De balans tussen technologie en creativiteit: digitale volwassenheid in marketing
De huidige marketing vraagt steeds weer nieuwe vaardigheden en kennis. Hoe vind je de balans tussen de data en het idee? En hoe werken die het beste samen?
De huidige marketing vraagt steeds weer nieuwe vaardigheden en kennis. Hoe vind je de balans tussen de data en het idee? En hoe werken die het beste samen?
Creative digital agency Happy Horizon opent een nieuw hub-kantoor. Dit keer in Utrecht. Vorig jaar juli werden twee nieuwe kantoren geopend in Amsterdam en Eindhoven. Nu zijn alle Utrechtse bureaus van Happy Horizon verhuisd naar het nieuwe kantoor in het Treehouse-gebouw aan de Varrolaan.
De Nederlandse markt voor tv-reclame komt in 2024 verder onder druk. Steeds meer adverteerders verschuiven budget hier weg richting – wat heet – non-lineaire kanalen. YouTube.
Emerce lanceert vandaag de Agency Finder, een online dienst om een onafhankelijke, relevante shortlist op maat te maken voor wie op zoek is naar een digitaal bureau.
Ondernemer Dolf Kos koopt via zijn investeringsvehikel het digitale recruitmentbureau Newpeople van oprichter Ben Holewijn.
Michel van Velde is samen met compagnon Floris Derksen een nieuw bedrijf begonnen. Craftmore positioneert zichzelf als een studio voor creatief digital design.
Wat is het plafond? Tips om als bureau te groeien: beter meten van uren en experimenteren met nieuwe verdienmodellen om te achterhalen wat bij je past.
Digitaal marketingbureau Van Dyck Brown uit Eindhoven neemt Onetomarket over. De stap moet tot verdere overnames en samenwerkingsverbanden leiden.
Buro Bagsy-eigenaren Yuyan Vuurmans en Vera van Veen kondigen de oprichting aan van UGC Society, een nieuw social media bureau dat zich volledig richt op User-Generated Content (UGC).
Aanstaande vrijdag openen veertig creatieve bedrijven in Amsterdam hun deuren voor belangstellenden van buiten.
Digital bureau valantic koopt in Spanje het bedrijf SAPtools om zijn positie in de zuid-Europese IT-markt te verstevigen.
Vijf procent van alle consumptie van elekriciteit komt weldra van bots van zoekmachines en AI-labs. “De CO2-uitstoot en milieu-impact daarvan is enorm. Het is absurd dat we daar niet over spreken”, aldus Joost de Valk.
Wat begon als een intern projectje om generatieve AI uit te proberen, groeide binnen een jaar uit tot een volwassen tool. Marketingbureau Yellowgrape splitst Brainvine af. “Een apart bedrijf, met eigen mensen en eigen verantwoordelijkheden.”
Saskia Wagenmakers is benoemd tot Chief Executive Officer in Nederland. Ze maakt de overstap van IPG Mediabrands agency KINESSO, waar ze Managing Director was. Eerder heeft ze functies bekleed bij CANDID, en Dentsu/iProspect. Daarnaast was ze bestuurslid bij VIA Nederland.
Zes op de tien van de overheidsapps en -sites voldoen niet aan de minimumnorm toegankelijkheid voor mensen met een beperking. Dat zijn er ruim twee miljoen in Nederland.