More stories

Het perfecte opt-in formulier (infographic)

Om meer bezoekers op je mailinglijst te krijgen, moet je het opt-in formulier verbeteren. Door verschillende elementen in een opt-in formulier aan te passen, kun je voor grote veranderingen in de conversie zorgen. Maar hoe doe je dat dan? Website Cowboy legt het uit.

Conversie

Ve Interactive koopt GDM Digital

Technologiebedrijf Ve Interactive, actief in de e-commercesector, koopt reclametechnologiebedrijf GDM Digital voor twaalf miljoen dollar.

Conversie

Nutricia Danone krijgt Customer Data Award 2014

Nutricia Danone is uitgeroepen tot de winnaar van de Customer Data Award 2014. De prijs wordt elk jaar toegekend aan de organisatie die op innovatieve en effectieve wijze klantdata gebruikt in haar marketingcampagnes. Nutricia Danone stelt in haar winnende case de moeder centraal en volgt haar over alle kanalen heen.

Analytics

Optimalisatie, het echte Zalando-effect

Het succes van Zalando is volgens velen toe te schrijven aan het agressieve marketingbeleid. Wie echter verder kijkt, ziet dat de optimalisatiestrategie van het bedrijf de ware motor is.

Conversie

De geheimen van de call to action button

Hoe verhoog je de interesse voor jouw nieuwsbrief? Hoe zorg je dat de ontvanger daadwerkelijk doorklikt? Ik zet een aantal ‘psychologische succesfactoren’ op een rij. In dit eerste artikel focus ik op de ‘Call to Action button’.

Conversie

Onderzoek: doorbraak afhaalpunten in de checkout

Afleveren op het thuisadres is in e-logistics nog steeds het meest populair. Maar de mogelijkheid de bestelde order af te kunnen halen bij een afhaalpunt van de retailer of bij een landelijk afhaalpunt scoort in consumentenonderzoeken best hoog. Helaas kun je niet afhalen als de afhaaloptie niet in de checkout zit. Het onderzoek Global Webshop Logistics 2014 blijkt dat nationaal en internationaal gezien, ook in webshop-checkout’s, er nu echt een doorbraak is.

Conversie

Vijf tips voor de logistieke checkout

Het hart van je webshop zijn natuurlijk je homepage, je category-pagina’s en de vele productpagina’s. De checkout daarna is gewoon noodzaak. Bittere noodzaak. Ik noem het altijd “de boekhouderij”. En wie houdt er nu van boekhouden? Naast NAW-gegevens en betaalwijze kunnen we steeds vaker in de checkout de gewenste aflevermethode aangeven. Alarm ! Hoe ingewikkelder de checkout, hoe groter het conversierisico. Hoogste tijd om die logistieke nieuwkomer eens serieus onder de loep te nemen.

Conversie

Tweeduizend nieuwe (gratis) subcategorieën op Vergelijk.nl

Vergelijk.nl opent tweeduizend nieuwe subcategorieën verspreid over de site. Webwinkels hoeven daar tot het einde van het jaar niets voor te betalen.

Conversie

Pushberichten bij apps doen wonderen

Nu de meeste apps gratis worden verspreid en ontwikkelaars steeds vaker zijn aangewezen op in-app aankopen, wordt de marketing een uitdaging. En toch kan het: dienstverlener Appboy stuurde namens een van zijn klanten een ‘duwbericht’ naar gebruikers die nog nooit iets hadden gekocht. Dat leverde 100.000 dollar extra inkomsten op.

Conversie

‘Traditionele retailers niet bezig met conversie’

Veel traditionele retailers die een webshop openen, houden zich met de verkeerde zaken bezig om hun omzet en conversie te verbeteren. Dat vindt Jurjen Jongejan van ISM eCompany.

Conversie

Kieskeurig.nl loopt leeg, adverteerders massaal weg

Het nieuwe prijsbeleid van Kieskeurig.nl zet zoveel kwaad bloed onder webwinkels dat ze zich op grote schaal uit de zoekindex terugtrekken. Tientallen grote webwinkels zijn, net als bol.com en Coolblue, vanaf vandaag niet meer vindbaar in de productvergelijker.

Conversie

Ook Alternate.nl keert Kieskeurig.nl de rug toe

Computerwinkel Alternate.nl laat zijn producten uit de zoekindex van Kieskeurig.nl verwijderen. Het bedrijf is de volgende grote webwinkel die zich verzet tegen de nieuwe tarieven die de productvergelijker van Sanoma morgen doorvoert.

Conversie

Wehkamp kiest DataFeedWatch voor beheer van datafeeds

Wehkamp gaat de diensten van DataFeedWatch gebruiken om de informatiestroom van zijn producten naar Google, prijsvergelijkers en affiliates te beheren.

Conversie

FT verklaart klik dood, adverteerders betalen voor tijd

De Londense Financial Times laat adverteerders vanaf volgende maand niet meer betalen voor kliks, maar voor het aantal uren dat een advertentie door lezers is bekeken. De krant introduceert daarmee als eerste cost per hour (CPH).

Conversie

Bol.com en Coolblue weg uit Kieskeurig.nl

bol.com haalt honderdduizenden artikelen uit de index van Kieskeurig.nl en Coolblue wordt ertoe gedwongen zijn hele aanbod uit de prijsvergelijker van Sanoma te halen. Vanaf morgen krijgen webwinkels nieuwe reclameprijzen opgelegd, wat soms tot 50 procent hogere klikprijzen leidt.

Conversie