More stories

Premium

‘Absurd dat de online sector dit probleem negeert’

Vijf procent van alle consumptie van elekriciteit komt weldra van bots van zoekmachines en AI-labs. “De CO2-uitstoot en milieu-impact daarvan is enorm. Het is absurd dat we daar niet over spreken”, aldus Joost de Valk.

Digital Agencies
Premium

Yellowgrape splitst AI-marketingtool Brainvine af

Wat begon als een intern projectje om generatieve AI uit te proberen, groeide binnen een jaar uit tot een volwassen tool. Marketingbureau Yellowgrape splitst Brainvine af. “Een apart bedrijf, met eigen mensen en eigen verantwoordelijkheden.”

Artificial Intelligence
Premium

Saskia Wagenmakers CEO IPG Mediabrands

Saskia Wagenmakers is benoemd tot Chief Executive Officer in Nederland. Ze maakt de overstap van IPG Mediabrands agency KINESSO, waar ze Managing Director was. Eerder heeft ze functies bekleed bij CANDID, en Dentsu/iProspect. Daarnaast was ze bestuurslid bij VIA Nederland.

Digital Agencies
Premium

Zestig procent overheidssites ondermaats qua design

Zes op de tien van de overheidsapps en -sites voldoen niet aan de minimumnorm toegankelijkheid voor mensen met een beperking. Dat zijn er ruim twee miljoen in Nederland.

Digital Design
Premium

Creatief bureau Dawn gaat verder als Springbok

Amsterdams creatief strategisch bureau Dawn gaat vanaf vandaag verder als Springbok, de naam van het bedrijf waar het sinds maart 2022 onderdeel van is.

Digital Agencies
Premium

VIA krijgt virtuele AI-ambassadeur

De Taskforce Creative van branchevereniging VIA krijgt in de persoon van Esther Olofsson, AI-persoonlijkheid en virtual human, een nieuw lid. Zij gaat generatieve AI op de kaart zetten bij de bureauwereld.

Digital Agencies
Premium

E-commercebedrijf Sparkles koopt Simply Colors

E-commercebedrijf Sparkles uit Zeist neemt Simply Colors uit Soest over om zijn portfolio, gecentreerd rondom feestkaartjes, uit te breiden.

E-commerce
Premium

Media.Monks: Ontslagen en lagere omzetverwachting

Bij Media.Monks en diens zusterbedrijven zijn afgelopen maanden 500 banen verloren gegaan. Klanten geven minder uit dan verwacht en daarom schroeft eigenaar S4 Capital de omzetverwachting omlaag.

Venture
Premium

Somention koopt marktplaats voor influencers

Socialmediabureau somention neemt Influentials.com over, een marktplaats voor makers van socialmedia. Ze gaan investeren in de zelfstandige groei van het platform.

Venture
Premium

TriplePro Online Marketing en BAMMBOO bundelen krachten

TriplePro Online Marketing en BAMMBOO hebben aangekondigd hun krachten te bundelen.

Digital Agencies
Premium

Positive Nederland neemt video-agency Session One over

Digitale agency Positive, onderdeel van bedrijvengroep Candid, voegt de activiteiten van de Nederlandse videospecialist Session One toe aan zijn dienstverlening.

Digital Agencies
Premium

Valantic via overname actief in Scandinavië

Advies- en softwarebedrijf valantic neemt voor een onbekend bedrag de Microsoft-specialist Inspari over. Het is de eerste stap op de Scandinavische markt voor de Duitsers.

Venture
Premium

‘Steeds meer reclamebureaus gooien handdoek in de ring’

Reclamebureaus in Nederland hebben het zwaar. Het aantal bureaus daalt steeds sneller, zo blijkt uit cijfers van BoldData. De afgelopen 10 jaar is het aantal reclamebureaus met bijna 10 procent afgenomen: van 28.010 bureaus begin 2014 naar 25.360 in 2023.

Digital Agencies
Premium

Nieuw Nederlands platform retailmedia van start

Mediaplatform RetailMedia.One gaat eind van deze week van start. Grote adverteerders en bureaus kopen er hun landelijke mediabereik op retailmedia in. De resultaten worden onafhankelijke gevalideerd en uniform gerapporteerd met Motivaction-data.

Marketing
Premium

Blauwe Monsters sluit zich aan bij digitale bureaugroep 4NG

Digitale bureaugroep 4NG, onderdeel van Conclusion, verwelkomt allround online marketingbureau Blauwe Monsters. Het marketingbureau biedt dienstverlening binnen alle gebieden van online marketing, waaronder SEO, SEA, CRO, content en marketplaces.

Digital Agencies