Gezocht: Beste design- en techprofessionals
Emerce is op zoek naar de beste design- en tech-professionals om te bejubelen bij de Dutch Interactive Awards. Nomineer jouw topper tot en met deze vrijdag 21 april.
Emerce is op zoek naar de beste design- en tech-professionals om te bejubelen bij de Dutch Interactive Awards. Nomineer jouw topper tot en met deze vrijdag 21 april.
Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) organiseert op 30 juni zijn jaarlijkse evenement Dutch Digital Day.
J. Walter Thompson Amsterdam gaat samen met Microsoft digitale transformatie-trajecten tot leven brengen voor klanten van beide organisaties.
Een aantal van Nederlands betere freelance designers vormen het nieuwe productiebureau Ronin Amsterdam.
Creatief digitaal bureau Estate uit Tilburg wordt mede-eigenaar van branchegenoot Bamboo Internet, ook uit Tilburg.
Een interactief skatepark, de wekker die je alleen uit kunt zetten door ernaar te glimlachen en een slimme koelkast die uit zichzelf paniek-GIFjes stuurt via de mail: het is een greep uit de ‘uitvindingen’ van Kaliber Interactive. Je moet het experiment omarmen, vertelt de eigenaar van het interactieve bureau Ronald van Schaik op The Social Conference. ‘Je leert er veel van om niet bestaande problemen op te lossen. En wat we van ver halen passen we met realiteitszin toe op de echte vraagstukken.’
De nominaties van de achtste jaarlijkse Dutch Interactive Awards (#dia17) zijn bekendgemaakt. Op 1 juni wordt bekend welke bureaus in dertien categorieën het mooiste, beste werk van afgelopen jaar hebben geleverd.
Nederland sleepte in totaal 46 nominaties binnen voor de Webby Awards, een van de meest internationale prestigieuze internetprijzen. Mediamonks is vijftien keer genomineerd, met werk voor onder meer Unicef (Unfaire Tales), Intel (HIstory comes alive), Weber (Genesis II) en Etihad (Reimagined).
Op zes oktober openen vijftig creatieve bureaus tijdens Amsterdam eWeek hun deuren zodat belangstellenden er kunnen grasduinen.
De Aziatische reclamewereld durft anders te denken dan het westen, stelt Dick van Motman, CEO van Dentsu Aegis Network South East Asia. Ook zijn ze slimmer en sneller met nieuwe verdienmodellen. “Innovatie draait om waarde, niet om de vorm.”
SAN maakt de shortlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.
Digitaal bureau E-sites lanceert Labs. Hier wordt technologie gedemonstreerd voor organisaties en early adaptors die willen innoveren.
Bureaunetwerk Dept neemt eBrella over, een community van freelance digital professionals. “Bedrijven voegen steeds vaker freelancers toe aan hun eigen scrumteams. Daar haken we op aan”, aldus mede-oprichter Paul Manuel.
Na een uitgebreid pitchtraject heeft Natuurmonumenten gekozen voor digital production agency Burst in samenwerking met digital creative agency Puurpxl. Beide bureaus zijn als strategisch partner voor de komende jaren aangesteld.
Het instant fotocameramerk Instax van Fujifilm kiest voor IN10 om het merk in Nederland bekender te maken.