Weer topmaand voor online retail
Ook in februari was de online omzet volgens het CBS weer ongekend hoog: 103,7 procent meer dan in dezelfde maand een jaar eerder.
Ook in februari was de online omzet volgens het CBS weer ongekend hoog: 103,7 procent meer dan in dezelfde maand een jaar eerder.
Internationaal werkende omnichannel retailers en webwinkels realiseerden vorig jaar een gezamenlijke crossborder omzet van 146 miljard euro. IKEA staat bovenaan.
De digitale transformatie gaat sneller dan ooit en vraagt om een serieuze inspanning van organisaties. Stella Fietsen deelt haar ervaringen.
Amerikaanse klanten van PayPal kunnen binnenkort ook met cryptovaluta betalen. Het zou gaan om in elk geval Bitcoin, Ethereum, Bitcoin cash en Litecoin.
Na anderhalf jaar voorbereiding kan het Brightlands Institute for Supply Chain Innovation (BISCI) in Venlo verder met de uitvoering van logistieke projecten. Door samenwerking in BISCI kunnen slimme en duurzame supply chain-innovaties onderzocht, uitgewerkt en vervolgens ook snel toegepast worden.
Covid-19 bleek een tijdmachine voor e-commerce. In minder dan een jaar tijd versnelde de groei met zo’n tien jaar.
Bij Ahrend in Sint-Oedenrode kon financieel topman Rolf Verspuij vorig jaar zomer nog nauwelijks de balans van de pandemie opmaken. Tegen het Eindhovens Dagblad: ‘We moeten echt goed studeren op de effecten van deze crisis op de middellange termijn. Hoe gaan bedrijven om met kantoren? Kunnen we in het thuiswerken een rol van betekenis vervullen?’ Inmiddels heeft Ahrend de bakens verzet: van kantoorinrichter tot leverancier van thuiswerkplekken.
GAMMA lanceert de nieuwe app GAMMA Verf. Die voorziet onder andere in vergaand kleur- en productadvies en maakt gebruik van computertvisietechnologie om kleur direct op een muur gevisualiseerd te krijgen.
De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) kan een belangrijke bijdrage leveren aan de groei van e-commerce in Nederland. Met AI kunnen verkoopvoorspellingen accurater worden en daardoor de voorraadkosten lager. AI is echter zeker nog geen gemeengoed, aangezien nu maar 14 procent van de retailers AI gebruikt, zo blijkt uit onderzoek van het ING Economisch Bureau.
Een aantal grote webwinkels misleidt consumenten met kortingen op te hoge adviesprijzen, zegt de Consumentenbond. De kortingen lijken daardoor groter dan ze daadwerkelijk zijn. Onder andere Bol.com, Coolblue en Koopjedeal houden consumenten op deze manier voor het lapje.
Red je Pakketje heeft de eerste veertig elektrische bussen in gebruik genomen in de regio Midden-Nederland.
Huawei heeft apps van sportkledingmerken Nike en Adidas uit zijn appwinkel verwijderd na ophef over Europese en Amerikaanse sancties tegen China. Deze sancties zijn opgelegd omdat Oeigoeren onder dwang in Chinese fabrieken zouden moeten werken waar westerse merkkleding wordt gemaakt.
15 procent van de Nederlanders heeft een abonnement op
een fysiek product dat periodiek geleverd wordt. Het merendeel van deze abonnementen werd in het afgelopen jaar afgesloten. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3500 Nederlanders.
De verschuiving van traditionele distributiekanalen naar e-commerce is het afgelopen jaar versneld. De verschillende lockdowns en coronamaatregelen hebben voor veel groothandels, producenten en merken een deel van de retailomzet weggevaagd. De noodzaak van een aanvullend direct verkoopkanaal is groter dan ooit. Dat zegt Michel Willems van H1 Webdevelopment op Emerce B2B Digital.
Het Franse bedrijf Colis Privé heeft deze week zijn entree op de Belgische, Luxemburgse en Marokkaanse markt aangekondigd. De pakketbezorger concurreert met bpost, DHL en PostNL.