More stories

Hogere conversie door testen betaalprocedure

Het online betaalproces is vaak het eindpunt van het conversietraject, maar mag zeker geen sluitpost zijn op je begroting. Door te testen en te experimenteren met het betaalproces, kunnen structureel verbeterpunten gevonden worden die leiden tot een hogere conversie.

Conversie

Performance: “Verleid het brein van je klant”

Wat maakt een goed converterende website? Veel psychologische inzichten uit het laboratorium blijken ook online te gelden en kunnen toegepast worden om online klanten te verleiden. Dat vertelt economisch psycholoog Bart Schutz op Emerce Performance 2011.

Conversie

Customer journey begint bij eind door digitalisering

De hoge mate van internettoegang van de bevolking heeft grote impact op het koopproces van consumenten. Van de eerste oriëntatie tot de feitelijke aankoop en de loyaltyprogramma’s. Eén conclusie kan snel getrokken worden: the path to purchase is niet meer zo rechttoe rechtaan als het ooit was.

Conversie

Conversion Optimization Maturity Model

Conversie optimalisatie is de afgelopen jaren flink gegroeid. Belangrijke vragen in de praktijk: Hoe organiseer ik dit effectief? Wie moet ik er intern voor vrij maken? Welke technologie past bij mij? Tijd voor een model dat inzicht geeft in de verschillende CRO volwassenheidsstadia van online organisaties.

Conversie

Persuasion design: online resultaat door verleidingstactieken

Persuasion is de kern van een nieuwe stroming in marketing, waarbij verleidingstactieken en het veranderen van bestaande gedragspatronen leiden tot direct en meetbaar resultaat. Als puur resultaatgerichte discipline belooft persuasion design een effectiever en kostenefficiënter alternatief te zijn voor traditionele marketingcommunicatie.

Conversie

In 12 stappen naar een betere conversie

SEOmoz.org beschrijft hoe in 12 stappen de landingspagina te optimaliseren. Hier volgt een beknopte samenvatting van de 12 stappen en hoeverre dit toepasbaar is voor de Nederlandse website eigenaar.

Conversie

Behavioral Targeting voor iedereen

In de online wereld volgen technologische ontwikkelingen elkaar zo snel op dat je er een dagtaak aan hebt om bij te blijven. Wat vandaag nog niet mogelijk is, is morgen het speeltje van een gefortuneerde avant garde en overmorgen gemeengoed. Een voorsprong op je concurrenten heb je nooit lang en wil je die voorsprong behouden, dan moet je sneller innoveren dan de rest.

Analytics

[Video] Sponsoren nog huiverig voor sport 2.0

Gijsbrecht Brouwer, expert op het gebied van nieuwe media en sport, merkt op dat sponsoren en grote sportbonden nog de kat uit de boom kijken als het gaat om sport 2.0. “Ze zetten nog steeds liever een bord langs de kant van het sportveld.”

Conversie

Google-gadget verbindt pc met tv

Met een nieuwe applicatie probeert Google de huiskamers binnen te komen. Het bedrijf heeft een nieuwe applicatie gelanceerd die content van de pc als foto’s, muziek en video’s afspeelt op de televisie.

Conversie

Patent van Apple voor ‘iGlasses’

Compacte gadgets zijn dan misschien de norm van de dag, een film kijken op het kleine scherm van de iPhone is geen sinecure. De twee patenten die Apple donderdag heeft ingediend maken daar misschien een einde aan.

Conversie
1 42 43 44