Volgende overname United Playgrounds: Fitzroy
Bureaugroep United Playgrounds koopt het strategisch creatieve bureau Fitzroy. Het is de zevende overname in krap twee jaar tijd.
Bureaugroep United Playgrounds koopt het strategisch creatieve bureau Fitzroy. Het is de zevende overname in krap twee jaar tijd.
Mediaplus Netherlands gaat aan de slag voor schoenenretailer vanHaren. De Deichmann groep, waar vanHaren onderdeel van is, koos voor Mediaplus Netherlands na een uitvoerig pitchtraject in verschillende landen.
Media- en marketinggroep WPP uit Londen wil jaarlijks 250 miljoen euro investeren in nieuwe technologie, waaronder kunstmatige intelligentie.
Het uurtarief van (digitale) agencies met vijf tot 80 fte lag in 2023 gemiddeld 7,3 procent hoger dan in 2022. Dit komt doordat marktontwikkelingen zoals inflatie en tekort aan personeel de omzetdoelstellingen en begroting van agencies beïnvloeden. Die invloed werkt door in de tariefstelling. Daarnaast bepalen bureaus hun tarieven ook op basis van de indexatie, concurrentie en de waarde die ze leveren, zo blijkt uit recent onderzoek van Simplicate onder bijna vijfhonderd bureaus in Nederland.
Bureaugroep Happy Horizon opent het label AInablers om daarin specialistische AI-kennis naar de markt te brengen.
Social-agency WeDigital brengt een AI-tool uit die bedrijven in staat stelt om een socialmediastrategie te genereren binnen een kwartier.
De winstmarges van digitale bureaus staan onder druk. 92 procent van de digital agencies, creative agencies en online marketingbureaus is in 2024 meer bezig met hun financiële resultaten dan vorig jaar. Ze kijken vooral naar manieren om hun kosten te verminderen en efficiënter te werken., zo blijkt uit onderzoek van Simplicate onder 500 bedrijven.
Barry Loekenbach, met meer dan twintig jaar ervaring in sales, marketing, en business process management, zal het sales team van The Reference versterken.
Het missiegedreven social-first bureau Hammerfest heet vanaf vandaag Home. De eigenaren nemen afstand van de oude naam, omdat blijkt dat een neonazistische organisatie deze ook gebruikt.
“Ja, de zoektocht naar talent is er nog steeds, maar er komen meer kwalitatieve open sollicitaties binnen.” Nienke van Heusden, van bureau Kaliber, kijkt in Emerce Agency Talk naar ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.
Only creative entrepreneurs breidt verder uit met de toevoeging van het Nijmeegse contentbureau R&Z Content Makers. Het bureau is gespecialiseerd in copywriting, bedrijfsjournalistiek en het produceren van podcasts.
Je bent als opdrachtgever op zoek naar een nieuw bureau, maar er is enorm veel keus. Help! Hoe vind je de perfecte match?
Met Brian Oostenbrink en Nienke van Heusden bespreekt host René Hendriks hoe je zorgt voor voldoende geschikt personeel.
Mediabureau ZIGT neemt BossData over, een digital agency in Antwerpen met 35 digitale experts. Deze strategische zet is bedoeld om de expertise en dienstverlening van ZIGT op het gebied van digitale media verder te versterken, zo zegt het bedrijf.
Digitaal specialist Snakeware heeft de omzet afgelopen jaar met acht procent zien groeien, voor het eerst tot boven de vijf miljoen euro.