More stories

Winnaars & verliezers van de Google Core Update mei 2022

Welke bedrijven zijn de winnaars en wie zijn de verliezers van de Google May 2022 Core Update. Lees hier het onderzoek.

Search

Het financiële plaatje van verduurzaming én bedrijfsgroei in e-commerce

De impact van online aankopen op het milieu wordt steeds groter. Ondernemers kunnen verschillende dingen doen om te verduurzamen.

Sustainability
Premium

Snelle verkoop Grubhub door JET zit er niet in

De koers van het aandeel Just Eat Takeaway heeft woensdag een flinke smak gemaakt nadat de baas van JET-dochter Grubhub aan zakenkrant Wall Street Journal heeft verteld dat een snelle verkoop er niet in zit. En dat had CEO Jitse Groen beleggers juist beloofd.

Food
Premium

Omoda breidt uit met kinder- en dameskleding

Omoda breidt het assortiment uit met kinderkleding en lanceert een eigen merk dameskleding, Notre V. Dat vertelde CEO Jan Baan op de Webwinkel Vakdagen.

Fashion
Premium

Beter Bed lanceert online boxspring configurator

Beter Bed lanceert een zogenoemde online configurator met hoogwaardige 3D-visualisaties waarmee klanten hun nieuwe boxspring kunnen samenstellen.

E-commerce
Premium

Amazon begint webwinkel voor Nederlandse midden- en kleinbedrijf

Amazon kondigt tijdens de Webwinkel Vakdagen in Utrecht een online winkel op Amazon.nl om meer focus te leggen op de Nederlandse bedrijven en merken die via Amazon.nl hun producten aanbieden.

E-commerce
Premium

Maaltijdbezorging verdubbelt tussen nu en 2030

Bezorgers van boodschappen en maaltijdboxen boekten in 2021 gezamenlijk een omzet van 3,9 miljard euro, een toename van maar liefst 278,6 procent ten opzichte van de vorige cijfers. Supermarkten waren in 2021 ondanks de sterke groei van online supermarkten zoals Picnic en Crisp nog dominant in de bezorging van online bestelde boodschappen. Dat blijkt uit cijfers van het Food Service Instituut Nederland (FSIN).

Food
Premium

Online bestedingen groeien met 7 procent naar 8,2 miljard euro

De online bestedingen van Nederlandse consumenten komen in het eerste kwartaal van 2022 uit op 8,2 miljard euro, een stijging van 7 procent ten opzichte van het eerste lockdown-kwartaal van 2021. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.

E-commerce
Premium

Hugo Boss rust winkels uit met RFID technologie Nedap

Hugo Boss heeft voor zijn retailactiviteiten gekozen voor het iD Cloud-platform van Nedap. Doel van deze samenwerking is het creëren van inzicht in de toeleveringsketen, het verbeteren van productbeschikbaarheid en het leveren van een uitstekende winkelervaring.

Retail
Premium

Nederlandse webwinkels vrezen verbod Google Analytics

De Nederlandse e-commercesector vreest dat het gebruik van Google Analytics binnenkort om privacyredenen verboden wordt. Bij monde van belangenorganisatie Thuiswinkel.org roept het de politiek op vaart te maken met een nieuwe akkoord tussen de EU en de VS.

Analytics
Premium

eFarmz neemt klanten Gorillas in België over

Het Belgische online leveringsplatform eFarmz zal een deel van zijn kantoorpersoneel en de activiteiten van flitsbezorger Gorillas overnemen.

Food
Premium

Refurbed tekent Europees convenant kwaliteitsrichtlijnen refurbished elektronica

Refurbed, online marktplaats voor refurbished elektronica, ondertekent samen met de 17 andere leden van de European Refurbishment Association (EUREFAS), een convenant om de kwaliteitsrichtlijnen van opgeknapte elektronische producten te standaardiseren.

E-commerce
Premium

‘Amazon organiseert tweede Prime Day in oktober’

Amazon lijkt een tweede Prime Day voor te bereiden, die in het najaar moet plaatsvinden. Verkooppartners zijn per mail ingelicht over een Prime Fall Deal Event, dat gepland zou zijn voor oktober.

E-commerce
Premium

Zalando voert minimum bestelbedrag in

Zalando heeft in alle Europese landen een minimum bestelbedrag ingevoerd. In een paar landen bestaat dit al langer, nu geldt […]

E-commerce
Premium

Horlogemaker Hublot accepteert crypto’s voor limited edition horloges

De Zwitserse horlogemaker Hublot accepteert crypto’s als betaling voor zijn nieuwe luxe limited edition horloges.

Crypto