Nederlandse ‘ambassade’ Cannes drukbezocht
Driehonderd internationale bezoekers kwamen vorige week langs in de Nederlandse stand van de Embassy of Dutch Creativity, de verzamelde Nederlandse vertegenwoordiging op Cannes Lions.
Driehonderd internationale bezoekers kwamen vorige week langs in de Nederlandse stand van de Embassy of Dutch Creativity, de verzamelde Nederlandse vertegenwoordiging op Cannes Lions.
Voornamelijk witte heteromannen van 35-50 bepalen op Cannes Lions het straatbeeld, spreken op het evenement en halen de prijzen op. Diverse groepen als vrouwen, etnische minderheden en LHBT’s zijn veruit in de minderheid op topposities. Meer diversiteit is écht nodig.
De jaarlijkse Global Digital Outlook Study door SoDA en Forrester is live. Als onderdeel van SoDA, het netwerk van de honderd meest innovatieve en bekroonde digitale bureaus ter wereld, zetten we de zeven belangrijkste resultaten voor je op een rij.
Salesforce benoemt Emakina de eerste Strategic Solution Partner in Europa bij zijn Commerce Cloud-partnerprogramma. Voor Emakina is dat een aansprekende extra richting klanten die zich op het bureau oriënteren.
Grote bedrijven kopen steeds vaker zelf marketing- en mediatechnologie in plaats dat in te huren bij specialistische bureaus. Ook kiezen ze makkelijker voor consultancies voor het opstellen van hun nieuwe digitale strategieën.
De sprekers van Dutch Digital Day zijn bekend, de derde editie van de inspiratiedag van Dutch Digital Agencies. Centraal thema is: de impact van digitale superkrachten.
Eneco heeft een nieuwe app uitgebracht met de Tussenstand Tool die de jaarnota voorspelt. Gebruikers weten daardoor al ver van tevoren of ze aan het eind van het jaar geld bij moeten betalen of terugkrijgen, en kunnen hun gebruik daarop afstemmen.
Een nieuwe corporate website voor klanten zoals olie-, gas- en windenergiemaatschappijen, havenexploitanten en overheden, investeerders, medewerkers, werkzoekenden, pers en partners waarop alle bedrijfsactiviteiten worden belicht – dat was de opdracht die wij kregen van Boskalis. De site is bovendien de blauwdruk voor veertien subsites. Diversiteit in goede banen leiden was dus de grootste uitdaging bij dit project.
Digitaal bureau Redkiwi voert een rebranding door om zijn nieuwe positionering duidelijk naar voren te brengen.
GroupM fuseert zijn labels Maxus+Helder en MEC en hangt daar begin volgend jaar een nieuwe naam aan.
Kraftwerk/ACHTUNG! is met drie prijzen de grote winnaar van de Dutch Interactive Awards. De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het allerbeste interactieve online werk van Nederlandse bureaus.
Internetbureau Snakeware kiest een nieuwe, nogal techie manier om nieuwe medewerkers te vinden: het verstopt vacatures in de broncode van een website.
Adverteerders willen meer transparantie in en grip op media-inkoop op online kanalen en zullen daarom steeds vaker tradingdesks in huis nemen.
Bol.com selecteert Pocket Media als voorkeurspartner voor de Nederlandse en Belgische markt op het gebied van mobile user acquisition via mobile display advertising.
Mediabedrijf Vivendi wil de Franse reclamegroep Havas overnemen. Er is een bod van 2,36 miljard euro uitgebracht op het belang van zestig procent dat Groupe Bolloré heeft in Havas.