Eerste Emerce Update over digitale teams
Emerce start onder de noemer Emerce Update een serie kleinere congressen rond een actueel thema. De eerste uit de reeks wordt 30 oktober samen met Dept georganiseerd, digitalteams18.
Emerce start onder de noemer Emerce Update een serie kleinere congressen rond een actueel thema. De eerste uit de reeks wordt 30 oktober samen met Dept georganiseerd, digitalteams18.
Data scientist, Chief Data Officer, Data Engineer: dit zijn de marketingbanen van 2018. Veel moderne bureaus zetten stevig in op data.
Het Friese digitale bureau Snakeware opent een nieuwe vestiging in Groningen. Daar wil men zich onder meer gaan richten op het ontwikkelen van digitale producties via open-sourceplatformen.
Zowel in 2016 als in 2017 won onlinemarketingbureau Orangedotcom een award voor ”beste agency bij de Dutch Search Awards.” “Alleen goed zijn in het bedenken en uitvoeren van slimme online marketing campagnes is niet genoeg. Dat kunnen veel meer bureaus in Nederland.”
LevelUp Group gebruikt de kennis en middelen van zijn labels Netprofiler en ClickValue om voor het MKB een toegankelijk digitaal bureau op te richten: Grow Up Digital.
Full-service bureaus transformeren en specialisten schieten uit de grond. Hoe houd je een markt bij die zo snel verandert? Voor welke projecten haal je als marketeer specialisten in-huis en wat besteed je compleet uit? ADNIGHT, het officiële openingsevent van Amsterdam eWeek laat op 5 oktober tientallen creatieve bedrijven in Amsterdam tegelijkertijd één avond hun deuren openen.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer zoekt Snickers aansluiting met een jongere doelgroep via e-sports en social influencers in het PSV-stadion.
TBWA\NEBOKO, het reclamebureau van onder andere Albert Heijn, Adidas en McDonalds, werd recentelijk bekroond tot bureau van het jaar. Een zeer waardevolle prijs voor Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO Darre van Dijk.
Jeroen van der Meer en Sicco Wegerif zijn de nieuwe managing directors van MediaMonks in Hilversum. Zij nemen de dagelijkse leiding over van Victor Knaap.
Wat doe je als een klant je uitdaagt om nieuwe websitebezoekers te genereren, terwijl de markt verzadigd is en je het volledige potentieel van het relevante zoekvolume al benut? Dan word je gedwongen om op zoek te gaan naar oplossingen om nieuwe, relevante (non-branded) segmenten aan te boren. Dat is dan ook precies wat Blue Mango Interactive, onderdeel van Greenhouse Group, in samenwerking met Staatsloterij heeft gedaan met de campagne ‘Unlock your dreams’.
De digitale bureaus ROQUIN uit Nijmegen en Netcreators uit Arnhem gaan verder onder één dak. Ze betrekken een ‘inspirerend kantoorpand’ aan de Nieuwe Marktstraat in Nijmegen.
Aruba heeft Dept benoemd tot digital marketing partner om de algehele country marketing te optimaliseren. Door middel van SEO en creatieve campagnes werken Dept en Aruba samen aan het verbeteren van de naamsbekendheid van om zo meer toeristen te trekken.
Alibaba onderhandelt om samen met Tencent de Chinese tak van bureaunetwerk WPP te kopen. Daarnaast verwierf het dit weekend op zijn thuismarkt een belang in schermenexploitant Focus Media. Het laat zien dat de e-commercegigant naast digitale en fysieke retail ook grote mediakanalen incorporeert.
Communicatiegroep Publicis One legt de financiële aansturing van de Belgische en Nederlandse organisatie voortaan neer bij Nicolas Godard. De huidige CFO voor Publicis One Nederland, Astrid Furlan, blijft tot 1 september in dienst. De dagelijkse leiding van Publicis One in Nederland blijft in handen van CEO Cornelie Weller.
De Dutch Search Awards worden jaarlijks uitgereikt om excellentie in de Nederlandse search-industrie in de spotlights te zetten. Eén van de grote winnaars van 2017 was digital agency Adwise – Your Digital Brain. Het bureau had maar liefst 14 nominaties op haar naam staan en viel in de prijzen in de categorieën. Hoe deden ze dat?