More stories

Hoe kun je succesvol zijn met B2B e-commerce?

Om als B2B-organisatie te kunnen groeien is het essentieel om klanten online hetzelfde bestelgemak te bieden als in B2C. 

B2B Digital
Premium

Reclame Code Commissie tikt Koopjedeal op de vingers

De reclame waarmee Koopjedeal.nl op haar website een poloshirt aanprijst, is misleidend. Dat heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld.

E-commerce
Premium

Fietsuniek.nl maakt doorstart

Fietswebshop Fietsuniek.nl, dat in 2019 faillissement aanvroeg, maakt onder leiding van Peter-Paul Kester een doorstart. Kester, ondernemer en eerder al actief in de b2b fietsengroothandel, wil met een nieuwe werkwijze de fietsmarkt ‘opnieuw veroveren’.

E-commerce
Premium

Halfmiljoenste overnachting bij Camptoo

Veel eerder dan verwacht realiseerde Camptoo begin deze zomer de verhuur van de halfmiljoenste nacht in een camper, waarbij het online platform bemiddelde.

Travel
Premium

Whole Foods brengt bezorgkosten in rekening

Amazons Whole Foods ziet zich genoodzaakt om bezorgkosten in rekening te brengen. Vanaf 25 oktober moeten Amerikaanse klanten 9,95 dollar voor de bezorging betalen.

E-commerce

Merkkaping: Wat is het en wat kun je er tegen doen?

Nieuw merk deponeren en dan horen dat jij zogenaamd inbreuk pleegt. Het gebeurt zelfs de grootste bedrijven. Jurisprudentie toont: niet meteen toegeven.

Legal

Online afrekenen begint al vóór de betaaloplossing

Online betalen blijft een hobbel, zeker in vergelijking met betalen in de winkel. Snelle en gemakkelijke betaling online verdient daarom speciale aandacht.

Payment

De digitale lat voor de last mile

Consumenten leggen de lat voor check-out en pakketbezorging steeds hoger: snelle bezorging die in een keer goed gaat. Data en afleverinnovaties helpen.

Customer Service
Premium

Nike: 21 procent omzet uit digitaal, wil dubbele

Nike realiseert 21 procent van de omzet via digitale kanalen en is op koers om dat te verdubbelen per 2025.

E-commerce
Premium

Blokker-baas Michiel Witteveen trekt zich terug

Blokker-topman Michiel Witteveen wordt per 1 februari 2022 vervangen door voormalig Scotch & Soda-topman Dirk-Jan Stoppelenburg. Witteveen blijft als voorzitter van de raad van commissarissen actief betrokken bij moederbedrijf Mirage Retail Group.

Retail
Premium

Mogelijk vertraging bij levering speelgoed

Speelgoedverkopers zoals Intertoys en Lobbes.nl, maar ook webwinkels Amazon en bol.com, waarschuwen voor langere levertijden van speelgoed. Dat blijkt uit een rondgang van ANP.

Coronacrisis
Premium

Derek Vreeburg (Biller): ‘We waren verbaasd dat het nog niet bestond’

Met Biller kunnen bedrijven snel en veilig online ‘op factuur’ een aankoop doen bij andere bedrijven. “Er worden al b2c-oplossingen aangeboden. Wij specialiseren ons in b2b”, zegt CEO Derek Vreeburg.

E-commerce

Hoe haal je winst uit je klantenservice?

Wat gebeurt er als je juist méér in je klantenservice investeert, dan minder? EasyToys en Trengo delen hun inzichten.

Customer Service

Online proeven: nieuwe fans, co-creatie en je merk blijft springlevend

Corona zorgde ervoor dat wijnbar Zuster Margaux moest omdenken. De online wijnproeverijen brachten de bar veel nieuwe inzichten en klandizie.

Customer Loyalty

Hoe ontwikkel je je van plaatselijke groothandel naar serieuze e-commerce-speler?

Hoe ontwikkel je je van plaatselijke groothandel tot landelijke, of misschien wel global, e-commerce speler?

B2B Digital