De buitenlandse markt op: insights voor grenzeloze groei
Ondernemen over de grens is dé manier om nieuwe klanten binnen te halen je bedrijf verder te laten groeien. Maar: hoe pak je dat aan?
Ondernemen over de grens is dé manier om nieuwe klanten binnen te halen je bedrijf verder te laten groeien. Maar: hoe pak je dat aan?
Twitter lanceert voor een handvol Amerikaanse bedrijven een nieuwe dienst Shop Module. Het is een hernieuwde poging om winkelfuncties aan het platform toe te voegen.
Een Europees Cargoloop-netwerk zou e-commerce aanbieders in staat stellen hun voorraden te consolideren in één Europees magazijn. Die bedrijven openen nu nog meerdere distributiecentra, dicht bij de consumenten, om te kunnen voldoen aan de vraag van klanten naar levering op dezelfde of de volgende dag.
De online omzet was in juni 17,3 procent hoger dan in juni 2020. Webwinkelshebben 15 procent meer omgezet. De online omzet van multi-channelers groeide met 20 procent.
Niet alleen Rijksoverheid, vitale aanbieders en digitale dienstverleners: een nieuw wetsvoorstel moet helpen álle bedrijven digitaal weerbaarder te maken.
De koers van online retailer Amazon daalde zojuist vijf procent na teleurstellende cijfers. Het lijkt erop dat consumenten weer meer zijn gaan kopen bij fysieke winkels na de coronapandemie.
De omzet van het Nederlandse Icecat is in de eerste zes maanden van 2021 met 12,4 procent gestegen tot 5,4 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ook de orderintake groeide met 17 procent.
Hoe vermijd je als e-commerce-bedrijf de valkuilen van invoerrechten en omzetbelasting als je internationaal zakendoet?
De btw-regelgeving in de Europese Unie (EU) is op 1 juli 2021 veranderd. Wat betekent dit voor b2c-bedrijven?
Dit najaar opent Coolblue een nieuwe winkel in het Belgische Wilrijk. Dit wordt meteen de grootste Coolblue winkel van Vlaanderen. Op zo’n 1.500 vierkante meter zullen klanten er meer dan 1.000 producten kunnen uitproberen.
Fysieke retailers en commerciële ondernemingen in het Sultanaat Oman zijn vanaf 1 januari verplicht om cashless betalingen aan te bieden.
Nederlanders geven 1,4 miljard euro uit aan abonnementen op fysieke producten. Hiervan pakt de productcategorie voeding het grootste marktaandeel (59%). Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders.
Retail techplatform Wundermart heeft ruim 10 miljoen euro opgehaald in een investeringsronde onder leiding van Kees Koolen, bekend van Booking.com, Uber en Hotmart.
Betaalbedrijf PayPal kreeg woensdag een flinke tik van beleggers ondanks een recordjaar. Weliswaar werden de winstverwachtingen overtroffen, maar de omzet viel licht tegen. Het aandeel PayPal daalde woensdag nabeurs met 8 procent.
Met welke verschillen in wensen, behoeften, koopgewoonten en bezorgvoorkeuren moeten internationale e-commerce bedrijven rekening houden?