More stories

[Agency Talk] ‘Markt digital agencies wordt lastiger, krapper’

Er vindt momenteel een omslag plaats in de wereld van de digitale bureaus. Klanten gaan meer in huis doen, budgetten voor bureaus worden kleiner en zij moeten intensiever werven. Tijd voor zelfreflectie en ondernemerschap.

Digital Agencies

Edenspiekermann Amsterdam wordt Tomorrow

Edenspiekermann Amsterdam verandert zijn naam in Tomorrow als gevolg van een strategische heroriëntatie van de koers. De Nederlandse tak wordt afgesplitst van de groep.

Marketing

OBI4wan en Squeezely worden Spotler NL

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL.

Digital Agencies

[Agency Talk] De belangrijkste hersenkrakers voor bureaus in 2024

In deze Agency Talk duiken we in het hart van de belangrijkste uitdagingen in de bureauwereld.

Digital Agencies
Premium

Redkiwi begint e-commercelabel Mr. Aldrich

Het Rotterdamse digitale bureau Redkiwi brengt al zijn e-commercespecialismes samen onder een nieuw, apart label: Mr. Aldrich.

Digital Agencies

Creatieve bureaus Rotterdam openen deuren Agency at Night

Een kleine vijftig creatieve en digitale bureaus uit Rotterdam openen op vrijdag 15 maart hun deuren voor belangstellenden van buiten.

Digital Agencies

Webhero neemt klanten Publistep over

Webhero, het digitale bureau uit Leuven, neemt de klanten van Publistep over, een bekend reclamebureau uit Lommel, onder leiding van Stephan Hermans.

Marketing

John Meulemans vertrekt bij Endeavour

Strategy Director John Meulemans vertrekt bij digitaal marketingbureau Endeavour. Hij zoekt nieuwe uitdaging in het opkomende domein dat influencermarketing en kunstmatige intelligentie combineert.

Digital Agencies

Digital Heroes verder onder onder naam OrangeValley

Digital Heroes gaat per 1 maart verder onder onder naam OrangeValley. Digital Heroes is al sinds 2023 onderdeel van OrangeValley Group en richt zich op het leveren van resultaatgerichte mediacampagnes met behulp van geavanceerde data-analyse.

Digital Agencies

Nieuwe directeur Publicis Nederland

Isabelle Dacz wordt per 1 april de nieuwe CEO van Publicis Groupe Nederland. Jacco ter Schegget verlaat de groep.

Digital Agencies
Premium

Bureau Positive koopt TikTok-specialist DUNKD

Positive, het digitale en creatieve contentbureau van Candid Group, neemt TikTok- en videospecialist DUNKD over.

Digital Agencies
Premium

Volgende overname United Playgrounds: Fitzroy

Bureaugroep United Playgrounds koopt het strategisch creatieve bureau Fitzroy. Het is de zevende overname in krap twee jaar tijd.

Digital Agencies
Premium

Mediaplus Netherlands nieuw branding-mediabureau vanHaren

Mediaplus Netherlands gaat aan de slag voor schoenenretailer vanHaren. De Deichmann groep, waar vanHaren onderdeel van is, koos voor Mediaplus Netherlands na een uitvoerig pitchtraject in verschillende landen.

Digital Agencies
Premium

WPP ‘toont’ AI-strategie

Media- en marketinggroep WPP uit Londen wil jaarlijks 250 miljoen euro investeren in nieuwe technologie, waaronder kunstmatige intelligentie.

Digital Agencies
Premium

Gemiddeld uurtarief agencies met 5-80 fte groeit met 7,3 procent

Het uurtarief van (digitale) agencies met vijf tot 80 fte lag in 2023 gemiddeld 7,3 procent hoger dan in 2022. Dit komt doordat marktontwikkelingen zoals inflatie en tekort aan personeel de omzetdoelstellingen en begroting van agencies beïnvloeden. Die invloed werkt door in de tariefstelling. Daarnaast bepalen bureaus hun tarieven ook op basis van de indexatie, concurrentie en de waarde die ze leveren, zo blijkt uit recent onderzoek van Simplicate onder bijna vijfhonderd bureaus in Nederland.

Digital Agencies