More stories

Nieuw H&M-platform Rewear: Teken van de opkomende resale-markt

H&M’s Rewear-platform wil de verkoop van tweedehands kleding stimuleren: signaal van de trend van hergebruik en een nieuwe invulling van Purpose Marketing.

Sustainability
Premium

Infographic: 46 procent vindt ieder jaar van energie-aanbieder wisselen te veel moeite

Maar liefst 68 procent van de Nederlanders verandert alleen van energieleverancier als die goedkoper is dan hun huidige aanbieder. Dit blijkt uit onderzoek van Verandervanenergie.nl onder 966 Nederlanders, uitgevoerd door Panelwizard.

E-commerce
Premium

Campagnepanel #185: ‘Matig verhaal’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een digitale campagne. Dit keer een interactieve film met social elementen en verwijzingen naar Zalando.

Fashion
Premium

Ecohuisje, platform met duurzame vakantiehuisjes, gelanceerd

Ecohuisje is een nieuw online platform voor duurzame overnachtingen in Nederland of net daarbuiten. Op Ecohuisje.nl worden louter duurzame accommodaties getoond, van tiny house tot luxe villa.

E-commerce
Premium

Kledingverhuurplaform CIRCLE CLOSET officieel gelanceerd

CIRCLE CLOSET, het online platform voor het huren en verhuren van designerkleding, is officieel gelanceerd. Met merken als Isabel Marant, Ganni en IRO, richt het platform zich voornamelijk op gelegenheids- en seizoensgebonden designerkleding.

E-commerce
Premium

Belg gaf in eerste helft 2021 online meer uit dan vorig jaar

Tijdens de eerste helft van dit jaar spendeerden Belgen 5,56 miljard euro aan e-commerce. Dat is meer dan dezelfde periode vorig jaar toen er 5,1 miljard euro werd uitgegeven. Dat blijkt uit de Market Monitor van BeCommerce, de Belgische tegenhanger van Thuiswinkel.org.

E-commerce

Het ‘nieuwe lokaal’: Retail na corona is dichtbij en digitaal

Corona toonde de kracht van e-commerce én de waarde van lokale retailers. De combinatie – lokaal en digitaal – is de toekomst voor zelfstandige ondernemers.

Coronacrisis
Premium

Meer online shoppers, maar ook meer klachten

Ruim drie kwart van de Nederlanders van 12 jaar of ouder deed in 2021 online aankopen, 9 procent meer dan een jaar eerder. Van de online shoppers had maar liefst 56 procent klachten over de aanschaf, meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers van het onderzoek ‘ICT-gebruik van huishoudens en personen 2021’, dat onder 6000 mensen van 12 jaar of ouder gehouden is van april tot juli 2021.

E-commerce

Hoe ontwikkel je de ultieme marketplace-strategie?

In 2021 kan je niet meer zonder marketplaces. Maar hoe geef je je marketplace-strategie vorm en hoe onderscheid je je van de rest?

E-commerce
Premium

IKEA Nederland: 38 procent omzet uit online

IKEA Nederland sluit zijn fiscale jaar 2021 af met een omzet van 1,2 miljard euro. Daarvan is 38 procent afkomstig uit het digitale kanaal.

Retail
Premium

Ruim 90 procent van de zakelijke bestellers koopt online

Bijna de helft van BV Nederland heeft de afgelopen 12 maanden online een zakelijke bestelling gedaan. Daarnaast is drie op de tien zakelijke bestellers het afgelopen jaar meer online gaan kopen, wat resulteert in een stijging van het aantal online bestellingen van 50 procent. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde B2B E-commerce Markt Monitor 2021, een grootschalig onderzoek naar het gedrag en de voorkeuren van zakelijke online bestellers.

B2B Digital
Premium

Budbee gaat ook op zaterdag bezorgen

Budbee gaat standaard ook op zaterdagen bezorgen. In Nederland en Zweden bezorgt het logtechbedrijf voortaan zes dagen per week.

Logistics
Premium

Twinkle 100 is uit: bol.com bovenaan, websupers pieken

Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen. bol.com staat bovenaan met een omzet van 3,3 miljard euro. Opvallend is dat bijna de helft van de toplijst wordt bezet door online supermarkten.

E-commerce

Klaar voor Black Friday 2021? Ga deze checklist langs

Het najaar is begonnen: Black Friday en andere data komen er aan. Voor e-commercebedrijven een drukke tijd. Ga ter voorbereiding deze checklist langs.

E-commerce platforms

Deze conversie boosters zou iedere webshop moeten hebben

Welke conversie-boosters zijn onmisbaar voor succes met je webshop? En hoe pas je die boosters zelf het beste toe?

Conversie