Olivier Koelemij baas MediaMonks LA
Olivier Koelemij is per 1 september de eerste managing director voor creatief productiebureau MediaMonks in Los Angeles.
Olivier Koelemij is per 1 september de eerste managing director voor creatief productiebureau MediaMonks in Los Angeles.
IPG Mediabrands is onder de naam Super Digital een nieuw full service digital agency begonnen. De leiding is in handen van Richard Smoorenburg, die tevens de positie van CEO bij Traffic4u en bGenius heeft en houdt.
Thijs Biersteker maakt interactieve installaties en producten, met als doel de wereld beter te maken. Hoe dat te bereiken? “Door technologie en praktische oplossingen. Daarom besloot ik om dingen te gaan maken die mensen inspireren en ze verder laten denken.” We spreken Biersteker over zijn idealen, het gebruik van technologie in de creatieve sector en het belang van een goed businessplan.
Grote consultants en digitale media zijn steeds gewildere innovatiepartners. Ook halen bedrijven zelf meer vaardigheden in huis. Een bedreiging voor digital bureaus?
Colours heeft branchegenoot Mangrove uit Rotterdam overgenomen. De bedrijven zijn reeds samengevoegd. De afzonderlijke namen en marktpositioneringen blijven gehandhaafd.
Omnicom Media Group Nederland stelt per 1 september Jeroen Verkroost aan als Managing Director Digital. Zijn aanstelling hangt samen met een flinke investeringsimpuls op het gebied van data, technologie en analytics bij het bureau.o
Zesentwintig Red Dot Awards gaan dit jaar naar Nederlandse designs. Tot de winnaars behoren onder meer de bureaus Achtung, Uselab, Born05 en Cleverfranke.
Robin Bach Kolling wordt de nieuwe directeur van [m]PLATFORM Amsterdam van GroupM. Hij volgt Geert Hoogeveen op die deze zomer de groep heeft verlaten.
Sven Huberts neemt vanaf 1 september het management van creatief digitaal bureau Isobar Nederland voor zijn rekening voor een periode van minimaal zes maanden. Sinds mei dit jaar is hij tevens Director Strategic Growth voor Isobar EMEA en werkt hij vanuit Amsterdam en Londen.
Full service internetbureau DesignCloud uit ‘s-Hertogenbosch gaat vanaf 1 augustus verder onder de naam Something Big. De nieuwe naam is het gevolg van een rebranding.
Cees Wijnnobel wordt per 1 november 2017 opgevolgd door Talmon Kochheim als directeur van de Vereniging voor Communicatie adviesbureaus VEA.
Tele2 Nederland heeft na een een pitch weer gekozen voor iProspect om zijn digitale mediabelangen te behartigen in de reclamemarkt.
Adtechbedrijf Rocket Fuel, dat ooit ook in Nederland was gevestigd, is voor 2,60 dollar per aandeel in handen gekomen van Sizmek Inc tegen een waardering van 145 miljoen dollar.
FCB Amsterdam ontwikkelt voortaan alle marketingactiviteiten van easyJet voor de Nederlandse markt. Zo is het bureau verantwoordelijk voor alle social media en digitale activiteiten.
Saskia Wagenmakers volgt per 1 september Mark van Dijk op als managing director van iProspect.