More stories

Facebook maakt conversiegeschiedenis inzichtelijk

In navolging van Google, gaat nu ook Facebook adverteerders beter ondersteunen bij het volgen van bezoekers via mobiele apps en het web. Adverteerders kunnen dan zien hoe gebruikers tussen diverse apparaten schakelen voordat ze tot een aankoop besluiten.

Analytics

Dubieuze gokklanten inzet van ernstig conflict bij betaaldienstverlener Buckaroo

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft betaaldienstverlener Buckaroo het afgelopen jaar flink onder druk gezet vanwege dubieuze contacten in de gokwereld. Dat blijkt uit een gisteren gepubliceerd vonnis van de Rechtbank Midden-Nederland. Het leidde zelfs tot een ernstig conflict tussen bestuurders en de Raad van Commissarissen.

Conversie

‘Mobiele coupon breekt door’

Mobiele coupons gaan een gouden tijd tegemoet. Dat voorspelt Juniper in een nieuwe studie. Op dit moment gebruiken wereldwijd al 560 miljoen mensen mobiele coupons.

Conversie

Levi’s combineert e-commerce en storytelling in video

Spijkerbroekenfabrikant Levi’s is een nieuwe campagne gestart onder de noemer Levi’s Project, die sociale media, storytelling en e-commerce combineert in een interactieve video. De campagne wordt binnenkort wereldwijd uitgerold.

Conversie

Conversie-attributie en view through tracking: zoeken naar heilige graal

Adverteerders besteden steeds vaker significante budgetten aan online display advertising. Zij moeten dus blijven zoeken naar de juiste waardetoekenning. De materie van conversie-attributie is echter complex en er is verdeeldheid over het toekennen van waarde aan vertoonde advertenties waarop niet is geklikt. Om hier de juiste antwoorden op te vinden, moet worden afgerekend met een hardnekkige mythe.

Attributie

Het Mobiele Momentum

Het mobiele momentum heeft de spelregels voor de relaties tussen organisaties en hun klanten volledig herschreven. Mensen verwachten vandaag dat ze altijd en overal toegang hebben tot belangrijke informatie en diensten. Organisaties die niet op het juiste moment meeveranderen – die hun mobiele momentum missen – worden vrijwel zeker door meer mobiele concurrenten weggevaagd. In dit artikel leer je hoe je het mobiele momentum voor jouw organisatie pakt.

Conversie

Werknemer checkt vaker e-mail tijdens vakantie

Medewerkers checken hun zakelijke e-mails steeds vaker in hun vrije tijd. Dit blijkt uit recent onderzoek van Opinion Matters in opdracht van GFI Software.

Conversie

ACM doet onderzoek naar online energieveilingen

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) doet onderzoek naar aanbieders van energieveilingen. De ACM vermoedt dat er verboden prijsafspraken worden gemaakt. Dat meldt RTL Nieuws.

Conversie

Forrester: crosschannel vier keer zo groot als online

Crosschannel verkopen in de VS bereiken dit jaar een omvang van 1,4 biljoen dollar. Dat voorspelt Forrester. Het onderzoeksbureau verwacht een verdere groei naar 1,8 biljoen in 2018.

Conversie

Sites stoppen met omstreden ‘fingerprinting’

De bedrijven AddThis en Ligatus zouden zijn gestopt met canvas fingerprinting na negatieve publicaties hierover. Sites als YouPorn, whitehouse.gov en anderen hebben de omstreden AddThis-buttons verwijderd. Dat beweert Gunes Acar, een van de onderzoekers van de KU Leuven, dat samen met Princeton University een onderzoek publiceerde over digitale vingerafdrukken.

Analytics

Facebook stopt met Facebook Gifts

Facebook zet een punt achter Facebook Gifts, waarmee vrienden elkaar cadeaus konden sturen. De dienst was nog geen twee jaar oud en zeker honderd retailpartners deden mee.

Conversie

De vijf elementen van een converterende kop

Een toename van websiteverkeer staat hoog aan het prioriteitenlijstje van het team van marketeers. Zoekmachine-optimalisatie, e-mailmarketing, social media en advertenties: ze dragen bij aan naamsbekendheid en het aantal online bezoekers. Zonder de juiste en converterende headlines blijft het verspilde energie.

Conversie

De kracht van automated trading voor content en video marketing

Automated of programmatic trading en real time bidding zijn booming. De techniek waarbij via digitale marktplaatsen automatisch en real time advertentieplaatsen worden verhandeld, wordt voor veel organisaties steeds belangrijker. Het biedt daarnaast veelal over het hoofd geziene mogelijkheden voor content en video marketing.

Conversie

Metingen e-mail marketing: waar op letten?

Meten is weten en dat geldt ook voor e-mail marketing. Om te achterhalen of je e-mail campagnes succesvol zijn is het noodzaak om alles dat meetbaar is ook daadwerkelijk in kaart te brengen. De Bulgaarse adviseur Lyuben Georgiev van SEO PAL legt uit waar je op moet letten.

Analytics

Klachten over cashbackacties LG Electronics

Verschillende cashbackacties van LG Electronics leiden tot klachten bij de Consumentenbond. LG belooft bij deze promotionele acties, dat consumenten voor diverse producten uit haar assortiment een deel van de betaalde aankoopprijs retour krijgen. Volgens vele consumenten vindt terugbetaling niet altijd (tijdig) plaats.

Conversie