Amazon opent eerste fysieke kledingwinkel
Amazon opent in de loop van dit jaar zijn eerste fysieke kledingwinkel in Los Angeles. Ook dat wordt een vingeroefening in en speurtocht naar retailtechniek.
Amazon opent in de loop van dit jaar zijn eerste fysieke kledingwinkel in Los Angeles. Ook dat wordt een vingeroefening in en speurtocht naar retailtechniek.
Flashsalesplatform Veepee heeft een nieuwe webshop in gebruik genomen. Doordat alle Europese landen uit de Veepee-groep nu één en hetzelfde platform gebruiken, krijgen leden toegang tot een breder aanbod van internationale topmerken.
De consumentenbestedingen aan mobiele apps passeerden in 2021 maar liefst 170 miljard dollar, zo blijkt uit onderzoek van App Annie. Het gaat om uitgaven binnen iOS, Google Play en Android appwinkels van derden in China.
Deliveroo sluit naar eigen zeggen een sterk vierde kwartaal af. In het Verenigd Koninkrijk, de thuismarkt, zag de maaltijdbezorgdienst zijn bruto transactiewaarde (GTV) met 36 procent stijgen in vergelijking met 2020.
Kleinere bedrijven: meestal alles-in-één. Middelgrote tot grote projecten: een ‘best-of-breed’-aanpak met keuzevrijheid voor elke ‘tool’ vaak meer geschikt.
Voortaan zijn de biologisch afbreekbare producten van Notpla verkrijgbaar in de webshop van eten-bestelsite Thuisbezorgd.nl. De afhaal- en bezorgverpakkingen bestaan uit karton dat gecoat is met zeewier. De dozen zijn biologisch afbreekbaar binnen vier weken en daarmee een goed alternatief voor single-use plastics.
Nederlanders vinden het belangrijk om prijzen te vergelijken bij een online aankoop. 58 procent gebruikt daarom prijsvergelijkingsites. Kieskeurig.nl en Consumentenbond.nl zijn het meest populair. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders.
Thuiswinkel waarschuwt voor een malafide website keukenbaron24.com. Keukenbaron24.com is géén lid van Thuiswinkel.org en hanteert onterecht de Algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org.
Bol.com lanceert vandaag zijn Franstalige website. Via de website krijgen Walen en Franstalige Brusselaars in hun eigen taal volledig toegang tot een miljoenenaanbod aan artikelen: van elektronica over huishoudmiddelen tot luxeproducten zoals parfums.
Online kopen is ingeburgerd en thuisbezorging dus ook. Dit zijn de zes trends rond ‘last mile’ en bezorging die in 2022 nog belangrijker gaan worden.
Marleen Smit treedt per 7 februari aan bij Google Nederland in Amsterdam. Smit stapt over van Heineken, waar zij de functie bekleedde van internationaal hoofd e-retail.
Het Chinese JD.com en het Canadese Shopify gaan een strategische samenwerking aan.
Bezorgplatform Packaly en De Bijenkorf gaan CO2-neutraal per fiets bezorgen naar klanten van het warenhuis. Het bedrijf gaat pakketjes bezorgen binnen een dag voor alle Bijenkorf filialen.
Door de snelle opmars van webshops voelt het web steeds meer aan als een app. Welke kansen biedt dit voor e-commerce-spelers?
Een succesvolle toekomst zonder 3rd party cookies: ‘contextual advertising’ op basis van AI liet de snackfabriek van Mora overuren draaien.