More stories

Premium

Emerce Retail: ‘Winkelgedrag is permanent veranderd’

Het winkelgedrag van de Nederlandse consument is door COVID permanent veranderd. Retailers die nu nog in hun digitale strategie moeten investeren zijn te laat. Op Emerce Retail lichten Hans Eysing Smeets en Oscar Diele hun visies toe.

E-commerce
Premium

vidaXL opent nieuwe fulfilmentcenters in Nederland en Polen

vidaXL bouwt een nieuw fulfilmentcenter in Venlo, waar ook het hoofdkantoor van de retailer is gevestigd. De werkzaamheden zullen eind 2021 klaar zijn en het totale vloeroppervlak bedraagt ​​141.000 m2 waarvan 4.750 m2 kantoorruimte.

E-commerce
Premium

Belgisch e-commerce krimpt 10% tot 10,3 miljard euro

De Belg kocht in 2020 rond de dertig procent meer aan fysieke producten bij webwinkels, maar de handel in diensten stortte door het coronavirus finaal in. Dat leidt ertoe dat de e-commerceomzet vorig jaar met tien procent daalde tot 10,3 miljard euro.

E-commerce
Premium

D-reizen en Vacanceselect starten exclusieve samenwerking

D-reizen en Vacanceselect starten, onder invloed van de coronamaatregelen, een exclusieve samenwerking op het gebied van camping en glamping vakanties.

Travel
Premium

Meer dan 20.000 nieuwe Belgische webwinkels in 2020

Vorig jaar zagen meer dan 20.000 nieuwe Belgische webwinkels het licht. Daarmee staat de teller in totaal op 48.181, zo blijkt uit de vijfde editie van de E-commerce Barometer van The House of Marketing & SafeShops.

E-commerce
Premium

Helft online aankopen via marktplaatsen

Meer dan de helft van alle nieuwe online productaankopen wordt via marktplaatsen afgewikkeld. Dit betekent dat minder dan de helft van alle online aankopen bij webwinkels plaats vindt. Dat blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders.

E-commerce
Premium

Chinese marktplaats Pinduoduo heeft meer gebruikers dan Alibaba

De Chinese voedingmarktplaats Pinduoduo, met meer dan 600.000 aanbieders, had vorig jaar meer klanten dan Alibaba en JD.com.

Marketplaces
Premium

Digitale prijskaarten bij Kees Smit

Kees Smit Tuinmeubelen claimt de eerste retailer in de branche te zijn die gebruik maakt van digitale prijskaarten. De digitale prijskaarten maken onderdeel uit van de omnichannelstrategie van de keten.

Retail
Premium

E-commerce in VS naar 1 biljoen

Covid-19 gaf e-commerce in de VS een extra stimulans van 183 miljard dollar in de periode van van maart 2020 […]

E-commerce
Premium

Consumentenbond houdt uitbetaling coronavouchers in de gaten

De Consumentenbond opent een e-mailadres voor consumenten met een verlopen SGR-coronavoucher. Consumenten die niet volgens afspraak na een jaar hun geld terugkrijgen, kunnen zich hier melden.

Travel
Premium

Shippeo, Bouwmaat en Schiphol naar Emerce B2B Digital

Niet minder dan 16 bedrijven en experts in B2B, waaronder sprekers van Shippeo, Schiphol, Bouwmaat en Orderchamp, zijn vertegenwoordigd op Emerce B2b Digital, dat op 8 april start.

B2B Digital
Premium

Nieuwe winkel Bever krijgt speciale ruimte voor winkelen op afspraak

Buitenwinkel Bever opent 18 maart zijn grootste winkel in de Westfield Mall of the Netherlands. De flagshipstore van 2.500 m2 krijgt een speciale ruimte voor winkelen op afspraak en een Click & Collect-balie met pasmogelijkheden naast een uitgebreide 3D-voetanalyse.

Retail
Premium

Nieuw platform voor verhuur gereedschap

Het nieuwe platform HeyHo start de digitale verhuur van gereedschap voor thuisklussers. Consumenten hoeven geen borg te betalen en het gereedschap wordt thuisbezorgd.

E-commerce
Premium

Meer geld via iDEAL dan via kassa’s op toonbanken

De omzet met online betaalmethode iDEAL lag in februari hoger dan met betaalpassen aan de toonbank. Met iDEAL werd online 7,5 miljard euro omgezet tegenover 7,2 miljard met pasjes in de winkel.

Payment
Premium

Krëfel breidt bakfietsleveringen uit

Elektroketen Krëfel gaat voortaan alle kleine pakketjes in Brussel, Gent en Antwerpen per fiets bezorgen.

Logistics