More stories

Agenda Amsterdam eWeek live met nu al 40 events

De week van 3 oktober staat bol van de bijeenkomsten, events, congressen en andere initiatieven uit de Nederlandse online industrie. De agenda van Amsterdam eWeek ging zojuist live en telt tientallen events.

Digital Agencies

Greenberry lanceert app voor CliniClowns

CliniClowns heeft door Greenberry, Awful Men en UX Kids een mobiele app laten bouwen. Hierdoor hebben zieke kinderen de clowns […]

Digital Agencies

Detron laat Uselab nieuwe website ‘scrummen’

Automatiseerder Detron laat zijn nieuwe website door Uselab maken. Nu is de website nog aanbodgericht, straks vraaggericht.

Digital Agencies

Creatief bureau Sid Lee sluit Amsterdams kantoor

De Amsterdamse vestiging van het creatieve bureau Sid Lee sluit volgende week de deuren. Alle Europese werkzaamheden worden geconsolideerd in Parijs, meldt Adweeks AgencySpy.

Digital Agencies

Burst ambitieus internationaal met Kyra Roest

Kyra Roest begint bij online bureau Burst in de nieuwe functie van Head of Business. Ze krijgt een belangrijke rol in de internationale ambities van het Rotterdamse bureau.

Digital Agencies

EasyJet kiest voor Etcetera

Luchtvaartmaatschappij easyJet brengt zijn communicatieactiviteiten in Nederland onder bij Etcetera, Red Urban en Daybreak.

Digital Agencies

Online bannertool Bannerwise bundelt krachten met Adcombi

Online bannertool Bannerwise heeft een nieuw partnerschap aangekondigd, dit keer met Adcombi. Dat laatste bedrijf biedt grote adverteerders de mogelijkheid om zelf displaycampagnes uit te rollen en te analyseren. Daar komt het creatieve deel nu bij.

Online advertising

TamTam ontwikkelt ‘VR experience’ voor gebiedsontwikkelaar BPD

TamTam heeft voor BPD, de grootste gebiedsontwikkelaar van Nederland, een VR-toepassing ontwikkeld.

Digital Agencies

LAB51 levert nieuwe site OLA Swirl’s Ice Cream

LAB51 heeft de website van OLA Swirl’s Ice Cream vernieuwd opgeleverd. De nieuwe website sluit beter aan bij de doelgroep van het ijsmerk van Unilever.

Web-design

MediaScience versterkt met creatie en data

Robert Hagendoorn, bekend van Red Urban en Etcetera, wordt directeur Strategy & Concept bij MediaScience, het bureau dat tot nu toe vooral gespecialiseerd is in ‘programmatic advertising’. Het gaat om een nieuwe afdeling waarin creatie wordt gecombineerd met media en data.

Digital Agencies

Digitale agentschap Wijs weg bij Cronos

Het Belgische digitale agentschap Wijs weekt zich los van de Cronos Groep. Oprichters Bart De Waele en Dirk Sabbe gaan weer zelfstandig verder.

Digital Agencies

Nieuw digitaal bureau standariseert op WordPress

Digitaal productiebureau NoProtocol lanceert een nieuw fullservice WordPress bureau onder de noemer SlashSmart.

CMS

Oscar van Veen start FIT digital natives

Voormalig Mangrove-directeur Oscar van Veen richt samen met FIT People een nieuw detacherings- annex werkbedrijf op: FIT DNA. “Life long employment is niet meer dan deze tijd. Wij helpen financiële en online specialisten hun werkend bestaan flexibeler in te delen. Niet de grenzen van organisaties maar de ontwikkeling van individuen staat centraal.”

Strategy

Hans Maltha (DDA): ‘De markt internationaliseert’

Hans Maltha, oprichter van Burst en bestuurslid van DDA, vertelt op Cannes Lions over de internationalisering van de markt: “Niet alleen aan de business kant maar ook aan de talentkant. Daarom is het belangrijk om aanwezig te zijn op Cannes en je gezicht te laten zien naar de internationale partijen en ook dat talent.”

Digital Agencies

‘De middenmoot en visielozen overleven de shake-out niet’

Het jaar 2016 heeft al meerdere verrassende overnames en investeringen in de bureauwereld gezien. De managementbuyout van de The Valley is het meest recente voorbeeld daarvan. We vroegen CEO Philip Kok naar zijn visie op de markt en de positie van het bureau daarin.

Digital Agencies