dataminen met Spotify

In de nieuwe campagne van Spotify staat het luistergedrag van zijn gebruikers centraal. Hun verhaal komt tot stand op basis van data en moet nieuw publiek naar de muziekdienst trekken.

Campagnes

Programmatic video ideaal voor verhogen bereik TV campagne

Televisie is nog steeds hét medium om snel veel mensen te kunnen bereiken. De slimme marketeer maakt echter ook gebruik van de vele nieuwe online en mobiele mogelijkheden om het bereik van een TV-campagne verder te verhogen. Programmatic ingekochte video impressies zijn daarvoor een zeer effectieve oplossing.

Programmatic

Samwers steken miljoenen in start-up influencermarketing

Het investeringsfonds van de Samwer-broers, Global Founders Capital, steekt miljoenen euro’s in influencermarketingplatform ReachHero. Met het nieuwe geld moet internationale expansie worden aangeslingerd.

Social

Boomerang maakt nieuwe voetbalcampagne ING/KNVB

Zojuist zijn ING en KNVB een socialcampagne gestart op Facebook om voetbal onder jonge kinderen te promoten.

Campagnes

N=5 maakt nieuwe tv-commercial Marktplaats.nl

Creatief bureau N=5 heeft de tv-commercial gemaakt voor Marktplaats.nl die vanaf vandaag maanden op televisie te zien is.

Campagnes

Philips lanceert ‘innovation and you’ campagne bij 125e verjaardag

Philips viert dit weekend haar 125e verjaardag met de lancering van een nieuwe merkcampagne om zijn positie in gezondheids- en zorgtechnologie te benadrukken. Tegelijk markeert de campagne, waarbij groots wordt uitgepakt via sociale media en story telling, het einde van ongeveer alles waarmee Philips groot is geworden.

Campagnes

RTL start videokanaal met Libresse

RTL is, aanvankelijk met Libresse als reclamepartner, het videokanaal Katwalk gestart: hét ‘platform voor de nieuwsgierige vrouw die er goed uit wil zien.’

Campagnes

Digital Marketing Live! uitgelicht: Frieslandcampina

Wendy van Sante vertelt op Digital Marketing Live! hoe WhatsApp heeft bijgedragen aan een succesvolle merkactivatie van Chocomel tijdens de Chocomel WhatsApp Challenge. Chocomel faciliteerde daarbij een belangrijk onderdeel van de festivalbeleving door de interactie aan te gaan met de consument.

Dialogue Marketing

MPG. ontwikkelt innovatieve videocontent voor Mona

Het bureau MPG. heeft, met als speerpunten video en Instagram, de contentstrategie ontwikkeld voor de introductie van de nieuwe productlijn van Mona, Intense Vla.

Campagnes

Digital Marketing Live! uitgelicht: Grolsch

In 2015 vierde Grolsch haar 400-jarig bestaan en plopte jde bierbrouwer een beugel samen met bierliefhebbers die een hoofdrol speelden in een eenmalige jubileum commercial. Via social media riep het biermerk Nederland op om videopnames in te sturen van het ploppen van een beugel. Ook een aantal bekende Nederlanders gaven een originele draai aan hun plop-video. Je hoort er meer over tijdens Digital Marketing Live.

Dialogue Marketing

Eerste lenscampagne Unilever op Snapchat

Unilever lanceert op Koningsdag haar eerste (Nederlandse) Snapchat sponsored lens campagne. De lens, waarmee Snapchat gebruikers hun gezicht kunnen omtoveren tot een wild dier, maakt deel uit van een campagne rond Magnum Double.

Campagnes