Second Degree lanceert eigen Newsroom
Second Degree, een label uit het Dept-netwerk, opent een nieuwe afdeling die fungeert als een redactie van oud-journalisten en creatieven die samenwerken aan producties voor merken en media.
Second Degree, een label uit het Dept-netwerk, opent een nieuwe afdeling die fungeert als een redactie van oud-journalisten en creatieven die samenwerken aan producties voor merken en media.
Exact introduceert mobiele apps voor ondernemers. Met Exact Connect koppelt het andere bedrijven aan leads. Wat Mark Appel betreft, sinds een kleine vijf jaar de Global Marketing Director van de clouddivisie, is dit de nieuwe vorm van marketing: “Marketing wordt verweven in het product.”
IBM is sinds afgelopen najaar naast technologiebedrijf ook uitgever. Het bedrijf lanceerde een contentplatform gericht op de marketeer. Met welk doel doet IBM dit en wat kunnen anderen hiervan leren?
Er zijn vele manieren om spelaspecten in online content toe te voegen. Van het toevoegen van een sudoku tot het ontwerpen van een daadwerkelijk spel. Maar wat zijn nou leuke manieren om de engagement van je bezoekers te verhogen zonder dat het je al te veel geld kost? In deze blog zal ik een aantal gamificationvoorbeelden geven.
Tijdens de VidCon Europe 2017 vond ik de interessantste sessie die van Alex Ayling, hoofd BBC Worldwide Digital Studios. Zijn presentatie had als titel “An audience-led approach to content development”. Daarin beschrijft Alex de digitale transformatie van de BBC. De basis van deze transformatie was een focus op doelgroepgerichte contentontwikkeling. In dit artikel bespreek ik de belangrijkste inzichten die ik van Alex kreeg.
Runtastic heeft voor Android en iOS een nieuwe app uitgebracht. Speciaal voor sporters bevat hij voedingsadvies en tientallen gezonde recepten.
Het experiment ‘Google Posts’ is uitgebreid. Nadat eerst de Amerikaanse presidentskandidaten de nieuwe functie mochten uitproberen kunnen nu musea, muzikanten en sportclubs hun content direct in de zoekresultaten publiceren.
De afgelopen tijd haalde e-maildienst Revue vier ton op bij investeerders. Wat is gestart als een dienst voor de persoonlijke nieuwsbrief moet een netwerk van e-mailnieuwsbrieven worden. En daarin is ook ruimte voor bedrijven.
LinkedIn is veruit het beste socialmediaplatform voor B2B-bedrijven om leads te genereren, zo blijkt uit onderzoek van Buzzsumo en Content Marketing Institute. Maar hoe haal je hier het optimale rendement uit?
Heb jij ook het gevoel dat je meer uit je bestaande content kunt halen? Meer bezoekers, én meer conversies? Met veel bloed, zweet en tranen komt jouw content tot stand, maar vervolgens kijkt niemand er naar. Dat is toch zonde? Temeer omdat het onnodig is. Na het lezen van dit artikel kun jij zelf een plan maken en uitvoeren om meer rendement uit jouw bestaande content te halen.
Als B2B-marketeer heb je verschillende mogelijkheden voor de inzet van content. Maar welke vorm levert de meeste shares op social media op of levert de meeste links op? Buzzsumo en Uberflip zochten het uit en wij geven je een aantal handige voorbeelden die je direct kunt toepassen.
Uitgevers moeten kiezen: zelfgemaakte content distribueren via Facebooks Instant Articles, Google AMP of Snapchat of het gewoon houden bij de eigen kanalen? Voor de advertentie-inkomsten hoeven ze het nog niet te doen, zo blijkt uit een gelekt rapport.
Hoe optimaliseer je de impact van een employee advocacy programma voor het bedrijf en de medewerker? Bedrijven lijken vaak te denken dat als ze de medewerkers maar zo ver krijgen om te delen op social media, het dan goed genoeg is. Er is echter een wereld te winnen is als de impact van een employee advocacy wordt meegenomen in de plannen.
B2B-bedrijven doen vaak nog te weinig hun voordeel met gepersonaliseerde marketing en sales. Deze aanpak wordt ook wel Account-Based Marketing (ABM) genoemd en om hier echt succesvol mee te zijn is – naast een goede samenwerking tussen sales en marketing – relevante, persoonlijke content cruciaal. In dit artikel geef ik je een aantal handige tips om direct met gepersonaliseerde content aan de slag te gaan.
Voor een webshop is ROI van campagnes berekenen relatief simpel. Maar als je geen producten verkoopt, en je vooral inkomsten krijgt uit subsidies? Hoe bepaal je de impact van je content en campagnes? Wat is dan het rendement van je website, of van jezelf, als contentmarketeer voor je organisatie?