More stories

Premium

Ruim 5.000 bezoekers voor ADNIGHT

Meer dan 5.000 belangstellenden deden afgelopen vrijdag mee aan de open avond van de Amsterdamse creatieve industrie ADNIGHT.

Digital Agencies
Premium

Nieuw leiderschap voor Abovo Media

Remko Poggenklaas wordt per 1 november CEO bij Abovo Media. Hij wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding. Directieleden Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk zullen zich gaan zich op andere taken richten.

Digital Agencies
Premium

Oprichters vertrekken bij Divimove

Eind dit jaar leggen de oprichters van Divimove, onder wie Sebastiaan van Dam, het bijltje erbij neer. Ze dragen de leiding over aan een nieuwe CEO, Tobias Schiwek.

Digital Agencies

Diabetesfonds experimenteert met chatbot-oplossingen voor bewustwording bezoekers

Wat we nu doen, zoekopdrachten intypen, scrollen en het scannen van grote hoeveelheden irrelevante informatie om te zoeken wat je wilt vinden, is eigenlijk een onnatuurlijk proces. Conversational design, of vraaggestuurde interactie, maakt het navigeren naar de juiste informatie menselijker. Het Diabetesfonds maakt er dankbaar gebruik van.

Health
Premium

MediaMonks naar de beurs

Het Nederlandse creatieve bureau MediaMonks is sinds vanochtend onderdeel van een beursgenoteerd bedrijf. Martin Sorrell bracht zijn privé investeringsvehikel via een reverse listing naar de beurs in Londen.

Digital Agencies

Specialist insourcing digitale marketing start

Onder de naam New Rivets lanceren Jeroen Rutte en Boudewijn van Ewijk een nieuw bedrijf rondom het thema insourcing van digitale marketing en media.

Venture
Premium

73 Nederlandse nominaties voor Lovie Awards

Niet minder dan 73 Nederlandse inzendingen zijn genomineerd voor de Lovie Awards, een zusje van de internationale Webby Awards, dat het meest creatieve digitale werk in Europa onder de aandacht brengt.

Digital Agencies

Eerste Emerce Update over digitale teams

Emerce start onder de noemer Emerce Update een serie kleinere congressen rond een actueel thema. De eerste uit de reeks wordt 30 oktober samen met Dept georganiseerd, digitalteams18.

Recruitment
Premium

Marion Koopman (Greenhouse Group): ‘Het gaat uiteindelijk om de échte boodschap’

Data scientist, Chief Data Officer, Data Engineer: dit zijn de marketingbanen van 2018. Veel moderne bureaus zetten stevig in op data.

Digital Agencies
Premium

Snakeware opent locatie in Martinistad

Het Friese digitale bureau Snakeware opent een nieuwe vestiging in Groningen. Daar wil men zich onder meer gaan richten op het ontwikkelen van digitale producties via open-sourceplatformen.

Digital Agencies
Premium

Orangedotcom is succesvol dankzij combinatie van lol en output

Zowel in 2016 als in 2017 won onlinemarketingbureau Orangedotcom een award voor ”beste agency bij de Dutch Search Awards.” “Alleen goed zijn in het bedenken en uitvoeren van slimme online marketing campagnes is niet genoeg. Dat kunnen veel meer bureaus in Nederland.”

Digital Agencies
Premium

LevelUp lanceert MKB-bureau Grow Up Digital

LevelUp Group gebruikt de kennis en middelen van zijn labels Netprofiler en ClickValue om voor het MKB een toegankelijk digitaal bureau op te richten: Grow Up Digital.

Digital Agencies
Premium

ADNIGHT gooit deuren van creatieve bedrijven open

Full-service bureaus transformeren en specialisten schieten uit de grond. Hoe houd je een markt bij die zo snel verandert? Voor welke projecten haal je als marketeer specialisten in-huis en wat besteed je compleet uit? ADNIGHT, het officiële openingsevent van Amsterdam eWeek laat op 5 oktober tientallen creatieve bedrijven in Amsterdam tegelijkertijd één avond hun deuren openen. 

Digital Agencies

Snickers-campagne via e-sports: Boodschap afwezig

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer zoekt Snickers aansluiting met een jongere doelgroep via e-sports en social influencers in het PSV-stadion.

Campagnes
Premium

Darre van Dijk (TBWA\NEBOKO): ‘We geven ruimte aan jonge mensen’

TBWA\NEBOKO, het reclamebureau van onder andere Albert Heijn, Adidas en McDonalds, werd recentelijk bekroond tot bureau van het jaar. Een zeer waardevolle prijs voor Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO Darre van Dijk.

Digital Agencies