More stories

Premium

Weer topmaand voor online retail

Ook in februari was de online omzet volgens het CBS weer ongekend hoog: 103,7 procent meer dan in dezelfde maand een jaar eerder.

E-commerce
Premium

Europees crossborder e-commerce: 146 miljard in 2020

Internationaal werkende omnichannel retailers en webwinkels realiseerden vorig jaar een gezamenlijke crossborder omzet van 146 miljard euro. IKEA staat bovenaan.

Cross Border

Customer insights en vijf andere pijlers van e-commerce

De digitale transformatie gaat sneller dan ooit en vraagt om een serieuze inspanning van organisaties. Stella Fietsen deelt haar ervaringen.

B2B Digital
Premium

PayPal laat Amerikaanse gebruikers met cryptovaluta betalen

Amerikaanse klanten van PayPal kunnen binnenkort ook met cryptovaluta betalen. Het zou gaan om in elk geval Bitcoin, Ethereum, Bitcoin cash en Litecoin.

Payment
Premium

Lim­burgs Lo­gis­tiek in­no­va­tie-in­sti­tuut BIS­CI kan door

Na anderhalf jaar voorbereiding kan het Brightlands Institute for Supply Chain Innovation (BISCI) in Venlo verder met de uitvoering van logistieke projecten. Door samenwerking in BISCI kunnen slimme en duurzame supply chain-innovaties onderzocht, uitgewerkt en vervolgens ook snel toegepast worden.

Logistics

Hoe Covid-19 de groei van e-commerce in een klap met 10 jaar heeft versneld

Covid-19 bleek een tijdmachine voor e-commerce. In minder dan een jaar tijd versnelde de groei met zo’n tien jaar.

Coronacrisis
Premium

Emerce B2B Digital: bij Ahrend moest de knop echt om

Bij Ahrend in Sint-Oedenrode kon financieel topman Rolf Verspuij vorig jaar zomer nog nauwelijks de balans van de pandemie opmaken. Tegen het Eindhovens Dagblad: ‘We moeten echt goed studeren op de effecten van deze crisis op de middellange termijn. Hoe gaan bedrijven om met kantoren? Kunnen we in het thuiswerken een rol van betekenis vervullen?’ Inmiddels heeft Ahrend de bakens verzet: van kantoorinrichter tot leverancier van thuiswerkplekken.

B2B Digital
Premium

GAMMA lanceert app voor verfadvies

GAMMA lanceert de nieuwe app GAMMA Verf. Die voorziet onder andere in vergaand kleur- en productadvies en maakt gebruik van computertvisietechnologie om kleur direct op een muur gevisualiseerd te krijgen.

E-commerce
Premium

‘Kunstmatige intelligentie onmisbaar bij online retail’

De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) kan een belangrijke bijdrage leveren aan de groei van e-commerce in Nederland. Met AI kunnen verkoopvoorspellingen accurater worden en daardoor de voorraadkosten lager. AI is echter zeker nog geen gemeengoed, aangezien nu maar 14 procent van de retailers AI gebruikt, zo blijkt uit onderzoek van het ING Economisch Bureau.

Artificial Intelligence
Premium

‘Grote webwinkels misleiden met kortingen op adviesprijzen’

Een aantal grote webwinkels misleidt consumenten met kortingen op te hoge adviesprijzen, zegt de Consumentenbond. De kortingen lijken daardoor groter dan ze daadwerkelijk zijn. Onder andere Bol.com, Coolblue en Koopjedeal houden consumenten op deze manier voor het lapje.

E-commerce
Premium

Start elektrische bezorging in Midden-Nederland door Red je Pakketje

Red je Pakketje heeft de eerste veertig elektrische bussen in gebruik genomen in de regio Midden-Nederland.

Logistics
Premium

Huawei verwijdert apps Nike en Adidas na Chinese boycot

Huawei heeft apps van sportkledingmerken Nike en Adidas uit zijn appwinkel verwijderd na ophef over Europese en Amerikaanse sancties tegen China. Deze sancties zijn opgelegd omdat Oeigoeren onder dwang in Chinese fabrieken zouden moeten werken waar westerse merkkleding wordt gemaakt.

E-commerce
Premium

2,1 miljoen Nederlanders hebben product abonnement

15 procent van de Nederlanders heeft een abonnement op
een fysiek product dat periodiek geleverd wordt. Het merendeel van deze abonnementen werd in het afgelopen jaar afgesloten. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3500 Nederlanders.

E-commerce
Premium

Emerce B2B Digital: Meer leveranciers verkopen direct aan de eindgebruiker

De verschuiving van traditionele distributiekanalen naar e-commerce is het afgelopen jaar versneld. De verschillende lockdowns en coronamaatregelen hebben voor veel groothandels, producenten en merken een deel van de retailomzet weggevaagd. De noodzaak van een aanvullend direct verkoopkanaal is groter dan ooit. Dat zegt Michel Willems van H1 Webdevelopment op Emerce B2B Digital.

B2B Digital
Premium

Pakketbezorger Colis Privé naar België

Het Franse bedrijf Colis Privé heeft deze week zijn entree op de Belgische, Luxemburgse en Marokkaanse markt aangekondigd. De pakketbezorger concurreert met bpost, DHL en PostNL.

Logistics