More stories

Premium

Nieuw directieduo voor MediaMonks

Jeroen van der Meer en Sicco Wegerif zijn de nieuwe managing directors van MediaMonks in Hilversum. Zij nemen de dagelijkse leiding over van Victor Knaap.

Digital Agencies

In the Spotlight: slimme strategie om Windows-gebruikers te bereiken met search

Wat doe je als een klant je uitdaagt om nieuwe websitebezoekers te genereren, terwijl de markt verzadigd is en je het volledige potentieel van het relevante zoekvolume al benut? Dan word je gedwongen om op zoek te gaan naar oplossingen om nieuwe, relevante (non-branded) segmenten aan te boren. Dat is dan ook precies wat Blue Mango Interactive, onderdeel van Greenhouse Group, in samenwerking met Staatsloterij heeft gedaan met de campagne ‘Unlock your dreams’.

Search
Premium

ROQUIN en Netcreators bundelen krachten

De digitale bureaus ROQUIN uit Nijmegen en Netcreators uit Arnhem gaan verder onder één dak. Ze betrekken een ‘inspirerend kantoorpand’ aan de Nieuwe Marktstraat in Nijmegen.

Digital Agencies
Premium

Aruba kiest voor Dept als digital marketing partner

Aruba heeft Dept benoemd tot digital marketing partner om de algehele country marketing te optimaliseren. Door middel van SEO en creatieve campagnes werken Dept en Aruba samen aan het verbeteren van  de naamsbekendheid van om zo meer toeristen te trekken.

Digital Agencies

Alibaba koopt Chinese reclamebedrijven

Alibaba onderhandelt om samen met Tencent de Chinese tak van bureaunetwerk WPP te kopen. Daarnaast verwierf het dit weekend op zijn thuismarkt een belang in schermenexploitant Focus Media. Het laat zien dat de e-commercegigant naast digitale en fysieke retail ook grote mediakanalen incorporeert.

Marketing
Premium

Publicis One reorganiseert

Communicatiegroep Publicis One legt de financiële aansturing van de Belgische en Nederlandse organisatie voortaan neer bij Nicolas Godard. De huidige CFO voor Publicis One Nederland, Astrid Furlan, blijft tot 1 september in dienst. De dagelijkse leiding van Publicis One in Nederland blijft in handen van CEO Cornelie Weller.

Digital Agencies

Dutch Search Awards: dit is de winnende strategie van Adwise

De Dutch Search Awards worden jaarlijks uitgereikt om excellentie in de Nederlandse search-industrie in de spotlights te zetten. Eén van de grote winnaars van 2017 was digital agency Adwise – Your Digital Brain. Het bureau had maar liefst 14 nominaties op haar naam staan en viel in de prijzen in de categorieën. Hoe deden ze dat?

Search
Premium

AVG reden tegenvallende resultaten Publicis

Reclamegroep Publicis noemt de AVG als oorzaak voor de tegenvallende kwartaalresultaten die gisteren werden gepubliceerd, hierdoor zijn diverse klanten afgevallen. De koers van het aandeel daalde 8,5 procent.

Digital Agencies

Design voor B2B: vergeet de inspiratie niet

Als je naar de websites van B2B-bedrijven kijkt, dan zijn de user experience en het design nog te vaak een ondergeschoven kindje. Deze bedrijven slaan de inspiratiefase in de buyer journey over terwijl zakelijke bezoekers daar wel degelijk gevoelig voor zijn. 

Digital Design
Premium

Osudio neemt belang in Berlijnse CDLX

E-business specialist Osudio en het Berlijnse CDLX (voorheen Codeluxe) gaan hun bestaande samenwerking formaliseren. Osudio heeft een significant belang in CDLX genomen. Bedragen worden niet genoemd.

Digital Agencies
Premium

Grote consultants en hechte relaties veranderen bureauwereld en werk

Terwijl de grote consultants zich definitief vestigen in de bureauwereld, verandert de relatie tussen bestaande digitale makers en klanten. En daarmee ook die tussen merken en hun klanten. Die relatie wordt namelijk steeds hechter. Daardoor ontstaat ruimte voor een nieuwe vorm van creativiteit.

Digital Agencies

DQ&A met nieuw product rondom Google Shopping

DQ&A en zusterbedrijf NMPi lanceren een nieuw platform dat louter inkoopt op Google Shopping. De korting die ze krijgen als ‘grootafnemer’ kan oplopen tot dertig procent en geven ze netto door aan klanten.

Online advertising
Premium

Deense QuantAds versterkt netwerk Dept

QuantAds, een van de grootste online marketingbureaus van Denemarken, wordt onderdeel van digitaal bureau Dept. Het bureau heeft in Kopenhagen 50 mensen in dienst, doch koestert internationale ambities.

Digital Agencies
Premium

Dept wordt lead agency voor bol.com

Dept wordt de zogeheten ‘lead agency’ voor retailer bol.com. Daaraan ging een uitgebreide bureau-oriëntatie vooraf.

Digital Agencies
Premium

87seconds in handen van Datawords

Het Belgische video content bureau 87seconds wordt overgenomen door Datawords, een wereldwijde groep voor digitale marketing.

Digital Agencies