More stories

Dit moet je weten over marketplaces en hybride modellen

Verkopen op marktplaatsen doe je er als bedrijf niet zo maar even bij. Het vraagt tijd, aandacht en specifieke kennis.

E-commerce
Premium

Online omzet H&M groeit 22 procent

Kledingwinkel H&M ziet de omzet in het derde kwartaal van dit jaar met 22 procent stijgen. Fysieke winkels gaan steeds meer open, maar daar ondervindt het online kanaal geen nadeel van.

Fashion
Premium

Flink breidt uit naar Rotterdam

Flitsbezorger Flink breidt zijn diensten uit naar Rotterdam. Dat is de dertiende stad waar het van oorsprong Duitse bedrijf zich vestigt in Nederland.

E-commerce
Premium

Caroline Ammerlaan nieuwe CEO Talpa eCommerce

Per 1 november zal Caroline Ammerlaan aantreden als nieuwe CEO Talpa eCommerce. Zij is sinds 2018 werkzaam bij Talpa eCommerce in de rol van CFO/COO.

E-commerce
Premium

Shypple wint Nederlandse Tech5 Award 2021 tijdens The Next Web

Shypple, het digitale expediteurplatform uit Rotterdam, is uitgeroepen tot winnaar van de Tech5 country award uitgereikt door The Next Web en Adyen tijdens The Next Web Conference in Amsterdam.

Logistics

Hoe je de klant centraal zet met slimme data

Hoe kun je on- en offline touchpoints naadloos op elkaar aan laten sluiten? En op welke moment van de klantreis heeft dit de meeste impact?

Customer Experience

Digitale transformatie: een praktische how-to voor e-commerce-managers in B2B

Als het gaat om digitale transformatie in B2B blijft het heel vaak bij de theorie. Maar hoe pak je het nou echt aan in de praktijk?

B2B Digital

De psychologie van copywriting voor conversie

Tekst is met 28% de belangrijkste factor voor conversie. Ontdek hoe je met minder woorden, meer impact kan maken.

Conversie
Premium

Deliveroo begint snelle boodschappendienst Hop

Deliveroo gaat boodschappen van de supermarkt binnen tien minuten na bestelling thuisbezorgen. Hiertoe sluit het een samenwerking met supermarktketen Morrisons.

E-commerce
Premium

PostNL zet 80 miljoen opzij voor verduurzaming

PostNL zal in de periode 2022-2024 zo’n 80 miljoen euro uitgeven aan de verdere verduurzaming van zijn activiteiten. CEO Herna Verhagen zal de nieuwe strategie vanmiddag toelichten aan beleggers en analisten.

Sustainability
Premium

Floryn lanceert kredietlijn voor verkopers bol.com

Bol.com en fintech platform Floryn zijn een samenwerking aangegaan om Nederlandse e-commerce ondernemers die via bol.com verkopen te ondersteunen. Dat doet Floryn met een krediet dat automatisch meegroeit met hun omzet.

Financials
Premium

Adriaan Mol investeert in online grondstoffenhandel Vesper

Adriaan Mol, oprichter van de unicorns Mollie en MessageBird, steekt samen met andere investeerders 5 miljoen euro in de Amsterdamse scale-up Vesper.

B2B Digital
Premium

Online ruim 10 procent meer omzet in augustus

De online omzet was in augustus 10,2 procent hoger dan in augustus 2020, zo meldt het CBS. Webwinkels hebben 9,4 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 11,3 procent.

Retail
Premium

Concurrentie op de markt voor gerobotiseerde logistiek

PostNL gaat 6 oktober zijn gerobotiseerde sorteercentrum speciaal voor kleine pakketten in Nieuwegein openen. Het bedrijf spreekt van een primeur, ‘want nog nergens ter wereld bestaat zo’n systeem’. Het nieuwe sorteerpunt moet de capaciteit flink vergroten in aanloop naar de feestdagendrukte.

Logistics

De groothandel disrupten met behulp van een digitale marktplaats

Digitale marktplaatsen vinden de groothandel opnieuw uit. Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen en wat kan er beter?

B2B Digital