New York Times, Bellingcat en Hackerspace op Dutch Digital Day
De sprekers van Dutch Digital Day zijn bekend, de derde editie van de inspiratiedag van Dutch Digital Agencies. Centraal thema is: de impact van digitale superkrachten.
De sprekers van Dutch Digital Day zijn bekend, de derde editie van de inspiratiedag van Dutch Digital Agencies. Centraal thema is: de impact van digitale superkrachten.
Eneco heeft een nieuwe app uitgebracht met de Tussenstand Tool die de jaarnota voorspelt. Gebruikers weten daardoor al ver van tevoren of ze aan het eind van het jaar geld bij moeten betalen of terugkrijgen, en kunnen hun gebruik daarop afstemmen.
Een nieuwe corporate website voor klanten zoals olie-, gas- en windenergiemaatschappijen, havenexploitanten en overheden, investeerders, medewerkers, werkzoekenden, pers en partners waarop alle bedrijfsactiviteiten worden belicht – dat was de opdracht die wij kregen van Boskalis. De site is bovendien de blauwdruk voor veertien subsites. Diversiteit in goede banen leiden was dus de grootste uitdaging bij dit project.
Digitaal bureau Redkiwi voert een rebranding door om zijn nieuwe positionering duidelijk naar voren te brengen.
GroupM fuseert zijn labels Maxus+Helder en MEC en hangt daar begin volgend jaar een nieuwe naam aan.
Kraftwerk/ACHTUNG! is met drie prijzen de grote winnaar van de Dutch Interactive Awards. De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het allerbeste interactieve online werk van Nederlandse bureaus.
Internetbureau Snakeware kiest een nieuwe, nogal techie manier om nieuwe medewerkers te vinden: het verstopt vacatures in de broncode van een website.
Adverteerders willen meer transparantie in en grip op media-inkoop op online kanalen en zullen daarom steeds vaker tradingdesks in huis nemen.
Bol.com selecteert Pocket Media als voorkeurspartner voor de Nederlandse en Belgische markt op het gebied van mobile user acquisition via mobile display advertising.
Mediabedrijf Vivendi wil de Franse reclamegroep Havas overnemen. Er is een bod van 2,36 miljard euro uitgebracht op het belang van zestig procent dat Groupe Bolloré heeft in Havas.
De Brabantse bedrijvengroep E-Sites richt een nieuw label op. Breese gaat zich toeleggen op contentmarketing.
De SAN-jury heeft de finalisten bekendgemaakt in de categorie ‘New Kids on the Block’, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.
De meeste adverteerders die hun campagnes op GeenStijl en Dumpert staakten, zetten die na het weekend al weer aan. Een andere groep begon pas sinds afgelopen maandag überhaupt na te denken over zijn positie op betreffende sites.
Merkactivatiebureau Goud Uberconnected neemt digitaal bureau Icemedia over. Dat bureau blijft verder gewoon bestaan en oprichter Sven Rusticus gaat mee. Fysiek voegt Icemedia zich overigens wel bij Goud Uberconnected in het Olympisch Stadion.
Reclamebureau Cheil Amsterdam stelt Mariska Kloezen aan als nieuwe managing director. Daarnaast treedt Jeff Dunlap in dienst om de rol van digital director in te vullen.