Eneco en Publicis werken samen aan nieuwe merkpositionering
Eneco gaat met Publicis Groupe samenwerken aan de merkpositionering en de bijbehorende cross-mediale campagnes van het energiebedrijf binnen Nederland en België.
Eneco gaat met Publicis Groupe samenwerken aan de merkpositionering en de bijbehorende cross-mediale campagnes van het energiebedrijf binnen Nederland en België.
De Nederlandse online industrie organiseert dit jaar weer een handelsmissie naar het Lions-festival in Cannes. Over vijf weken kunnen bedrijven tussen reuzen als Spotify en Google staan.
De Amsterdamse LevelUp Group neemt het bureau voor creative content C2B over. Op het eerste oog een verrassende overname voor de performancegroep, maar het markeert de start van een reeks overnames die moet leiden tot een full-service bureaugroep.
De multidisciplinaire creative studio Dogstudio heeft zich aangesloten bij DEPT. Dogstudio staat bekend om zijn immersieve digitale en fysieke ervaringen voor onder andere Supercell, Expo 2020 Dubai, Tomorrowland, Adobe, The New York Times, Microsoft en Hulu.
Per 1 september krijgt Judith Peters de dagelijkse leiding over
B Corp Havas Lemz en volgt daarmee Willem van der Schoot op. Peters is momenteel CMO van Fontys Hogeschool. Daarvoor werkte ze geruime tijd bij ViacomCBS, o.a. als zendermanager Benelux voor Nickelodeon, MTV, Spike en Comedy Central en als marketing director Noord-Europa.
Marketing- en communicatieplatform Candid neemt de in London gevestigde creative agency Creature over. Het bureau zal autonoom onder de naam Creature London gaan opereren. XXS Amsterdam, dat zich in 2019 aansloot bij Candid, zal per direct verdergaan als Creature Amsterdam.
‘Onacceptabel en beschamend dat we zo laat onze jaarcijfers publiceren’, vertelt Martin Sorrell bij de publicatie vanochtend. Zijn CFO had meer tijd nodig voor de boekhouding van het oude MediaMonks.
Wie zijn volgens zijn of haar vakgenoten de beste designer, techie en starter van het jaar bij Nederlandse internetbureaus? Op die vraag geven we volgende maand een antwoord bij de uitreiking van de Dutch Interactive Awards. Vandaag maken we de nominaties voor de DIA Pro’s bekend.
Reclamegroep GroupM voegt vier bureaus samen tot twee. Essence en MediaCom fuseren tot EssenceMediacom en Mindshare en Neo voltooien een integratie die enkele jaren geleden is begonnen.
Accenture Interactive gaat verder als Accenture Song. Met als nieuwe belofte ‘Growth through relevance at the speed of life’, al blijven de bedoelingen vaag in een veel te wollig geformuleerd persbericht.
Ook de Nederlanders waren aanwezig in Austin voor SXSW 2022: een groepsgesprek met Dani Polak, Amanda Boomstra en Bert Hagendoorn over Dutch Digital Design.
Creatief digitaal bureau Happy Horizon versterkt zich in de regio Amsterdam en Utrecht met communicatie- en ontwerpbureau OSAGE. Er komen 55 specialisten op het gebied van interactie en communicatie bij.
Het Nederlandse digitale bureau DEPT neemt het Amerikaanse 3Q Digital over. Het aantal medewerkers groeit hiermee met vijfhonderd tot drieduizend.
Amanda Boomstra hoort veel marketingverhalen en weinig aandacht voor concrete problemen. Het zijn de makers waar ze het meest optimistisch over is.
Mark Landman van DotControl neemt het roer over van Ivo Roefs als voorzitter van branchevereniging Dutch Digital Agencies.