More stories

RTL start videokanaal met Libresse

RTL is, aanvankelijk met Libresse als reclamepartner, het videokanaal Katwalk gestart: hét ‘platform voor de nieuwsgierige vrouw die er goed uit wil zien.’

Campagnes

Digital Marketing Live! uitgelicht: Frieslandcampina

Wendy van Sante vertelt op Digital Marketing Live! hoe WhatsApp heeft bijgedragen aan een succesvolle merkactivatie van Chocomel tijdens de Chocomel WhatsApp Challenge. Chocomel faciliteerde daarbij een belangrijk onderdeel van de festivalbeleving door de interactie aan te gaan met de consument.

Dialogue Marketing

MPG. ontwikkelt innovatieve videocontent voor Mona

Het bureau MPG. heeft, met als speerpunten video en Instagram, de contentstrategie ontwikkeld voor de introductie van de nieuwe productlijn van Mona, Intense Vla.

Campagnes

Digital Marketing Live! uitgelicht: Grolsch

In 2015 vierde Grolsch haar 400-jarig bestaan en plopte jde bierbrouwer een beugel samen met bierliefhebbers die een hoofdrol speelden in een eenmalige jubileum commercial. Via social media riep het biermerk Nederland op om videopnames in te sturen van het ploppen van een beugel. Ook een aantal bekende Nederlanders gaven een originele draai aan hun plop-video. Je hoort er meer over tijdens Digital Marketing Live.

Dialogue Marketing

Eerste lenscampagne Unilever op Snapchat

Unilever lanceert op Koningsdag haar eerste (Nederlandse) Snapchat sponsored lens campagne. De lens, waarmee Snapchat gebruikers hun gezicht kunnen omtoveren tot een wild dier, maakt deel uit van een campagne rond Magnum Double.

Campagnes

Nieuwigheid DMA Institute helpt bijsturen in conversiepaden

DMA Institute rolt vandaag een nieuwe systeem naar uit waarmee adverteerders hun conversiepaden over langere periodes heen kunnen bekijken en bijsturen.

Programmatic

Shazam lanceert merkpropositie

De bekende muziekapp Shazam gaat zich meer op merkadverteerders richten. Naast het bestaande audiowatermerken gaat het meer met de camerafunctie werken die ook in de app zit.

Campagnes

Campagne: ultieme vriendentest Galaxy S6 Edge

Om een nieuwe toepassing van het gekromde scherm van de Galaxy S6 Edge uit te lichten, bedacht Samsung het Dunbar-experiment. Kortgezegd: vind met behulp van de beroemde psycholoog je vijf betrouwbaarste vrienden.

Campagnes

Campagnepanel: Zalando ‘Perfect Fit’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer nemen we fase één van Zalando’s reclamedrieluik onder de loep.

Campagnes

Insight VEED publiceert shortlist ‘Beste Brand Campagne 2015’

Aanstaande vrijdag wordt bekend welk bedrijf de beste merkcampagne op YouTube heeft gehouden, als het aan Nederlandse YouTubers ligt.

Campagnes

‘Consument is klaar met traditionele online marketingcampagnes’

Online campagnes voeren voor aandacht van de consument is niet genoeg meer om effect te sorteren. De concurrent kan dat even goed, zegt Forrester Research. De volgende stap in marketing is ook de klantinteracties buiten de campagnes te vangen en contextueel relevant toe te passen.

Online marketing

Miljoenen zien 1 april-grap bezorgchinees

De 1 april-grap waarbij een grote Chinees restaurant uit Eindhoven zegt te gaan bezorgen per drone is door miljoenen gezien.

Campagnes

Nominaties Dutch Interactive Awards 2016 bekend

De nominaties van de zevende jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn bekendgemaakt. Eind mei wordt bekend welke bureaus in dertien categorieën het mooiste, beste werk van afgelopen jaar hebben geleverd.

Digital Agencies

Walibi houdt influencercampagne op RTL MCN

Om zijn nieuwe achtbaan ‘Lost Gravity’ te promoten houdt Walibi Holland een marketingcampagne op het YouTubenetwerk van RTL Nederland.

Campagnes

Clinique zet Shazam in voor crossmediale reclameactie

Een pagina in tijdschrift scannen met Shazam en een commercial voor lippenstift van Clinique zien. Dat is een nieuwe manier om de audioscanner Shazam voor commerciële doeleinden in te zetten.

Campagnes