Amazon sluit in de VS 68 fysieke winkellocaties
Amazon sluit in de VS 68 fysieke winkellocaties, waaronder al zijn boekenwinkels.
Amazon sluit in de VS 68 fysieke winkellocaties, waaronder al zijn boekenwinkels.
Deze week is de bouw gestart van de klimaatneutrale DHL Parcel CityHub voor een deel van Tilburg en omstreken. Het is de achtste van 26 nieuw te bouwen CityHubs in het Nederlandse netwerk van in totaal 140 lokale vestigingen.
Delhaize gaat onbemande Shop&Go Delhaizewinkels openen in België samen met automatenspecialist Selecta.
De omzet van Just Eat Takeaway groeide vorig jaar met 33 procent tot 5,3 miljard euro tegen 4 miljard een jaar eerder. Maar het verlies is met ruim 1 miljard euro aanzienlijk. Een jaar geleden ging het nog om een verlies van 151 miljoen.
Het gaat niet goed met de Bladelse webwinkelgigant TOM. Zo’n 70 ontslagen en een akkoord met de schuldeisers moeten het bedrijf van de ondergang redden, meldt het Eindhovens Dagblad.
Het Nederlandse techbedrijf Conversation24 integreert Tikkie in zijn schatplatform.
Het klantenbestand van HelloFresh is in het laatste kwartaal van 2021 met 36,5 procent toegenomen tot 7,2 miljoen. Elke klant geeft per order gemiddeld 53,40 euro uit.
Zalando zet stevige resultaten neer over het jaar 2021. De omzet steeg met dertig procent tot 10,4 miljard euro en de nettowinst komt uit op 235 miljoen euro.
De Nederlandse consument wil meer dan ooit zelf kunnen bepalen wanneer hij webwinkels hun pakketjes laten bezorgen. Men wil niet per se de snelste leveroptie, maar bezorging op de dag van bestelling wordt wel steeds populairder.
Consumenten kunnen vliegtickets beter rechtstreeks boeken bij de luchtvaartmaatschappij dan bij een ticketsite. Dat concludeert de Consumentenbond. De zogenaamde bemiddelaars brengen vaak extra kosten in rekening. Bij annuleringen wachten consumenten over het algemeen langer op hun geld.
PostNL bezorgde een recordaantal pakketten in 2021: 384 miljoen, een toename van 13,8 procent. De volumeontwikkeling van reguliere post nam af met 0,3 procent, meldt het bedrijf vanochtend bij de definitieve jaarcijfers.
De online omzet was in januari 8,5 procent lager dan in januari 2021. Webwinkels hebben 4,7 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), daalde met 12,2 procent. In januari 2021 groeide de online omzet nog met bijna 89 procent.
Om duurzaamheid te stimuleren moet je weten voor welke CO2-uitstoot je bedrijf verantwoordelijk is. Krijg dus inzicht in data uit je hele supply chain.
Maar liefst 83 procent van de consumenten gebruikt een supermarkt-app. Daarin bekijken ze vooral aanbiedingen en ook het digitaal gebruik van klantenkaarten is populair. Dat blijkt uit onderzoek van Albert Heijn.
HelloFresh is vijf procent duurder geworden en Marley Spoon zeven procent, in de afgelopen twee jaar.