Ruim 5.000 bezoekers voor ADNIGHT
Meer dan 5.000 belangstellenden deden afgelopen vrijdag mee aan de open avond van de Amsterdamse creatieve industrie ADNIGHT.
Meer dan 5.000 belangstellenden deden afgelopen vrijdag mee aan de open avond van de Amsterdamse creatieve industrie ADNIGHT.
Remko Poggenklaas wordt per 1 november CEO bij Abovo Media. Hij wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding. Directieleden Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk zullen zich gaan zich op andere taken richten.
Eind dit jaar leggen de oprichters van Divimove, onder wie Sebastiaan van Dam, het bijltje erbij neer. Ze dragen de leiding over aan een nieuwe CEO, Tobias Schiwek.
Wat we nu doen, zoekopdrachten intypen, scrollen en het scannen van grote hoeveelheden irrelevante informatie om te zoeken wat je wilt vinden, is eigenlijk een onnatuurlijk proces. Conversational design, of vraaggestuurde interactie, maakt het navigeren naar de juiste informatie menselijker. Het Diabetesfonds maakt er dankbaar gebruik van.
Het Nederlandse creatieve bureau MediaMonks is sinds vanochtend onderdeel van een beursgenoteerd bedrijf. Martin Sorrell bracht zijn privé investeringsvehikel via een reverse listing naar de beurs in Londen.
Onder de naam New Rivets lanceren Jeroen Rutte en Boudewijn van Ewijk een nieuw bedrijf rondom het thema insourcing van digitale marketing en media.
Niet minder dan 73 Nederlandse inzendingen zijn genomineerd voor de Lovie Awards, een zusje van de internationale Webby Awards, dat het meest creatieve digitale werk in Europa onder de aandacht brengt.
Emerce start onder de noemer Emerce Update een serie kleinere congressen rond een actueel thema. De eerste uit de reeks wordt 30 oktober samen met Dept georganiseerd, digitalteams18.
Data scientist, Chief Data Officer, Data Engineer: dit zijn de marketingbanen van 2018. Veel moderne bureaus zetten stevig in op data.
Het Friese digitale bureau Snakeware opent een nieuwe vestiging in Groningen. Daar wil men zich onder meer gaan richten op het ontwikkelen van digitale producties via open-sourceplatformen.
Zowel in 2016 als in 2017 won onlinemarketingbureau Orangedotcom een award voor ”beste agency bij de Dutch Search Awards.” “Alleen goed zijn in het bedenken en uitvoeren van slimme online marketing campagnes is niet genoeg. Dat kunnen veel meer bureaus in Nederland.”
LevelUp Group gebruikt de kennis en middelen van zijn labels Netprofiler en ClickValue om voor het MKB een toegankelijk digitaal bureau op te richten: Grow Up Digital.
Full-service bureaus transformeren en specialisten schieten uit de grond. Hoe houd je een markt bij die zo snel verandert? Voor welke projecten haal je als marketeer specialisten in-huis en wat besteed je compleet uit? ADNIGHT, het officiële openingsevent van Amsterdam eWeek laat op 5 oktober tientallen creatieve bedrijven in Amsterdam tegelijkertijd één avond hun deuren openen.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer zoekt Snickers aansluiting met een jongere doelgroep via e-sports en social influencers in het PSV-stadion.
TBWA\NEBOKO, het reclamebureau van onder andere Albert Heijn, Adidas en McDonalds, werd recentelijk bekroond tot bureau van het jaar. Een zeer waardevolle prijs voor Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO Darre van Dijk.