‘Traditionele retailers niet bezig met conversie’
Veel traditionele retailers die een webshop openen, houden zich met de verkeerde zaken bezig om hun omzet en conversie te verbeteren. Dat vindt Jurjen Jongejan van ISM eCompany.
Veel traditionele retailers die een webshop openen, houden zich met de verkeerde zaken bezig om hun omzet en conversie te verbeteren. Dat vindt Jurjen Jongejan van ISM eCompany.
Het nieuwe prijsbeleid van Kieskeurig.nl zet zoveel kwaad bloed onder webwinkels dat ze zich op grote schaal uit de zoekindex terugtrekken. Tientallen grote webwinkels zijn, net als bol.com en Coolblue, vanaf vandaag niet meer vindbaar in de productvergelijker.
Computerwinkel Alternate.nl laat zijn producten uit de zoekindex van Kieskeurig.nl verwijderen. Het bedrijf is de volgende grote webwinkel die zich verzet tegen de nieuwe tarieven die de productvergelijker van Sanoma morgen doorvoert.
Wehkamp gaat de diensten van DataFeedWatch gebruiken om de informatiestroom van zijn producten naar Google, prijsvergelijkers en affiliates te beheren.
De Londense Financial Times laat adverteerders vanaf volgende maand niet meer betalen voor kliks, maar voor het aantal uren dat een advertentie door lezers is bekeken. De krant introduceert daarmee als eerste cost per hour (CPH).
bol.com haalt honderdduizenden artikelen uit de index van Kieskeurig.nl en Coolblue wordt ertoe gedwongen zijn hele aanbod uit de prijsvergelijker van Sanoma te halen. Vanaf morgen krijgen webwinkels nieuwe reclameprijzen opgelegd, wat soms tot 50 procent hogere klikprijzen leidt.
RTL Interactive neemt in Duitsland het bedrijf Econa over, een van de grootste exploitanten van couponsites, voor een bedrag van 27,5 miljoen euro.
Het geplaagde Tradedoubler kiest een nieuwe koers en stapt af van zijn pure focus op affiliate marketing. Het bedrijf neemt drie jaar de tijd om zich te ontplooien als Europees werkende conversiespecialist.
Stylepit, de grootste online retailer van Denemarken, komt naar Emerce Performance, het congres met (inter)nationale merken, retailers, online adverteerders en specialisten en experts op het gebied van search, affiliate, RTB, automated trading en programmatic buying.
“De helft van de A/B-testen klopt niet. De opzet ervan is verkeerd of de resultaten worden verkeerd geïnterpreteerd”. Ton Wesseling wil hier een einde aan maken en begint het bedrijf Testing.Agency, waarbij hij een online tool exploiteert die testen op maat maakt.
E-commercebureau Webshophelpers uit Utrecht verandert zijn naam in Yellowlab. De oude naam dekt de lading van het portfolio niet meer. […]
De Belgische promotie-app MyShopi gaat samen met winkelbedrijf Delhaize de iBeacon-technologie omarmen. In tien Belgische supermarkten krijgen klanten meldingen over promoties en cashback-acties als ze langs bepaalde producten lopen, onder meer van Coca-Cola.
Het Japanse Rekuten betaalt 1 miljard dollar voor kortingensite Ebates.com, ongeveer hetzelfde bedrag dat het eerder neertelde voor berichtenapp Viber in februari.
Twitter heeft de timeline op het mobiele platform aangepast. Favoriete tweets van mensen die je volgt kunnen in jouw timeline worden geplaatst. Wat betekent dit voor marketeers?
Kledingbedrijf MS Mode wil zijn online omzet de komende vijf jaar fors laten groeien. Dat kan alleen als de ondernemerszin in de werknemer wordt aangewakkerd, aldus Noor de Bruijn (38), directeur marketing & e-commerce. “Als je mensen voorspiegelt wat je gezamenlijk kunt bereiken, willen ze graag meewerken aan dat succes.”