More stories

Premium

Kraftwerk/ACHTUNG! grote winnaar Dutch Interactive Awards

Kraftwerk/ACHTUNG! is met drie prijzen de grote winnaar van de Dutch Interactive Awards. De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het allerbeste interactieve online werk van Nederlandse bureaus.

Digital Agencies
Premium

Snakeware werft personeel via broncode website

Internetbureau Snakeware kiest een nieuwe, nogal techie manier om nieuwe medewerkers te vinden: het verstopt vacatures in de broncode van een website.

Digital Agencies

‘Adverteerder wil meer grip op media-inkoop’

Adverteerders willen meer transparantie in en grip op media-inkoop op online kanalen en zullen daarom steeds vaker tradingdesks in huis nemen.

Creative

Pocket Media wordt voorkeurspartner bol.com

Bol.com selecteert Pocket Media als voorkeurspartner voor de Nederlandse en Belgische markt op het gebied van mobile user acquisition via mobile display advertising.

Online advertising

Mediabedrijf Vivendi brengt (indirect) bod uit op Havas

Mediabedrijf Vivendi wil de Franse reclamegroep Havas overnemen. Er is een bod van 2,36 miljard euro uitgebracht op het belang van zestig procent dat Groupe Bolloré heeft in Havas.

Creative

E-sites Group lanceert nieuw label Breese

De Brabantse bedrijvengroep E-Sites richt een nieuw label op. Breese gaat zich toeleggen op contentmarketing.

Contentmarketing
Premium

Finalisten SAN New Kids on the Block bekend

De SAN-jury heeft de finalisten bekendgemaakt in de categorie ‘New Kids on the Block’, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.

Digital Agencies

Adverteerders gelaten over mediarel rondom GeenStijl

De meeste adverteerders die hun campagnes op GeenStijl en Dumpert staakten, zetten die na het weekend al weer aan. Een andere groep begon pas sinds afgelopen maandag überhaupt na te denken over zijn positie op betreffende sites.

Programmatic
Premium

Icemedia naar Goud Uberconnected

Merkactivatiebureau Goud Uberconnected neemt digitaal bureau Icemedia over. Dat bureau blijft verder gewoon bestaan en oprichter Sven Rusticus gaat mee. Fysiek voegt Icemedia zich overigens wel bij Goud Uberconnected in het Olympisch Stadion.

Digital Agencies
Premium

Mariska Kloezen managing director bij Cheil Amsterdam

Reclamebureau Cheil Amsterdam stelt Mariska Kloezen aan als nieuwe managing director. Daarnaast treedt Jeff Dunlap in dienst om de rol van digital director in te vullen.

Digital Agencies
Premium

Antoinette Hoes weg bij Wunderman

Digitaal bureau Wunderman wordt voortaan weer vanuit Antwerpen geleid. Het Amsterdamse kantoor blijft als creatieve hotspot bestaan, maar voor de Nederlandse CEO Antoinette Hoes zit de rit erop.

Digital Agencies

DigitasLBi Amsterdam laat conceptauto Skoda virtueel ervaren

DigitasLBi Amsterdam, onderdeel van Publicis One, heeft op de Shanghai Motor Show een VR-ervaring gelanceerd voor de VISION E, een nieuwe conceptauto van Skoda.

Virtual reality
Premium

Frederic Baumann hoofd consultancy bij DAN DNA

De datatak van Dentsu Aegis Nederland, DAN DNA, gaat meer consultancywerk voor externe klanten te doen en stelt Frederic Baumann aan om dat op te tuigen. Hij wordt ook onderdeel van het managementteam.

Digital Agencies
Premium

Column: New Dutch Wave

Ik heb doorgaans niets met congressen, beurzen of conferenties. Veel blabla, met visitekaartjes strooien en weinig mogelijkheden om echt te netwerken. Tijdens mijn bezoek aan het South by Southwest (SxSW) festival in Austin kwam ik er echter achter hoe het gelukkig ook kan. Hoe het moét.

Digital Agencies

KLM grote winnaar van SpinAwards 2017

KLM is met vijf prijzen, waaronder Grand SpinAward, de grote winnaar van dit jaar. In totaal werden er 34 prijzen uitgereikt voor digitale voor creatieve concepten. Top-DJ Hardwell werd uitgeroepen tot meest innovatieve artiest.

Creative