More stories

Magento krijgt Sensei ondersteuning

Adobe gaat e-commerceplatform Magento nauwer integreren in zijn portfolio. Dat heeft Magento aangekondigd op het evenement MagentoLive in Amsterdam.

Magento

Onderzoek: De opkomst van digital experience in B2B Commerce

B2B-organisaties kunnen niet meer ontsnappen aan het feit dat digital experience gemeengoed is geworden en dat hun zakelijke klanten steeds hogere eisen stellen. Episerver heeft onderzoek gedaan naar de B2B-voorkeuren en -plannen, tactieken en technologieën voor digitale ervaring onder dienstverleners, fabrikanten, distributeurs en retailers worden belicht. De onderzoeksresultaten zijn samengevat in dit trendrapport “B2B Digital Experiences Report 2019: Hoe bedrijven aan stijgende verwachtingen voldoen”.

B2B online

47% van Duits e-commerce op marktplaatsen

Net niet de helft van alle e-commerce in Duitsland wordt gerealiseerd op marktplaatsen en dan met name op Amazon. Pure players boeken in relatieve zin echter wel de grootste stijging.

Duitsland

Unified Commerce: fysieke winkels onmisbaar in digitale strategie

Met steeds meer vertrouwde merken die hun vestigingen sluiten, lijkt de fysieke winkel een uitstervend fenomeen. Niets is minder waar, stelt betaalplatform Adyen. Een transformatie van die winkels is echter wel nodig,

Customer Experience

De toegevoegde waarde van een Experience Commerce-platform

Uit onderzoek van de Temkin Group blijkt dat 86 procent van de klant die een ervaring hebben opnieuw een aankoop doet, terwijl dertien procent dat niet doet. De wereld van commerce is drastisch aan he veranderen, slimme bedrijven veranderen mee. E-commerce is niet langer een strijd om het winkelwagentje maar om het winnen van het hart van je klanten. Maar hoe je doet? En welke technologie heb je hiervoor nodig? Lees het antwoord in deze whitepaper van Sitecore.

B2B online

Digital commerce in B2B: hoe salesmedewerkers profiteren

Met focus op sales-, product- en e-commercespecialisten maak je binnen elke B2B-organisatie van digital commerce een succes. Maar waar moet je op letten?

B2B online

Zo voorkom je een race to the bottom in B2B

Trends uit de B2C-markt vinden ook hun weg naar de B2B-markt. Dit stelt veel ondernemingen voor een dilemma: Hoe kom je tegemoet aan verwachtingen van je klanten en voorkom je tegelijkertijd een race to the bottom?

Strategy

Productaanbevelingen in de cloud: de onvermijdelijke stap voor webshops met ambitie

De inzet van personalisatie door webshops is inmiddels gemeengoed geworden. Dat is logisch; wanneer je tegenwoordig nog dezelfde website aan al je bezoekers toont, mis je binnen afzienbare tijd de boot. 

Customer Experience

Keuze voor headless e-commerce zorgt bij Budgetplant voor verdubbeling conversie

Budgetplant heeft de online conversie in korte tijd ruim weten te verdubbelen. Interessant om te zien is dat de keuze voor headless e-commerce en een progressive web app (PWA) hier in grote mate aan hebben bijgedragen. Hoe hebben twee technische keuzes voor extra omzet gezorgd? En wat zijn de voor- en nadelen ervan?

E-commerce platforms

5 valkuilen bij replatforming van een e-commerceplatform 

In 1995 werd het menens met e-commerce: Amazon verzond de eerste boeken vanuit een garage in Washington en groeide razendsnel. Die groei wordt twintig jaar later nog steeds aangewakkerd door innovatie. Dat gaat met zo’n vaart dat legacy e-commerceplatformen het eigenlijk niet meer kunnen bijbenen. Een merk wil de toekomst tegemoet, maar de kans bestaat dat het huidige platform de strategische ambities niet kan ondersteunen. Als dat zo is moet je een replatforming overwegen. 

E-commerce platforms

E-commerce snel verduurzamen is relevant voor de consument

“Organisaties die hun processen niet verduurzamen verliezen consumenten.” Dat is de stellige overtuiging van Wouter Barkman, bij bol.com verantwoordelijk voor het verduurzamen van e-commerce. Bol.com legt de focus op de logistiek en samenwerking met logistieke partners om snel resultaten te boeken.

Fulfillment

Personalisatie gap voorkomen? Gebruik deze tips van Lars Rabe

De aandachtsspanne van consumenten wordt steeds korter en hierdoor wordt het nog belangrijker om een optimale customer experience te bieden. Het verschil tussen de verwachting van de klant bij online shoppen en de realiteit noem je de “Personalisatie gap”. In dit webinar deelt Lars Rabe, Managing Director EMEA bij True Fit, zijn visie op het overwinnen van de drie belangrijkste personalisatie-uitdagingen in fashion retail.

E-commerce platforms

iBOOD doet management buy-out met Walvis

Het moederbedrijf van MediaMarkt verkoopt e-commerceplatform iBOOD aan het management van het bedrijf en de Nederlandse investeerder Walvis.

Venture

Gaat de macht van de platforms omhoog of omlaag?

De macht van de platforms, de buzzphrase van 2019 in het internetrecht. Want waar internet ooit begon als een open ruimte waar iedereen z’n eigen stalletje kon inrichten, zitten we nu met een paar hele grote silo’s waar je moet zijn om je klanten, partners of bezoekers te kunnen bereiken.

Marketplaces

Shopify lanceert chatmogelijkheden

De 800.000 klanten van e-commerce platform Shopify krijgen de beschikking over gratis chatmogelijkheden. Daarmee kunnen ze met klanten communiceren, bijvoorbeeld om vragen te beantwoorden.

E-commerce platforms