Nieuw H&M-platform Rewear: Teken van de opkomende resale-markt
H&M’s Rewear-platform wil de verkoop van tweedehands kleding stimuleren: signaal van de trend van hergebruik en een nieuwe invulling van Purpose Marketing.
H&M’s Rewear-platform wil de verkoop van tweedehands kleding stimuleren: signaal van de trend van hergebruik en een nieuwe invulling van Purpose Marketing.
Maar liefst 68 procent van de Nederlanders verandert alleen van energieleverancier als die goedkoper is dan hun huidige aanbieder. Dit blijkt uit onderzoek van Verandervanenergie.nl onder 966 Nederlanders, uitgevoerd door Panelwizard.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een digitale campagne. Dit keer een interactieve film met social elementen en verwijzingen naar Zalando.
Ecohuisje is een nieuw online platform voor duurzame overnachtingen in Nederland of net daarbuiten. Op Ecohuisje.nl worden louter duurzame accommodaties getoond, van tiny house tot luxe villa.
CIRCLE CLOSET, het online platform voor het huren en verhuren van designerkleding, is officieel gelanceerd. Met merken als Isabel Marant, Ganni en IRO, richt het platform zich voornamelijk op gelegenheids- en seizoensgebonden designerkleding.
Tijdens de eerste helft van dit jaar spendeerden Belgen 5,56 miljard euro aan e-commerce. Dat is meer dan dezelfde periode vorig jaar toen er 5,1 miljard euro werd uitgegeven. Dat blijkt uit de Market Monitor van BeCommerce, de Belgische tegenhanger van Thuiswinkel.org.
Corona toonde de kracht van e-commerce én de waarde van lokale retailers. De combinatie – lokaal en digitaal – is de toekomst voor zelfstandige ondernemers.
Ruim drie kwart van de Nederlanders van 12 jaar of ouder deed in 2021 online aankopen, 9 procent meer dan een jaar eerder. Van de online shoppers had maar liefst 56 procent klachten over de aanschaf, meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers van het onderzoek ‘ICT-gebruik van huishoudens en personen 2021’, dat onder 6000 mensen van 12 jaar of ouder gehouden is van april tot juli 2021.
In 2021 kan je niet meer zonder marketplaces. Maar hoe geef je je marketplace-strategie vorm en hoe onderscheid je je van de rest?
IKEA Nederland sluit zijn fiscale jaar 2021 af met een omzet van 1,2 miljard euro. Daarvan is 38 procent afkomstig uit het digitale kanaal.
Bijna de helft van BV Nederland heeft de afgelopen 12 maanden online een zakelijke bestelling gedaan. Daarnaast is drie op de tien zakelijke bestellers het afgelopen jaar meer online gaan kopen, wat resulteert in een stijging van het aantal online bestellingen van 50 procent. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde B2B E-commerce Markt Monitor 2021, een grootschalig onderzoek naar het gedrag en de voorkeuren van zakelijke online bestellers.
Budbee gaat standaard ook op zaterdagen bezorgen. In Nederland en Zweden bezorgt het logtechbedrijf voortaan zes dagen per week.
Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen. bol.com staat bovenaan met een omzet van 3,3 miljard euro. Opvallend is dat bijna de helft van de toplijst wordt bezet door online supermarkten.
Het najaar is begonnen: Black Friday en andere data komen er aan. Voor e-commercebedrijven een drukke tijd. Ga ter voorbereiding deze checklist langs.
Welke conversie-boosters zijn onmisbaar voor succes met je webshop? En hoe pas je die boosters zelf het beste toe?