More stories

Premium

Hans Maltha weg bij iO

Hans Maltha verlaat digital agency iO omdat de functie van commercieel directeur op groepsniveau overbodig is geworden.

Digital Agencies
Premium

Rebecca Stadman nieuwe managing director IN10

Xander Zuidgeest en Bjorn Stolte dragen de dagelijkse leiding over design- en innovatiebureau IN10 over aan een nieuw team. Rebecca Stadman wordt de nieuwe managing director van het label uit de groep Handpicked agencies.

Digital Agencies
Premium

Jelmer Spoelstra nieuwe managing director valantic Nederland

Jelmer Spoelstra wordt per 1 januari 2023 de nieuwe managing director van valantic CX Nederland. Hij neemt het roer over van

Digital Agencies
Premium

Commerce-agency Melon sluit zich aan bij DEPT

De Amerikaanse commerce-agency Melon heeft zich aangesloten bij bureaunetwerk DEPT. Het ruim 100-koppige team van Melon heeft langdurige samenwerkingen met klanten als Under Armour, Nike, vineyard vines en Therabody rond het Salesforce-ecosysteem.

Digital Agencies
Premium

Spotler Group rondt financiering af

Spotler Group, een snelgroeiende Europese leverancier van marketingtechnologie, heeft een financieringsronde afgerond van 30 miljoen euro onder nieuwe en bestaande aandeelhouders. Na de overname en integratie van OBI4wan, Webpower, Squeezely, Pure360 en Tripolis is het bedrijf naar eigen zeggen klaar voor de volgende fase van versnelde groei.

Marketing
Premium

‘Winstmarge digitale bureaus Nederland stevig onder druk’

De hoge inflatie raakt ook digitale bureaus, blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA). De branche verwacht 2022 af te sluiten met een gemiddelde omzetgroei van 4,8 procent, tot 879 miljoen euro, een flinke daling ten opzichte van 2021 (14,9 procent).

Digital Agencies

Britse poot voor Amsterdamse creatieve bureau Boomerang

Het digitale creatieve bureau Boomerang uit Amsterdam krijgt een Britse poot, dankzij de samenwerking met Publicis Groupe UK.

Digital Agencies
Premium

Bureaus, klimaat en controversie: hoe verbeter je de wereld samen met je klant?

De CO2-uitstoot van (digital) bureaus zelf is relatief laag, maar via klanten tikt het al gauw aan: tot ruim een kwart meer CO2-uitstoot per persoon. De roep om grote vervuilers en andere controversiële partijen niet langer te steunen of te helpen veranderen groeit. Maar hoe doe je dat? Verschillende koplopers delen hun ervaringen.

Marketing
Premium

Esther Olofsson evolueert tot volledig AI-fotomodel

Nederlandse eerste virtuele influencer, het karakter Esther Olofsson, is omgekat in een volledig door AI gedreven fotomodel.

Artificial Intelligence
Premium

Tanya Ponømareva nieuwe Creative Director van Gospooky

Social technology agency Gospooky versterkt haar team met de aanstelling van Tanya als Creative Director. De uitbreiding is onderdeel van de internationale groeistrategie.

Digital Agencies
Premium

Management team DEPT versterkt

Het managementteam van de creatieve tak binnen DEPT Nederland is versterkt. Stephanie Legué (operations director), Thomas van Slooten (client services director) en Heleen Hidskes (head of strategy) zijn recent toegetreden tot het management team.

Digital Agencies
Premium

Wouter Glaser naar Blauw Gras

Wouter Glaser is de nieuwe managing director van het social-first creative agency Blauw Gras. Hij volgt Erjon Tuenter op die na 11 jaar ondernemen een andere weg inslaat.

Digital Agencies
Premium

DEPT wint de meeste awards in de geschiedenis van Lovie Awards

DEPT heeft en recordaantal van 43 awards met klanten als Amazon Prime, HAPE, Philips en H&M binnengesleept bij de Lovie Awards.

Digital Agencies

Triple en code d’azur gaan samen voor ‘wereldwijde slagkracht’

De bureaus Triple en code d’azur bundelen de krachten en bouwen samen aan een internationale bureaugroep om klanten nog beter te kunnen bedienen. Met ruim 450 specialisten wil men zich gaan toeleggen op projecten op het snijvlak van merk, creativiteit, technologie en data.

Digital Agencies
Premium

Forse groei voor Publicis

Mediagroep Publicis heeft in het derde kwartaal naar eigen zeggen 23 procent groei gerealiseerd omdat bedrijven zich in toenemende mate richten op first-party datamanagement, digitale media en bedrijfstransformatie. Cijfers zijn niet bekend gemaakt.

De belangrijkste markten waren volgens de bureaagroep de VS en Europa.

Digital Agencies