More stories

Premium

‘Inhousing marketing loont, rol bureaus verandert’

De rol van specialistische marketingbureaus verandert, van sturend naar ondersteunend. Volgens een nieuw onderzoek komt dat door de doorlopende trend van inhousing, het intern opbouwen van expertise.

Online marketing
Premium

Merkactivatieburau Energize onderdeel van Happy Horizon

Merkactivatiebureau Energize is onderdeel geworden van de digitale bureaugroep Happy Horizon. Aanleiding zijn belangrijke ontwikkelingen in de markt, zoals een grotere behoefte aan digitale dienstverlening en innovatiekracht.

Marketing
Premium

OrangeValley Group integreert losse labels tot één

De digitale labels van OrangeValley Group, BlueElevation, Aubergine IT en Copper IM, gaan per 1 juli verder onder de gezamenlijke naam OrangeValley.

Digital Agencies
Premium

Dit zijn de winnaars van de Dutch Interactive Awards 2023

Vandaag zijn, tijdens een feestelijke uitreiking van de Dutch Interactive Awards in de Beurs van Berlage, de beste Nederlandse Interactieve cases bekroond. In 15 categorieën reikte presentatrice Anic van Damme zowel een Gouden als een Zilveren Award uit aan de bureaus met de beste cases van het jaar.

Digital Agencies
Premium

Marketingbureau ON. Digital neemt Conversies.nl over

Marketingbureau ON. Digital uit Groningen neemt zijn stadsgenoot Conversies.nl over. Na de overname blijven beide bedrijven naast elkaar bestaan, maar wordt er wel nauw samengewerkt om gezamenlijk door te groeien. Alle medewerkers van Conversies.nl blijven in dienst.

Digital Agencies
Premium

Kaliber baart opzien met retrofuture-tech project

Een steampunk fotozuil van bureau Kaliber prikkelt de fantasie van AI-fans en kunstminners. De Snap-a-tron Ultra2000 Deluxe kan binnenkort op tournee.

Artificial Intelligence
Premium

Laura Bakker-Poll nieuwe CCO valantic

E-commercebureau valantic Nederland benoemt Laura Bakker-Poll tot commercieel directeur. Zij treedt op 19 juni toe tot het managementteam.

Digital Agencies
Premium

Nieuwe creative director bij Somention

Fouad El Hamdaoui gaat aan de slag als creative director bij het onafhankelijke socialmediabureau Somention uit Rotterdam.

Digital Agencies
Premium

Digital Marketing TV: Marketingbureaus ongewis over hun kosten

Veel marketingbureaus uit binnen- en buitenland hebben geen idee waar ze exact kosten aan maken. Winst of verlies overkomt hen. Het is geen afgedwongen resultaat.

Digital Agencies
Premium

Globrands sluit aan bij United Playgrounds

United Playgrounds neemt het verbal branding-bureau Globrands over. Dat Amsterdamse taalkantoor behoudt zijn positie in het internationale netwerk Global Naming Netwerk.

Digital Agencies
Premium

B2B- en Healthcare-marketing specialist Lemm en Ten Haaf sluit zich aan bij Happy Horizon

Digitaal bureau Happy Horizon, met hubs in Eindhoven, Tilburg, Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Apeldoorn en Arnhem, voegt Lemm en Ten Haaf toe aan de Happy Horizon-groep. Na eerdere acquisities van Adbirds en EF2 gaat het om een derde overname dit jaar.

Digital Agencies
Premium

Valantic koopt Bulgaarse e-commercegroep AIOPS

Het bureaugroep Valantic, gespecialiseerde in e-commerce, neemt AIOPS uit Bulgarije over. Dat levert extra capaciteit voor het Nederlandse filiaal op.

Venture
Premium

Nominaties DIA Pro’s 2023 bekend

Wie zijn volgens zijn of haar vakgenoten de beste designer, techie en starter van het jaar bij Nederlandse internetbureaus? Op die vraag klinkt volgende maand het antwoord bij de uitreiking van de Dutch Interactive Awards. Vandaag maken we de nominaties voor de DIA Pro’s bekend.

Marketing
Premium

Ralph Noordhoek versterkt Think Yellow als Senior Creative

Ralph Noordhoek sluit zich als Senior Creative aan bij Think Yellow. Met zijn komst vergroot het bureau naar eigen zeggen de slagkracht op het gebied van concepting en de multidisciplinaire aanpak van designtrajecten.

Digital Agencies
Premium

Daniel Sytsma aan boord code d’azur als ECD

code d’azur, internationaal creatief bureau, heeft Daniel Sytsma aangetrokken als Executive Creative Director (ECD). Sytsma maakt de overstap naar code d’azur een half jaar nadat hij stopte bij Dentsu Creative in Amsterdam.

Digital Agencies