HEMA in zee met Miss Lipgloss
HEMA gaat videocontent maken met de Nederlandse vlogger Miss Lipgloss over kleur, innovaties en nieuwe beautyproducten.
HEMA gaat videocontent maken met de Nederlandse vlogger Miss Lipgloss over kleur, innovaties en nieuwe beautyproducten.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een activatiecampagne van Clinique met Shazam.
Heineken overweegt om zijn mediabelangen te consolideren. Naast Mediavest/Spark en Starcom komt er vermoedelijk een derde partij bij voor de wereldwijde media-inkoop.
In de nieuwe campagne van Spotify staat het luistergedrag van zijn gebruikers centraal. Hun verhaal komt tot stand op basis van data en moet nieuw publiek naar de muziekdienst trekken.
Televisie is nog steeds hét medium om snel veel mensen te kunnen bereiken. De slimme marketeer maakt echter ook gebruik van de vele nieuwe online en mobiele mogelijkheden om het bereik van een TV-campagne verder te verhogen. Programmatic ingekochte video impressies zijn daarvoor een zeer effectieve oplossing.
Het investeringsfonds van de Samwer-broers, Global Founders Capital, steekt miljoenen euro’s in influencermarketingplatform ReachHero. Met het nieuwe geld moet internationale expansie worden aangeslingerd.
Zojuist zijn ING en KNVB een socialcampagne gestart op Facebook om voetbal onder jonge kinderen te promoten.
Creatief bureau N=5 heeft de tv-commercial gemaakt voor Marktplaats.nl die vanaf vandaag maanden op televisie te zien is.
Philips viert dit weekend haar 125e verjaardag met de lancering van een nieuwe merkcampagne om zijn positie in gezondheids- en zorgtechnologie te benadrukken. Tegelijk markeert de campagne, waarbij groots wordt uitgepakt via sociale media en story telling, het einde van ongeveer alles waarmee Philips groot is geworden.
RTL is, aanvankelijk met Libresse als reclamepartner, het videokanaal Katwalk gestart: hét ‘platform voor de nieuwsgierige vrouw die er goed uit wil zien.’
Wendy van Sante vertelt op Digital Marketing Live! hoe WhatsApp heeft bijgedragen aan een succesvolle merkactivatie van Chocomel tijdens de Chocomel WhatsApp Challenge. Chocomel faciliteerde daarbij een belangrijk onderdeel van de festivalbeleving door de interactie aan te gaan met de consument.
Het bureau MPG. heeft, met als speerpunten video en Instagram, de contentstrategie ontwikkeld voor de introductie van de nieuwe productlijn van Mona, Intense Vla.
In 2015 vierde Grolsch haar 400-jarig bestaan en plopte jde bierbrouwer een beugel samen met bierliefhebbers die een hoofdrol speelden in een eenmalige jubileum commercial. Via social media riep het biermerk Nederland op om videopnames in te sturen van het ploppen van een beugel. Ook een aantal bekende Nederlanders gaven een originele draai aan hun plop-video. Je hoort er meer over tijdens Digital Marketing Live.
Unilever lanceert op Koningsdag haar eerste (Nederlandse) Snapchat sponsored lens campagne. De lens, waarmee Snapchat gebruikers hun gezicht kunnen omtoveren tot een wild dier, maakt deel uit van een campagne rond Magnum Double.
DMA Institute rolt vandaag een nieuwe systeem naar uit waarmee adverteerders hun conversiepaden over langere periodes heen kunnen bekijken en bijsturen.