More stories

Een artikel plaatsen op LinkedIn: Best Practices

Veel B2B bedrijven halen al indrukwekkende resultaten met het publiceren van langere artikelen op LinkedIn. In dit artikel leer je wat het publiceren van artikelen op LinkedIn je kan brengen, hoe je dit het beste kunt aanpakken en welke valkuilen je beter kunt vermijden.

B2B Digital

De beste SEO-tools van 2017

Zoekmachine optimalisatie (SEO) voor content marketeers steunt op drie belangrijke pijlers, namelijk on-page SEO, technische SEO en linkbuilding. Voor elk van die pijlers bestaan honderden, misschien wel duizenden tools die je kunnen helpen met het besparen van tijd en het verbeteren van je resultaten. In dit artikel bespreek ik drie bijzonder krachtige, professionele zoekmachine optimalisatie tools. Één voor elke pijler.

Contentmarketing

Dorst & Lesser opent kantoor in Brussel

Socialmediabureau Dorst & Lesser heeft een kantoor geopend in Brussel om daar vandaan zijn internationale klanten te kunnen bedienen.

Campagnes

Bloggershuizen: creatieve contentmarketing in de reisbranche

De reisbranche zet zichzelf steeds meer op de kaart met ‘bloggershuizen’. Het idee: bloggers betrekken in groepsverband tijdelijk een accommodatie en delen de opgedane ervaringen in hun kanalen. Is het opzetten van een bloggershuis de ultieme marketing tool voor travelmerken en -bestemmingen? Hoe zagen andere bloggershuizen er conceptueel uit en wat leverde het op? Ik dook erin en formuleer succesfactoren en tips voor (travel) merken) en bestemmingen die zelf een bloggershuis willen opzetten.

Travel

Emerce B2B Online: ‘E-commerce voor B2B marketeers steeds belangrijker’

Arend-Jan Nijhuis en Mark van den Berg gaan tijdens Emerce B2B Online, volgende week in Maarssen, in op de onderzoeksresultaten van de tweede editie van het B2B Marketing Trendrapport dat PIM (Platform Innovatie in Marketing) en Blinker gezamenlijk uitvoerden en publiceerden. Waar zijn B2B marketeers anno 2017 mee bezig en hoe gaan zij om met veranderende behoeften in de markt. Wat zijn de speerpunten waar zij zich nu op focussen en hoe doen zij dat?

B2B Digital

‘Dit maakt performance interessant voor native en brands’

Performancenetwerk TradeTracker brengt een systeem dat uitgevers anders, ‘eerlijker’ beloont dan nu. Met ‘Real Attribution’ kan iedereen die bijdroeg aan een conversie daar een vergoeding voor krijgen. “Performance is in een keer interessant voor native advertising, storytelling en merkadverteerders”, aldus directeur Bas Dokter.

Attributie

Hoe YouTube je merk kan devalueren en hoe dit te voorkomen

Video als extensie van je bedrijfsactiviteiten is een goede manier om jezelf te vermarkten. Simpel gezegd, door video’s te produceren en op kanalen zoals YouTube te publiceren, verhoog je de kans op zichtbaarheid. Afhankelijk van de promotietools die je inzet, kan het plaatsen van video’s op YouTube leiden tot meer omzet. Maar pas op! Het kan ook goed misgaan en leiden tot inkomstenderving, vervelende rechtszaken en een verlies in zichtbaarheid voor je merk of bedrijf.

Video

Outbrain sluit aan op AppNexus

Het tot nu toe gesloten contentmarketingnetwerk Outbrain lanceert Outbrain Programmatic Access (OPA) en stelt zijn inventory beschikbaar via AppNexus’ Marketplace.

Contentmarketing

Content Gap analyse: waar laat je steken vallen?

Ben je benieuwd of je met jouw content steken laat vallen ten opzichte van je concurrenten? Met een Content Gap Analyse breng je jouw relatieve zwaktes ten opzichte van je belangrijkste tegenspelers in kaart. En dat is bijzonder bruikbaar voor je contentstrategie. Ik toon je in dit artikel hoe je in een paar stappen een professionele Content Gap Analyse maakt.

Contentmarketing

ClickValue breekt lans voor bestaande klanten

De waarde van bestaande klanten is heel hoog, maar wordt onderschat door online marketeers. “De focus ligt heel erg op de acquisitie van nieuwe klanten. Het optimaliseren van de waarde van de bestaande klanten is vaak een ondergeschoven kindje,” vindt Daniel Markus van ClickValue.

Contentmarketing

Dynamische content op websites: vijf bezwaren (en oplossingen)

Personalisatie gaat in outbound marketing al heel ver, maar op de website zelf wordt het nog niet op grote schaal toegepast. Dat terwijl je door datapunten te combineren de klant ook online veel specifieker kunt benaderen.

Conversie

E-sites Group lanceert nieuw label Breese

De Brabantse bedrijvengroep E-Sites richt een nieuw label op. Breese gaat zich toeleggen op contentmarketing.

Contentmarketing

Second Degree lanceert eigen Newsroom

Second Degree, een label uit het Dept-netwerk, opent een nieuwe afdeling die fungeert als een redactie van oud-journalisten en creatieven die samenwerken aan producties voor merken en media.

Contentmarketing

Exact en apps: ‘De nieuwe vorm van marketing: verweven in het product’

Exact introduceert mobiele apps voor ondernemers. Met Exact Connect koppelt het andere bedrijven aan leads. Wat Mark Appel betreft, sinds een kleine vijf jaar de Global Marketing Director van de clouddivisie, is dit de nieuwe vorm van marketing: “Marketing wordt verweven in het product.”

Marketing automation

IBM wil met eigen contentplatform meerwaarde Watson aantonen

IBM is sinds afgelopen najaar naast technologiebedrijf ook uitgever. Het bedrijf lanceerde een contentplatform gericht op de marketeer. Met welk doel doet IBM dit en wat kunnen anderen hiervan leren?

Contentmarketing