More stories

Premium

Horlogemaker Hublot accepteert crypto’s voor limited edition horloges

De Zwitserse horlogemaker Hublot accepteert crypto’s als betaling voor zijn nieuwe luxe limited edition horloges.

Crypto

Maak met live shopping van je sociale media een 24/7 verkoopkanaal

Sociale media gebruiken als verkoopkanaal gebeurt steeds meer. Vooral de mogelijkheden van ‘live sales’ – kijken en meteen kopen – nemen een hoge vlucht.

Video

Online platform voor opgelapte elektrische fietsen naar Nederland

Upway, het eerste online platform voor refurbished elektrische fietsen, komt naar Nederland. De Franse start-up richt zich op het inkopen, verkopen én reviseren van gebruikte elektrische fietsen.

E-commerce
Premium

TOM heeft nog geen akkoord met schuldeisers

De Bladelse webshop TOM heeft meer tijd nodig om zijn saneringsplan te realiseren. Het bedrijf had tot 25 juni om met schuldeisers afspraken te maken over sanering van de schulden. TOM wil nu vier maanden extra en heeft een verzoek daartoe ingediend bij de rechtbank.

E-commerce
Premium

Infographic: online cross-border verkopen in Europa

Cross-Border Commerce Europe, het platform dat cross-border e-commerce in Europa stimuleert, lanceert een onderzoek naar de 16 sterkste Europese landen met een focus op hun cross-border prestaties.

Cross Border
Premium

Albert Heijn breidt bezorggebied uit met 100.000 huishoudens

Albert Heijn breidt het bezorggebied uit naar Zuid-Holland en Zeeland. Het gaat om zo’n 100.000 adressen.

Food
Premium

Nieuwe CEO voor TUI

Financieel directeur Sebastian Ebel wordt de nieuwe CEO van reisorganisatie TUI. Zijn aanstelling werd zojuist bekendgemaakt.

Travel

Amazon meer pay to play. En nu?

Door het enorme aanbod op Amazon is de concurrentie groot en ben je als externe verkoper steeds meer aangewezen op advertenties. Of kan het anders?

E-commerce
Premium

‘Amazon-verkopers in het nauw door stijgende kosten’

Onafhankelijke verkopers betalen anno 2022 inmiddels vaak een commissiepercentage van ruim 19 procent per verkocht product bij Amazon. Naast de 15 procent commissie betalen zij gemiddeld ongeveer 4 procent aan advertenties voor hun producten. In 2017 waren de advertentiekosten nog minder dan de helft hiervan, krap 2 procent. Dat blijkt uit onderzoek van FiveX, aanbieder van een business-management tool voor verkopers op online marktplaatsen.

Marketplaces
Premium

Transatlantische containers blijven vertraagd

Containervervoer tussen Amerika en Europa blijft vertraagd en het ziet ernaar uit dat tientallen afvaarten komende maand worden geannuleerd.

Logistics
Premium

Bobex neemt sectorgenoot Verbouwkosten over

Bobex, één van de grootste vergelijkingssites voor offertes bij bouw- en renovatiebedrijven in de Benelux, neemt Verbouwkosten BV over. Met de acquisitie versterkt Bobex naar eigen zeggen zijn positie in Nederland.

B2B Digital
Premium

‘Consument wil duurzaam online winkelen, maar weet niet hoe’

De meeste consumenten vinden duurzaam online winkelen belangrijk, maar ze weten niet altijd hoe ze dat moeten doen. Ze zijn wel bereid om hun gedrag aan te passen. Zo zegt 84 procent bewust te kiezen tijdens de aankoop zodat er geen producten retour gezonden hoeven te worden. Iets meer dan een derde van de consumenten is bereid om meer te betalen voor een duurzame bezorging. Dat blijkt uit de Thuiswinkel Duurzaamheid Monitor, die in opdracht van Thuiswinkel.org wordt uitgevoerd door Stakeholderwatch.

Sustainability
Premium

Zalando waarschuwt voor slechte marktomstandigheden

Zalando geeft een winstwaarschuwing af nu de macro-omstandigheden verder verslechteren. Het tweede kwartaal is winstgevend, maar ‘zwakker dan verwacht’.

Fashion
Premium

Emerce Retail: Lenovo wil scherpschieten

Pc-fabrikant Lenovo wil scherpschieten, zegt hoofd marketing Benelux Marjolijn van Dingenen bij de videocollectie Emerce Retail. “Ons marketingbudget werd altijd erg fragmentarisch ingezet, nu kiezen we bewust voor mid-funnel en daaronder. We gaan voor de conversie.”

Retail
Premium

Emerce Retail: Philips huishoudelijke producten nu echt ‘digital first’

Het merk dat in het verleden grotendeels was aangewezen op de fysieke retail, is sinds de verzelfstandiging vorig jaar nu digital first. Dat zegt Trix van der Vleuten, Global Sr Director Brand Creation & Planning van Philips Domestic Appliances, bij Emerce Retail Video Collection.

E-commerce