Bamboo Internet deels in handen van Estate
Creatief digitaal bureau Estate uit Tilburg wordt mede-eigenaar van branchegenoot Bamboo Internet, ook uit Tilburg.
Creatief digitaal bureau Estate uit Tilburg wordt mede-eigenaar van branchegenoot Bamboo Internet, ook uit Tilburg.
Een interactief skatepark, de wekker die je alleen uit kunt zetten door ernaar te glimlachen en een slimme koelkast die uit zichzelf paniek-GIFjes stuurt via de mail: het is een greep uit de ‘uitvindingen’ van Kaliber Interactive. Je moet het experiment omarmen, vertelt de eigenaar van het interactieve bureau Ronald van Schaik op The Social Conference. ‘Je leert er veel van om niet bestaande problemen op te lossen. En wat we van ver halen passen we met realiteitszin toe op de echte vraagstukken.’
De nominaties van de achtste jaarlijkse Dutch Interactive Awards (#dia17) zijn bekendgemaakt. Op 1 juni wordt bekend welke bureaus in dertien categorieën het mooiste, beste werk van afgelopen jaar hebben geleverd.
Nederland sleepte in totaal 46 nominaties binnen voor de Webby Awards, een van de meest internationale prestigieuze internetprijzen. Mediamonks is vijftien keer genomineerd, met werk voor onder meer Unicef (Unfaire Tales), Intel (HIstory comes alive), Weber (Genesis II) en Etihad (Reimagined).
Op zes oktober openen vijftig creatieve bureaus tijdens Amsterdam eWeek hun deuren zodat belangstellenden er kunnen grasduinen.
De Aziatische reclamewereld durft anders te denken dan het westen, stelt Dick van Motman, CEO van Dentsu Aegis Network South East Asia. Ook zijn ze slimmer en sneller met nieuwe verdienmodellen. “Innovatie draait om waarde, niet om de vorm.”
SAN maakt de shortlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.
Digitaal bureau E-sites lanceert Labs. Hier wordt technologie gedemonstreerd voor organisaties en early adaptors die willen innoveren.
Bureaunetwerk Dept neemt eBrella over, een community van freelance digital professionals. “Bedrijven voegen steeds vaker freelancers toe aan hun eigen scrumteams. Daar haken we op aan”, aldus mede-oprichter Paul Manuel.
Na een uitgebreid pitchtraject heeft Natuurmonumenten gekozen voor digital production agency Burst in samenwerking met digital creative agency Puurpxl. Beide bureaus zijn als strategisch partner voor de komende jaren aangesteld.
Het instant fotocameramerk Instax van Fujifilm kiest voor IN10 om het merk in Nederland bekender te maken.
Yvonne de Jager wordt per 1 april de nieuwe directeur van IAB Nederland. “Diversiteit wordt een belangrijk thema omdat samenwerken met anderen altijd tot nieuwe inzichten leidt.”
“We hebben door wat wel en niet werkt met beacontechnologie. En locatiegebaseerde reclame op mobieltjes werkt dus niet”, vertelt Ate van der Meer over het vernieuwde beaconplatform Lightcurb.
De organisatie van de modderige, tergende hardloopwedstrijden Mud Masters stelt RLVNT en Clickdistrict aan om te helpen bij zijn online marketing.
Ondernemer Michiel Mol, oprichter van internetbedrijf Lost Boys, is samen met Stefan Nuijten (Forza) en CFO Maarten Elshove (Force Field) een nieuw digitaal bureau begonnen, The Fightclub. De nadruk ligt op de inzet van data en de nieuwste digitale technieken bij sales en marketing.