More stories

Digital experiences in B2B: hoe word je een leider in plaats van een volger

‘Digital experience’ schudt de gevestigde orde wakker. Ook B2B staat aan het begin van deze innovatiegolf: nu is het moment op een leider te worden.

Digital Transformation
Premium

Emerce Fashion: de foto’s

Van duurzaamheid, tot marketing en van AI tot de diepste markttrends van marktonderzoeker GfK. Het kwam gisteren allemaal aan de orde op Emerce Fashion. Weer een dag vól kennisupdates en nieuwe inzichten. Hieronder een sfeerbeeld in fotografie.

Fashion
Premium

Secrid lanceert zuid-Europese webshops

Maker van pasjeshouders Secrid rolt komende weken nieuwe webshops uit naar Spanje, Portugal en Frankrijk. Nick Vermeulen: “We zorgen eerst voor goede klantenservice, dan pas gaat de webshop live.”

Customer Engagement
Premium

Online consument: merkentrouw weg, want koopjesjagen

De inflatie van afgelopen anderhalf jaar heeft het gedrag van de online consument ingrijpend veranderd. Merkentrouw is op een extreem dieptepunt, komt mogelijk niet meer terug, en de klant zoekt constant naar promoties.

E-commerce
Premium

Superhub Picnic Utrecht officieel geopend

De nieuwe ‘superhub’ van Picnic op het Utrechtse bedrijventerrein De Lage Weide is vandaag officieel geopend. Met een oppervlakte van 5500 vierkante meter is het de grootste hub van Nederland.

Food
Premium

DHL opent duurzame CityHub voor regio Emmen

DHL eCommerce heeft donderdag officieel de nieuwe CityHub in Emmen geopend. De opening gebeurde in het bijzijn van klanten en vertegenwoordigers van de gemeente, waaronder wethouder Guido Rink.

Logistics

(Opnieuw) naamsbekendheid opbouwen: hoe Manutan zichzelf weer op de kaart zet

Verandering van bedrijfsnaam is een grote stap. Hoe bouw je je merkherkenning en imago opnieuw op? De case van de transformatie van Overtoom naar Manutan.

Campagnes
Premium

BCC vraagt uitstel van betaling aan

Elektronicaketen BCC heeft uitstel van betaling aangevraagd, de opmaat van een faillissement.

Retail
Premium

Zalando lanceert Stories

Zalando introduceert vandaag Stories: een nieuwe ervaring om klanten te inspireren, gecreëerd in samenwerking met Highsnobiety. Stories toont gebruikers op maat gemaakte content in een nieuw visueel format, zoals korte video’s met geïntegreerde winkelervaring.

E-commerce
Premium

Nederlandse fintech Sprinque breidt verder uit in Europa

Sprinque, aanbieder van internationale B2B-betalingen, breidt uit naar Duitsland en Spanje. De Nederlandse fintech opent nieuwe kantoren in Berlijn en Madrid en benoemt Mikko Riikkinen en Jaime de Wenetz tot country managers.

B2B Digital
Premium

Grote belangstelling voor elektrische bestelbus

Het aantal elektrische bestelwagens stijgt stevig door. Dit jaar komen er, met subsidie, ruim 7.500 elektrische bestelbussen bij. Dat betekent dat het aantal elektrische bestelbussen in één klap met de helft gaat stijgen.

Logistics
Premium

Whoppah haalt 4,7 miljoen euro op

Designmarktplaats Whoppah heeft een investeringsronde van 4,7 miljoen euro afgerond. Dat is heel wat minder dan de 10 miljoen waar oprichter Thomas Bunnik vorig jaar nog op mikte.

E-commerce
Premium

Europese online mode- en beautymarkt: 122 miljard euro

De online mode- en beautymarkt in Europa was vorig jaar 122 miljard groot en die groeit komende vier jaar met nog eens achttien procent. Dat komt met name door tweedehands doorverkoop.

Fashion
Premium

Dit zijn de nominaties voor juryprijzen Website van het Jaar

Wie zijn volgens de lezers van Emerce de beste start-up, scale-up en het groenste online bedrijf? Hieronder vind je de nominaties.

Venture
Premium

bpost neemt 3000e afhaalpunt op in netwerk

Bpost bereikt vandaag de kaap van 3000 afhaalpunten, verspreid over heel België, en claimt daarmee het dichtste netwerk van het land. In de toekomst zal dit aantal verder toenemen tot 4000, om verder in te spelen op de toenemende pakjesvolumes en een ‘waardig alternatief’ te bieden voor thuisleveringen.

E-commerce