More stories

Stop met testen, start met optimaliseren

Veel online marketeers maken gebruik van een A/B-test of een multivariate test om hun website te verbeteren. Volgens GX Software leidt deze populaire testmethodes echter tot onnodig conversieverlies.

Conversie

Emerce eTravel: ‘Entertainment krijgt grip op reiservaring’

Christiaan Solcer is medeoprichter van Tiqets. Hij sluit bij reisaanbieders wereldwijd entertainmentpartijen aan en gebruikt hiervoor zijn ervaring in de e-commercewereld, evenals zijn eigen reislust. Met Tiqets heeft hij naar eigen zeggen een niche in de travelindustrie aangeboord. Morgen spreekt hij op Emerce eTravel.

Contentmarketing

Kleren kopen met Vogue via Instagram

Vogue voegt een interactief laagje toe aan zijn account op Instagram waardoor volgers kunnen shoppen vanuit de foto’s.

Conversie

Uber, D-Reizen en TripRebel op Emerce eTravel

Onder andere Robbert Meerpoel (D-reizen), Tessa aan de Stegge (Cherry Picker), Christiaan Solcer (Tiqets), Jens Steenhuis (PaperFlies) en Brechtje de Leij (Nu.nl) spreken op 12 juni op Emerce eTravel, hét evenement over online en mobile innovaties voor de reisbranche. Dit keer in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Communicatie

Snellere laadtijd, betere conversie

Er is een direct verband tussen de laadtijd van je site en de conversie, het aantal verkopen. SEO-specialist André Scholten legt nog één keer uit hoe het zit. En wat je kunt doen om je site sneller te maken.

Conversie

Verlaten winkelmandjes: 63 procent is te redden

Verlaten winkelmandjes zijn een kostbaar probleem voor je webshop conversie. Maar tegelijkertijd bieden ze juist grote kansen. Onderzoek wijst namelijk uit dat 63 procent van de waarde in verlaten winkelmandjes te redden valt. Als je als etailer beter begrijpt hoe consumenten online winkelmandjes gebruiken tijdens het aankoopproces, kun je daarop inspelen en zodoende de conversie aanzienlijk verhogen.

Conversie

Hands-On: HTC One M8

Het Taiwanese HTC heeft tegenwoordig moeite om zich staande te houden tussen smartphones van de grote concurrenten, ondanks het feit dat het merk een topper levert: de HTC One. Daarvan is nu een nieuwe versie verschenen.

Conversie

Elektronische instapkaart Vueling op SmartWatch 2

Luchtvaartmaatschappij Vueling en Sony Mobile lanceren een elektronische instapkaartvoor het SmartWatch 2 horloge. Hiermee kunnen passagiers van de luchtvaartmaatschappij hun instapkaart en alle vluchtinformatie om hun pols dragen.

Conversie

Nederland heeft primeur van interactieve mobiele muziekvideo

Onder meer Hi, Top Notch en FHV BBDO lanceren de allereerste interactieve mobiele muziekvideo. Het is een videoclip waarin de kijker door swipen, pinchen, ‘gyroscopen’ (balanceren) en blazen zelf bepaalt wat hij ziet en hoort.

Conversie

Onderzoek: ‘Gratis mobiele games inspireren niet’

Spelers van gratis mobiele games laten spelletjes doorgaans al snel weer vallen. Dat blijkt uit een uitgebreide studie van Swrve, een bedrijf dat mobiele apps test.

Conversie

Emerce Conversion: de omslag van Achmea Health Centers

Achmea Health Centers Nederland staat voor een mooie uitdaging, namelijk het stimuleren van zo veel mogelijk mensen om te gaan en blijven sporten. Op Emerce Conversion komende donderdag vertelt Angelo van der Lugt hoe hij door middel van huidige klantkennis en gedragspatronen en content marketing zoveel mogelijk rendement haalt uit de klant.

Conversie

Nieuw centrum voor toegepaste games in Amsterdam geopend

Vanochtend heeft minister Kamp van Economische Zaken (EZ) in Amsterdam een nieuw centrum voor gamingbedrijven geopend. In dit kantoor zitten bedrijven die zogenoemde applied games maken, games waar mensen van kunnen leren.

Conversie

Zijn platte designtrends wel goed voor conversie?

Iedere website wordt zo eens in de tijd voorzien van een nieuw likje verf. De betreffende ontwerper zal zich ongetwijfeld laten beïnvloeden door de laatste trends. Is dat, met de conversie-optimalisatie in het achterhoofd, wel verstandig?

Conversie

Principes opzij: klantdata stuwen omzet

Binnen e-commerce leidt het personaliseren van de content tot een sterke toename van de conversie. Een open deur? Ook nu nog blijft inzet van dit soort technieken beperkt.

Conversie

Authenticiteit als middel tot meer conversie

Hoe kunnen organisaties zich online positief onderscheiden en daarmee het aantal conversies verhogen? Nu het internet steeds volwassener begint te worden, zullen op termijn meer websites in de basis op orde zijn. Het antwoord is: je kunt je onderscheiden door authentiek te zijn, door écht jezelf te zijn. Maar hoe doe je dat?

Conversie