More stories

Premium

‘Weer dubbelcijferige krimp e-commerce’

De omzetten in de e-commercesector laten een dalende lijn zien. In het tweede kwartaal geldt voor Nederland twaalf procent en in Duitsland een minus van 24 procent.

E-commerce
Premium

Inflatie drukt verkopen ASOS

De Britse online kledingwinkel ASOS kneedt de zielen op de financiële markt alvast en waarschuwt voor tegenvallende resultaten.

E-commerce
Premium

Gorillas gaat assortiment Jumbo huismerkproducten uitbreiden

Flitsbezorger Gorillas gaat meer Jumbo huismerkproducten in het assortiment opnemen. Alle Jumbo huismerkproducten zullen worden aangeboden tegen dezelfde prijs als in de supermarkt wordt betaald.

Food
Premium

Elk vierde pakket in Duitsland gaat retour

Vorig jaar bestelden Duitse consumenten voor 99 miljard euro aan artikelen online, maar elk vierde pakket gaat terug, zo blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Bamberg.

Fulfillment
Premium

Moeder TikTok ziet geen brood meer in e-commerce app

ByteDance, de Chinese eigenaar van TikTok, stopt met zijn e-commerce-app slechts negen maanden na de lancering. Het bedrijf stoot allerlei activiteiten af te midden van de vertragende economie en aangescherpte regelgeving in eigen land.

E-commerce

Case: hoe Brexit tot de overstap naar een headless CMS leidde

De structuur van de website maakte internationaal zaken doen lastig voor Functional Nutrition. Een nieuwe website en een headless CMS brachten de oplossing.

CMS
Premium

Prijzen internationaal containervervoer: -50%

De vrachttarieven voor internationaal zeevervoer liggen in september 2022 op de helft van de prijzen een jaar geleden.

Logistics
Premium

Amazon wil Japanse markt voor geneesmiddelen op recept betreden

Amazon overweegt de markt voor de verkoop van geneesmiddelen op recept in Japan te betreden.

E-commerce
Premium

‘Helft pakketjes wordt te laat geleverd’

Een op de twee online bestellingen bij webwinkels wordt te laat afgeleverd, denken online shoppers die daarnaar gevraagd wordt.

E-commerce

Twijfel bij klant in de webshop te lijf met Machine Learning

Het opsporen en tegengaan van twijfel bij klanten in je webshop is een belangrijk middel om je conversie te verhogen. Machine Learning kan daarbij helpen.

Analytics
Premium

‘Nederlandse retail sluit onvoldoende aan bij vergrijzing’

De Nederlandse retailsector sluit onvoldoende aan op de vergrijzing. Dat blijkt uit onderzoek dat Q&A Insights & Consultancy in opdracht van ABN AMRO heeft verricht.

Retail

Gentse Click & Connect-winkel van Decathlon alweer gesloten

De Click & Connect-winkel van Decathlon in Gent sluit al na anderhalf jaar de deuren, meldt Retaildetail. Het proefproject trok te weinig klanten.

Retail
Premium

ACM dwingt webwinkel Sneakerstad te voldoen aan regels consumentenbescherming

Webwinkel Sneakerstad moet consumenten op tijd hun bestelde producten, zoals schoenen, tassen en riemen, leveren. Ook moet het bedrijf binnen 14 dagen aan consumenten geld terugbetalen als zij een beroep doen op de bedenktijd. Dat zijn enkele eisen die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) stelt na onderzoek van klachten van consumenten.

Legal
Premium

Google: Sint en Kerst zijn online al begonnen

De eerste consumenten hebben al inkopen gedaan voor Sinterklaas en Kerst. Een derde heeft al verlanglijstjes klaarliggen, maar wacht nog op de koopjesfestijnen om zijn slag te slaan.

E-commerce

Hoe bepaal je je prijzen op Amazon?

Amazon: veel gebruikers, groot bereik, moordende concurrentie. Hoe ontwikkel je een prijsstrategie waarmee je de concurrentie voorblijft én winst maakt?

Marketplaces