More stories

Case: gratis shoppen met supercomputer Watson

Bij Chevrolets ‘positiviteitspomp’ loggen automobilisten in met hun Twitter- of Facebook-account. IBM’s supercomputer Watson meet vervolgens hun online sentiment. Hoe positiever, hoe meer gratis benzine ze krijgen.

Campagnes

Online werving bij Rijksoverheid: job branding in plaats van massamedia

De massamediale wervingscampagnes van de Rijksoverheid – ‘Werken bij het Rijk’ – zijn een aantal jaren geleden ingeruild voor online content. De focus ligt nu op de de doelgroep en inhoud van het werk. Social Media Manager Tim van Waard: ‘We hebben bij het Rijk ontzettend veel doelgroepen, disciplines en werkniveaus. Het is heel moeilijk om met algemene termen de juiste mensen aan te spreken. Online job branding past daar veel beter bij.’

Contentmarketing

Engeland verbiedt online reclame voor te vet en zoet eten

De Engelse overheid gaat adverteerders verbieden reclame te maken richten kinderen jonger dan zestien voor producten met te veel vet, suiker en zout. De regels gelden ook voor reclame op het web, apps en socialmedia.

Legal

bol.com: 10 miljoen euro media-omzet 2016

Met het verkopen van branded content en exploiteren van reclameruimte op zijn site behaalt bol.com dit jaar een omzet van rond de tien miljoen euro.

Retail

Hoe kies je de beste influencer?

Bloggers en vloggers slokken steeds meer van het marketingbudget op. Maar wie past het beste bij je merk en hoe pak je zo’n samenwerking aan? Dorit Roest van het platform TIM legt het uit in gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.

Contentmarketing

DSM heeft viral videohit op BrightVibes

DSM is de eerste internationale corporate adverteerder bij BrightVibes en stevent na enkele dagen al af op een miljoen videoviews.

Campagnes

Arsenal: ‘Content moet je lokaal maken’

Personalisatie is de grootste uitdaging voor de content van Arsenal FC, stelt content manager Tom Hines. “We hebben een enorme fanbase wereldwijd, met fans in het Verenigd Koninkrijk, Amerika, India, Indonesië… en ze reageren allemaal net iets anders. Dus hoe kunnen we al die doelgroepen verschillend benaderen zonder honderden internationale journalisten in te huren?”

Contentmarketing

Waarom doordachte content van strategisch belang is

Het grote voordeel van goede digitale content is dat je als bedrijf niet langer afhankelijk bent van de pers of advertenties om je boodschap over te brengen. De eigen website en social media zorgen ervoor dat het niet meer zo ingewikkeld is om een groot publiek te bereiken. Maar dat brengt ook risico’s met zich mee. Zonder een doordachte contentstrategie kun je het bedrijf of merk schade toebrengen.

Contentmarketing

Social1nfluencers in game van Ubisoft

Een van de vloggers uit het netwerk van Social1nfluencers heeft een vaste positie gekregen in Ubisofts Just Dance 2017.

Campagnes

Dit vinden B2B-inkopers nu echt van online content

Leads converteren tot klanten is in het komende jaar de grootste uitdaging voor sales en marketing, bleek onlangs uit nieuw onderzoek. Content ter begeleiding is daarin een belangrijk ingrediënt. Toch blijkt veel van die content niet te voldoen aan de verwachtingen. Wat zijn daarin de veelgemaakte fouten?

B2B Digital

De geheimen achter waanzinnig effectieve infographics

Wie zich professioneel bezighoudt met SEO en contentmarketing, zet natuurlijk infographics in als onderdeel van een kansrijke inbound marketing-strategie. Van complexe informatie sneller begrijpelijk maken, tot luchtig entertainment: met infographics kan het. Ze worden zodoende vaker gelezen en gedeeld dan puur tekstuele content. In dit artikel heb ik voor jou – heel toepasselijk – 10 leerzame infographics verwerkt. Ontdek nu hier het ‘waarom, wanneer & hoe’ omtrent de inzet en uitwerking van engagement-verhogende infographics. Enne.. na het lezen kun je je waarschijnlijk zo’n 80% nog prima herinneren!

Contentmarketing

Geen merkwoorden, maar merkwaarden

Merkbeloften zijn zo oud als het marketingvak: wat beloof jij toe te voegen in het leven van je doelgroep? In het huidige tijdperk waarin authenticiteit voorop staat volstaat beloven niet meer: het is tijd voor actie.

Strategy

Dit zijn de 20 belangrijkste trends in contentmarketing voor 2017

Contentmarketing staat aan de vooravond van grote veranderingen. Belangrijkste vraag: “Hoe valt je content straks nog op in die tsunami van content die we met z’n allen publiceren?” In dit artikel zetten we samen met 8 gastbloggers de 20 belangrijkste contentmarketingtrends voor 2017 netjes op een rijtje vanuit Nederlands perspectief. Het is een long read, dus als je nu geen tijd heb, bookmark hem dan voor later.

Contentmarketing

Marketeer zoekt naar interactieve vormen van ebook en whitepaper

Met name binnen de contentmarketing voor B2B-bedrijven worden whitepapers en ebooks nog vaak ingezet. Marketeers zoeken echter naar de meer interactieve alternatieven, blijkt uit onderzoek.

Contentmarketing

Infographic: video onmisbaar voor content marketing

Sociale media veranderde de manier waarop wij communiceren, en visuele content de wijze waarop we informatie consumeren. Een nieuw onderzoek van Content Marketing Institute, MarketingProfs en Hightail heeft de impact van visuele content bestudeerd en daaruit blijkt dat video steeds belangrijker wordt voor content marketing. Wat niet wil zeggen dat foto’s en illustraties hebben afgedaan.

Contentmarketing