More stories

Premium

AVG reden tegenvallende resultaten Publicis

Reclamegroep Publicis noemt de AVG als oorzaak voor de tegenvallende kwartaalresultaten die gisteren werden gepubliceerd, hierdoor zijn diverse klanten afgevallen. De koers van het aandeel daalde 8,5 procent.

Digital Agencies

Design voor B2B: vergeet de inspiratie niet

Als je naar de websites van B2B-bedrijven kijkt, dan zijn de user experience en het design nog te vaak een ondergeschoven kindje. Deze bedrijven slaan de inspiratiefase in de buyer journey over terwijl zakelijke bezoekers daar wel degelijk gevoelig voor zijn. 

Digital Design
Premium

Osudio neemt belang in Berlijnse CDLX

E-business specialist Osudio en het Berlijnse CDLX (voorheen Codeluxe) gaan hun bestaande samenwerking formaliseren. Osudio heeft een significant belang in CDLX genomen. Bedragen worden niet genoemd.

Digital Agencies
Premium

Grote consultants en hechte relaties veranderen bureauwereld en werk

Terwijl de grote consultants zich definitief vestigen in de bureauwereld, verandert de relatie tussen bestaande digitale makers en klanten. En daarmee ook die tussen merken en hun klanten. Die relatie wordt namelijk steeds hechter. Daardoor ontstaat ruimte voor een nieuwe vorm van creativiteit.

Digital Agencies

DQ&A met nieuw product rondom Google Shopping

DQ&A en zusterbedrijf NMPi lanceren een nieuw platform dat louter inkoopt op Google Shopping. De korting die ze krijgen als ‘grootafnemer’ kan oplopen tot dertig procent en geven ze netto door aan klanten.

Online advertising
Premium

Deense QuantAds versterkt netwerk Dept

QuantAds, een van de grootste online marketingbureaus van Denemarken, wordt onderdeel van digitaal bureau Dept. Het bureau heeft in Kopenhagen 50 mensen in dienst, doch koestert internationale ambities.

Digital Agencies
Premium

Dept wordt lead agency voor bol.com

Dept wordt de zogeheten ‘lead agency’ voor retailer bol.com. Daaraan ging een uitgebreide bureau-oriëntatie vooraf.

Digital Agencies
Premium

87seconds in handen van Datawords

Het Belgische video content bureau 87seconds wordt overgenomen door Datawords, een wereldwijde groep voor digitale marketing.

Digital Agencies
Premium

Vijf vragen over MediaMonks

Reclameman Sir Martin Sorrell neemt voor 300 miljoen euro het Hilversumse MediaMonks over. Het full service bureau, dat in de afgelopen jaren heel wat creatieve prijzen binnensleepte, gaat naar eigen zeggen ‘gewoon op de oude voet door’.

Digital Agencies
Premium

Gumption neemt NewBird over

De Vlaamse bedrijvengroep Gumption heeft NewBird uit Utrecht overgenomen. Dat wordt samengevoegd met zijn Belgische tegenhanger tot het nieuwe label Liftov.

Digital Agencies
Premium

MediaMonks voor 300 miljoen euro naar Martin Sorrell

Martin Sorrell betaalt 300 miljoen euro voor het Nederlandse MediaMonks. Beide partners hebben de overname dinsdag bevestigd.

Digital Agencies
Premium

Minescape verandert naam in RecruitNow

Het digitale bureau Minescape verandert zijn naam in RecruitNow om zijn specialisme in arbeidsmarktcommunicatie beter te weerspiegelen.

Digital Agencies
Premium

Prappers Media stapt in voice: ‘Apparaten zijn er, tijd voor de apps’

Prappers Media, als bureau actief in appmarketing, start een apart label voor voice-oplossingen, Voice Search Digital. De slimme thuisapparaten en bijbehorende digitale assistenten die bijvoorbeeld Google en Amazon leveren, zijn slechts apparaten, zegt Managing Director Joey Scheufler. “De services moeten nu allemaal nog worden bedacht.”

Digital Agencies
Premium

Tweede overname voor Guapa E-commerce in jaar tijd

Magentospecialist Guapa E-commerce koopt magentobureau Made by Mouses uit Zwolle. Het is de tweede overname in een jaar, wat de ambitie illustreert. “We willen groeien naar drie- à vijfhonderd man”, vertelt directeur Mathijs Kok.

Digital Agencies
Premium

Technologietak MWM2 verder als Crowdtech

De technologietak van marktonderzoeksbureau MWM2 gaat voortaan verder onder de naam Crowdtech. Crowdtech is de naam van het internationale label […]

Digital Agencies