More stories

De datagedreven redactie: eerste stappen met machine learning

De datagedreven redactie is in opkomst. Zelflerende mechanismen gaan precies vertellen waar en wanneer een doelgroep is te bereiken en met welke content.

Contentmarketing

Albert Heijn begint interactieve online zender

Albert Heijn begint vandaag onder de naam Appie Today een interactieve online zender met programma’s gemaakt voor en door klanten en medewerkers.

Publishing

Ondernemers bloggen vaak zonder plan

Slechts 22 procent van de bloggende bedrijven heeft een helder plan of duidelijke contentstrategie bij het bloggen. Dat is de belangrijkste conclusie van het jaarlijkse onderzoek van contentmarketingbureau Contany.nl naar bloggen door bedrijven. Een opvallende constatering, aangezien uit het onderzoek blijkt dat veel bedrijven investeren in het publiceren en promoten van blogs.

Contentmarketing
Premium

Droomplekken.nl: op zoek naar de volgende stap in reisbloggen

Travel blogger Corno van den Berg heeft met zijn website Droomplekken.nl een groot publiek aan zich weten te binden. Zijn pagina op Facebook heeft meer dan 100.000 likes en op Twitter heeft hij 11.500 volgers. Tijd voor de volgende stap, vindt Van den Berg

Travel

Twaalf manieren waarop KI contentmanagement verandert

Met de opkomst van kunstmatige intelligentie (KI) hebben veel mensen gespeculeerd dat dit het einde zou zijn van contentmanagement zoals we dat kennen. Maar met KI kun je je CMS nieuw leven inblazen en zelfs veel rijker maken. De beste ideeën komen ten slotte meestal voort uit een crisis.

CMS

Infographic: hoe ons brein content verwerkt

Onze hersenen reageren verschillend op type content, zo laat deze infographic van MainPath Marketing zien. Geschreven content, denk aan e-books en blogs, zijn goed voor het aangaan van relaties, terwijl interactieve content niet verrassend de interactie bevordert. En video’s? Die zijn er voor de emotie.

Contentmarketing

2017: nog meer beeld (infographic)

Digitale marketeers zijn tegenwoordig meer met beeld dan tekst bezig. Venngage heeft daar onderzoek naar gedaan. Het gebruik van stockfoto’s is bijvoorbeeld nog altijd erg populair, maar zelfgemaakte infographics ook. Grootste uitdaging: het verzamelen van betrouwbare data.

Contentmarketing

Lokaal en digitaal: de ambities van de Persgroep voor indebuurt.nl

Kat Willem is vermist en op de foto met Elsa en Olaf van Frozen – zomaar twee artikelen die de bezoekers van indebuurt.nl bezighouden. Het hyperlokale platform van de Persgroep wordt het komende jaar uitgerold naar tientallen Nederlandse steden.

Contentmarketing

BPD verkoopt huizen online: met marketing automation meer klantbetrokkenheid

BPD heeft als verkoper van huizen te maken met een nogal complexe klantreis en een makelaar als tussenliggende partij. Het bedrijf biedt de klant daarom sinds kort de mogelijkheid die schakel over te slaan. De nieuwbouwhuizen koopt men gewoon online. Met marketing automation wordt de klantbetrokkenheid daarvoor vergroot. Een aanpak die veel gelijkenissen vertoont met marketing automation in een B2B-omgeving, vertelt senior E-Business Manager Erik van der Wal.

Marketing automation

Hotels.com lanceert mobiele conciërge

Hotels.com heeft een conciërgeservice toegevoegd aan haar iOS smartphone app. Hiermee kunnen gasten een pizza bestellen, lokale activiteiten vinden, een restauranttafel reserveren of een taxi boeken, aldus de hotelboekingssite

Travel

YUNE onderdeel IPG Mediabrands

Content marketing bureau YUNE sluit zich aan bij IPG Mediabrands Nederland, onderdeel van de Interpublic Group en houdstermaatschappij van de bureaus UM, Initiative en Traffic4u.

Contentmarketing

B2B-bedrijven online iets beter in creëren van interesse

B2B-bedrijven zijn het afgelopen jaar iets succesvoller gebleken in het creëren van interesse en vraag bij potentiële klanten. Een kleine tien procent geeft aan progressie te zien in in het resultaat die de online marketing oplevert

B2B Digital

Boomers versus millennials (infographic)

You Say ‘Tomato’, I say ‘Tomato’. Ja, er zijn verschillen tussen de millennials en baby boomers. Om maar eens wat te noemen: de babyboomer zit graag op Facebook, de millennial op Instagram. Boomers houden van tekst en video, millennials van foto’s. Op een punt vinden ze elkaar wel: allebei vertrouwen user generated content meer dan content van merken.

Social

Contentmarketing in 2017: acht trends

Contentmarketing is het antwoord van bedrijven en merken op de uitstekend geïnformeerde consument die zich niets laat wijsmaken. De invulling van het begrip is onder invloed van het klantgedrag en nieuwe technologische ontwikkelingen continu aan het veranderen. Wat kunnen we in 2017 verwachten? Acht trends.

Contentmarketing

Arjé Cahn (Hippo): ‘Open source zorgt voor een hogere kwaliteit van je eindproduct’

Het Amsterdamse web content management bedrijf Hippo groeide in de afgelopen 16 jaar uit tot wat zij zelf een ‘digital experience platform’ noemen. “Vroeger ging web content management over het beheren van teksten. Tegenwoordig gaat het veel meer over luisteren naar je bezoeker, kijken wat je bezoeker doet op je website, kijken waarin hij geïnteresseerd is en daarop reageren.

CMS